А1 отчете силен ръст на приходите и печалбата за последното тримесечие и годината

За цялата 2019 г. скокът на приходите е 9.2% до 486.2 млн. евро (951 млн. лв.)

''А1 България''    ©  ''А1 България''
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Мобилният оператор "А1 България" е завършил силно 2019 г., сочи финансовият отчет на компанията майка Telekom Austria. За последното тримесечие на миналата година телекомът е отчел приходи от общо 137.7 млн. евро (269 млн. лв.), скок от 16.7% спрямо същия период година по-рано. Цялата година за оператора приключва с приходи от 486.2 млн. евро (951 млн. лв.), отново със сериозно повишение спрямо 2018 г. - 9.2%.

Подобни са повишенията и при печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA). За четвъртото тримесечие тя е 41.7 млн. евро (81.7 млн. лв.), повишение от 9.5% спрямо година по-рано. Общата EBITDA за 2019 г. е 179.4 млн. евро (350.9 млн. лв.), скок с 12.5% спрямо 2018 г.

Третият важен финансов показател при телекомите - средният приход на потребител, или ARPU, също бележи 10-процентов скок и към края на 2019 г. е 5.7 евро (11.2 лв.) на абонат. Единственият показател, където "А1 България" има спад, е броят на активните абонати в мрежата. Към края на 2019 г. те са 3.82 млн. души, понижение с 2.8% спрямо година по-рано. За разлика от предишни финансови периоди, когато този спад се окачествяваше като ефект от ограничението за брой предплатени SIM карти на човек, сега спадът е почти изцяло сред хора на договор.

Скок в мобилните и фиксираните услуги

Доброто финансово представяне на "А1 България" се дължи на скокове в сферата на мобилните и фиксираните услуги. В мобилния сегмент приходите през последното тримесечие са се увеличили с 6.3% до 65.7 млн. евро (128.5 млн. лв.), а за цялата година - с 6% до 260.6 млн. евро (509.7 млн. лв). При фиксираните услуги скокът за тримесечието е 15.8%, до 31 млн. евро (60.6 млн. лв.), а за годината - с 15.2% до 117.9 млн. евро (230.6 млн. лв). Значително увеличение има и в продажбата на оборудване и устройства - 33.9% до 36.7 млн. евро за последните три месеца на годината и с 11.3% до 99.4 млн. евро за цялата 2019 г. Според компанията увеличението се дължи на по-големия брой продадени смартфони и умни устройства.

"Тенденциите на растеж на българския пазар продължиха и през четвъртото тримесечие на годината, с увеличения и във фиксирания, и в мобилния сегмент", пише в отчета на Telekom Austria. "Бизнесът с фиксирани услуги продължава да бъде движен от търсене на персонализирани корпоративни решения и ексклузивно спортно съдържание." Според компанията майка пазарната среда остава стабилна и телекомът продължава да е успешен с продажбата на продукти и услуги с по-висока стойност сред съществуващи клиенти, което е довело до по-добри резултати сред приходите и средния приход на потребител.

Все още няма коментари
Нов коментар