А1 прескочи бариерата от 1 млрд. лв. приходи през 2020 г.

Основен двигател на ръста са фиксираните услуги и решенията за бизнеса, казват от телекома

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Мобилният оператор А1 прескочи бариерата от 1 млрд. лв. приходи през 2020 г. Подобен връх не бе достиган от оператора от 2011 г.

В пандемичната година компанията отбелязва ръст по всичките основни бизнес показатели, като най-съществено е увеличението при фиксираните услуги, съобщиха от телекома. Общите приходи достигат 513.8 млн. евро (1.005 млрд. лв.), като нарастват с 5.7% спрямо предходната година, показва отчетът на собственика Telekom Austria. Печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) също се покачва - със 7.3% до 192.4 млн. евро.

С този оборот А1 може да атакува лидерската позиция на БТК по приходи в телеком сектора. За предходната година показателят на най-стария оператор беше 961 млн. лв., или с 10 млн. лв. над А1. Отчет на БТК за миналата година още няма.

Фиксиран скок

Както и предходната година, приходите на А1 от фиксирани услуги отбелязват най-голям ръст през 2020 г., като се повишават с 11.4% до 131.3 млн. евро. От компанията уточняват, че това се дължи основно на ICT решенията за бизнеса, които са развити през миналата година. "А1 стана пълноправен SAP интегратор със собствен компетентен център, увеличи капацитета на своя център за данни в София, поднови партньорството си със Cisco и предложи редица нови услуги като решения за домашен офис, термокамери, термотаблети и др., с които отговори на нуждите на пазара във време на пандемия и социална изолация", се посочва в съобщение на оператора. Ексклузивното спортно съдържание и търсенето на по-висок клас услуги при широколентовия интернет също са допринесли за ръста при фиксираните услуги.

Всичко това е довело до увеличение и на средния приход от фиксирана линия с 2.2% до 13.7 евро, а броят на клиентите на фиксираните услуги се е увеличил с 1.6% до над 1.081 млн. Само абонатите на домашен интернет са нараснали с 3% до над 478.4 хил. Компанията е разширила фиксираната си мрежа, като към нея са добавени 10 нови града и близо 60 хил. домакинства в страната.

Мобилни услуги

Приходите от мобилни услуги също се повишават, макар и с по-скромните 4% до 271 млн. евро. От компанията посочват негативното влияние, което ограничителните мерки срещу COVID са оказали на роуминг услугите. Средният приход от абонат е нараснал с 6.1% до 6 евро, но броят на мобилните абонати е намалял с 1.9% до 3.753 млн. души.

Инвестициите на компанията миналата година са били насочени към въвеждане на нови услуги за съществуващи клиенти, както и към развитие на мобилната мрежа, включително старта на 5G. През тази година компанията планира да покрие с 5G всички населени места с над 10 хил. човека и основните курорти, а инвестициите през следващите четири години се планира да надхвърлят 780 млн. лв. Разширява се и кръгът от крайни устройства, които са интегрирани в 5G мрежата на А1, като връзката вече се поддържа от модели на Samsung, Xiaomi, OnePlus, ZTE, Huawei и серията iPhone 12.

Все още няма коментари
Нов коментар