Volkswagen иска да използва софтуер на Huawei в колите за Китай

Целта на германската компания е да спечели по-голям дял от местния пазар

Софтуерният отдел на германския производител не даде нужните резултати, което води и до търсенето на външна помощ
Софтуерният отдел на германския производител не даде нужните резултати, което води и до търсенето на външна помощ
Софтуерният отдел на германския производител не даде нужните резултати, което води и до търсенето на външна помощ    ©  Reuters
Софтуерният отдел на германския производител не даде нужните резултати, което води и до търсенето на външна помощ    ©  Reuters

Германският автомобилен производител Volkswagen е провел разговори за използване на софтуера на Huawei в своите автомобили в Китай. Целта на компанията е да спечели по-голям дял от най-големия пазар на електрически превозни средства (EV) в света.

Според трима души, запознати със ситуацията, автомобилният производител е участвал в разговори с Huawei относно използването на неговата технология в превозните средства, докато друг човек казва пред Financial Times, че германската компания е провела подобни разговори и с други китайски групи.

Човек, запознат с разговорите между VW и китайски компании, твърди пред изданието, че дискусиите отразяват "колко голям е проблемът за група като VW, чието [уникално предложение за продажба] е техният мащаб и платформи". Друг източник твърди, че VW също е наясно, че китайски софтуерен партньор може да се хареса на китайски клиенти, които са "за местни доставчици и са обсебени от технологичната приказка за самостоятелност".

VW заяви, че неговият "съществуващ софтуер непрекъснато се разработва", но добави, че китайското му подразделение не преговаря с никакви компании за лицензиране на пълна операционна система.

Собственото софтуерно поделение на VW, Cariad, се сблъсква с проблеми от създаването си през 2020 г. Затрудненията включват недостатъчно голям бюджет и забавяния, които доведоха до по-бавното пускане на нови електрически превозни средства.

Сътресенията накараха Оливър Блум, изпълнителен директор на VW, да отстрани почти всички висши ръководители на Cariad този месец. Групата VW, която включва марки като Audi и Porsche, продава повече автомобили от всеки друг производител в Китай, но Volkswagen е едва на девето място. Пред компанията се нареждат производители като Tesla и BYD, като германският гигант има пазарен дял от едва 2%.

В опит да се наложи на пазара на EV в страната, германската група наскоро изложи стратегията си "в Китай, за Китай" и през последните години обяви инвестиции на стойност милиарди евро в области, включително автономните превозни средства. Освен това се полагат усилия за надграждане на съществуващата операционна платформа със сложни функции за забавление и помощ при шофиране, които китайските потребители очакват от по-новите превозни средства.

Намерението на VW да изгради по-дълбоки връзки с китайски технологични групи като Huawei идва въпреки усилията на САЩ и Европа да намалят зависимостта си от Китай. Китайският технологичен гигант се превърна в символ на напрежението между САЩ и Китай, откакто Вашингтон изрази опасения, че телекомуникационната инфраструктура на компанията представлява риск за националната сигурност.

САЩ забраниха достъпа на Huawei до полупроводникови технологии и изискваха специални лицензи за американските групи, за да продават на китайската компания. Арно Антлиц, главен финансов директор на VW, заяви миналата седмица, че следващата софтуерна платформа за премиум марките като Audi и Porsche ще бъде пусната догодина, докато планираната платформа за автономно шофиране беше отложена за 2027 или 2028 г.

Отношенията между двете предприятия не са нови, като в началото на миналата година VW искаше да придобие отдела на Huawei за автономни автомобили. Макар преговорите да продължиха повече от няколко месеца, в крайна сметка до сделка не се стигна.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    primus avatar :-|
    primus

    Бъдещето е по различно от тяхните представи....голяма веселба ще падне..да стягат коланите

    Нередност?
Нов коментар