// Интерактив /Дебати
Трябва ли да се увеличат цените за паркиране в центъра на София?
Елена Старидолска, модератор Включване в дебата- 40 Основни тези 22 мар 2010
- 7 Гост експерт 26 мар 2010
- 10 Гост експерт 29 мар 2010
- 28 Заключителни тези 1 апр 2010
- 12 Победител 6 апр 2010
Заключителни тези - Преобладават мненията в подкрепа на повишаване на цените
Трябва да убедим всички, че целта е София да стане подредена европейска столица
Елен Герджиков, общински съветник от ГЕРБ
Дискусията в сайта на "Капитал" ми дава надежда, че общественото мнение в София е готово да приеме една по-рестриктивна спрямо автомобилите политика с цел да подредим нашия град и да го направим по-красив, по-чист и по-удобен за живеене.
Основна теза Заключителна тезаСамоцелното увеличаване на цената няма да доведе до такава промяна, каквато искаме да видим
Георги Свиленски, общински съветник от БСП
Искам да изкажа моята благодарност към екипа на в-к "Капитал" за организирането на този важен за всички столичани дебат, касаещ паркирането в нашия град, и към участниците както в форума така и в гласуването, защото мисля, че колкото повече се обсъжда тази тема, толкова по-добри решения бихме взели ние общинските съветници.
Основна теза Заключителна тезаРезултати от гласуването на този етап
Елена Старидолска
МодераторСайтът на "Капитал" само още няколко дни ще бъде домакин на сблъсъка по темата за паркирането в София. Очакваме и с удоволствие ще прочетем вашите коментари и препоръки.
Трябва да убедим всички, че целта е София да стане подредена европейска столица
Елен Герджиков, общински съветник от ГЕРБ
Позиция ДаНаясно съм, че тази концепция не е панацея. Нейното реализиране трябва да е съпроводено с продължаване на активната работа по преобразяване на транспортно-комуникационната градска среда. Какво имам предвид? На първо място метрото, по-добър градски транспорт като цяло, строеж на допълнителни (буферни) паркинги, създаване на условия за алтернативно придвижване (велоалеи, велопаркинги, пешеходни зони), по-строг контрол на трафика и паркирането.
Какво прави общината по тези въпроси? Метрото се строи с ускорени темпове. То е безспорен приоритет, макар че строителството му допълнително затруднява трафика. Що се отнася до градския транспорт, той се нуждае от огромни инвестиции за подмяна на парка и контактната мрежа. Стратегия за това има и въпреки че се намираме в криза, през тази година София ще придобие 20 нови газови автобуса, 30 нови тролейбуса, 15 реновирани трамваи и 15 ремаркета за тях, като и 3 нови метровлака. Освен това в бюджета за 2010 г. са заделени 2 млн. лв. за проектиране на нови паркинги, което ще даде възможност догодина те да бъдат изградени. Проектирани са и велоалеи за няколко софийски района, като най-голяма готовност за започване на изграждането има в Младост.
Мисля, че с тези няколко факта отговарям на някои от въпросите във форума. Искам обаче да отговоря и на още два важни според мен въпроса:
1. Къде постъпват и за какво се харчат парите от таксите за паркиране?
По идея на общинските съветници от ГЕРБ общинската фирма "Паркинги и гаражи" се вля в Столичната компания за градски транспорт (СКГТ), образувайки Центъра за градска мобилност (ГГМ) – дружество, призвано да управлява целия процес на мобилността в София. Целта е именно парите от таксите за паркиране да отиват за финансиране на дейности, пряко свързани с решаване на транспортните проблеми на столицата. В този смисъл те ще се използват за подобряване на градския транспорт, за строеж на паркинги, велоалеи и т.н.
2. Какви са възможните решения за паркиране за постоянно живеещите в центъра?
Администрацията на общината в момента търси варианти за изменение на наредбата в тази й част, за да не бъде тя отново съборена в съда. Това, което мога да кажа със сигурност е, че живеещите в рамките на зоните за кратковременно паркиране ще ползват преференции по местодомуване (т.е. не за целите зони). Един възможен вариант е ЦГМ да продава предплатени карти за паркиране на всички желаещи, а живеещите в зоните да могат да си купуват такива с големи отстъпки, като валидността им ще бъде ограничена до двете най-близки преки на дома им, а времето за престой ще бъде неограничено.
Самоцелното увеличаване на цената няма да доведе до такава промяна, каквато искаме да видим
Георги Свиленски, общински съветник от БСП
Позиция НеА сега конкретно по темата: съгласявайки се с повечето от мненията написани във форума и с мненията на двамата експерти, продължавам да мисля, че самоцелното увеличаване на цената на синята зона, без даже да се мисли за оптимизиране на линиите на градския транспорт, за подновяване на остарелите и опасни транспортни средства, без да имаме траен контрол за движение в буслентите, без да се увеличи броя на буслентите, без да се изградят необходимите велоалей, без да се предостави възможност на всеки живущ да паркира в близост до дома си - все мерки водещи до намаляване на използването на личните автомобили за ежедневни нужди, съответно намаляване на трафика в центъра, няма да доведе до такава промяна, каквато всички искаме да видим.
Ако ще решаваме проблемите по този начин, само с вдигане на цената сега и веднага, то колкото повече я вдигаме, толкова по-малко коли ще има където и да било. Но нали целта е да намерим баланса, който ще ни донесе и необходимия комфорт, както на живущите, така и на работещите и гостите на столицата. Също така мисля, че трябва да положим усилия за по-голяма прозрачност както на приходите така и на разходите на Ценъра за градска мобилност, което ще увеличи доверието на столичани към общинската администрация и съответно към предложенията която тя предлага.
На въпроса как ще се отрази зонирането на кварталите и заплащането на паркирането по улиците там, мисля че без да имаме изградени паркинги ще се получи едно масово паркиране в междублокови пространства, върху спортни и детски площадки и върху зелените площи. Така че в заключение мога да кажа, че преди СОС да увеличи цената за паркиране в синя зона без значение с колко лева, трябва доста да помислим по направените предложения в дебата, да приемем необходимите мерки, касаещи решаването на горепосочените проблеми и едва тогава с чиста съвест да решим каква да бъде цената. Продължавам да бъда против увеличението на цената като първа мярка за справяне с проблема.
Резултати от гласуването на този етап
Какво следва?
В следващия последен етап на дебата ще обобщим мненията на дебатиращите, експертите и участниците във форума. Може да вземете страна по въпроса трябва ли да се увеличават цените за паркиране в центъра на София като участвате в анкетата и се включите с коментар във форума.
+2
http://www.youtube.com/watch?v=052S1yg-zR0
Позволявам си да постирам този клип от който е видно как гражданин критикува общински полицай по контрола върху паркирането заради това, че е паркирал служ. кола и е затворил хидрантния кран за пожарните коли. Това да сте го видели в БГ???
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-1 +1
Трябва да кажа, че от мои лични наблюдения решение на този проблем няма да има.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-1 +3
Преди малко излизах с кола из центъра по работа и сега съм ядосан и надъхан :) Спрях за малко на спирката на тролеите на НДК (на "Аптеката"), като се притеснявах да не ми направят проблем, че е уж забранено. Какъв ти проблем братя - пълна свобода! Освен мен имаше още 7-8 коли наредени в забранената лента за спиране на тролеите. Някои на аварийни, повечето без, кой както предпочита. А съвсем отделно си имаше плътна редица коли качени напречно на тротоара за по-дългосрочно. Съвсем безплатно, разбира се. Тролеите в средното платно и хората правят слалом между колите да се качат - стари хора, майка с 2 деца... От другата страна на улицата е "официалната" синя зона, където са балъците. Минаха няколко полицейски коли - нула интерес. Мотае се безцелно един чичко с униформа от Паркинги и гаражи, чуди се как да му мине времето... А това е на пъпа на София. Гледам и си мисля - това да е един цивилизован град, най-малко 1000 лв приходи от глоби за общината само от тази отсечка! А тези гении по-горе умуват, да вдигнат ли таксите за балъците, да не ги ли вдигат... Ех, дилеми, дилеми...
+3
Едно си баба знае ,едно си бае .С това изречение мога да обобщя казаното от съветника на ГЕРБ ,другия съветник от БСП него изобщо няма да го коментирам ,защото имам усещането ,че той е против само за да е в опозиция .
Реформирайте се драги г-н Герджиков ,моментното състояние на транспортната ни инфраструктура кипи от нидомислици :
Лични МПС на служители от МВР паркират БЕЗПЛАТНО под ваша егида
Не се спазва дву/четири часовото ограничение за паркиране в синя зона .
Все още има части от улици в идеалния център освободени от синя зона .
Не се контролират служебните абонаменти на изп.власт ,пример министество на транспорта на осем места спират 16 МПС и блокират целия тротоар .
За живущите в синя зона ограничението между две гранични улици е безумно ,всички знаем как е в чужбина -на райони .
Пустеещите вътрешни дворове могат да се усвоят за паркиране чрез създаване на облекчена процедура и промяна в ЗЕС .
Няма никакви инвестиции в едно паркомясто от синя зона ,два кола и 1литър боя са крайно недостатъчни ,нужна е подмяна на настилката там където МПС са качени 50% на тротоара с такава от вид устойчив на теглото на МПС .
Зимно време местата в синя зона ТРЯБВА да се почистват от сняг ,в противен случай отменете таксите до почистването/стопяването на снега
И накрая , но не на последно място искам да кажа ,че увеличаването на цените е само ,част от това ,което трябва да се направи ,всичко друго е...
Прочитане на целия коментар оптимизация на процеса и намаляване на разходите ,както и отчетност пред обществото за похарчените за града средства ,защото новите по-високи цени ,метро и дори тотална подмяна на парка на градския транспорт няма да решат проблемите на паркирането в София ,без една цялостна визия изработена преди всичко .
+3
В центъра трябва да е по-скъпо. Имаш работа в центъра, плащаш, свършваш си работата и си тръгваш.....ако искаш да ходиш на работа в центъра с кола плащаш за кефа и толкова, ако не - градски транспорт!
Отделен въпрос е това какво се прави с парите...аз лично бих ги харчил не за това още повече коли да могат да паркират в центъра, а за по удобна и лесна за придвижване среда за пешеходци или велосипедисти....
-1 +3
Пак добре е че правите някакво допитване. Но със 100% сигурност ще ви кажа, че е голяма глупост да събирате допълнително такса.То цялата ни система е объркана.Хубаво е да има ред и дисциплина, но не по този начин.Защото винаги "избраните" са по-равни на другите. Колите са паркирани не там където трябва, но никой нищо не прави.Паяците ги слагате само на коли, които са по-евтини и народни. На избраните не смеете НИЩО да правите, защото се страхувате че могат чрез своите връзки да Ви УВОЛНЯТ. Ха кажете ми тогава за какво става въпрос? Просто да събирате допълнително още пари от БЕДНИЯТ БЪЛГАРИН ли? Ами направете го, ако искате. Но един ден той няма да издържи и ще Ви поиска СМЕТКА. ПОВЯРВАЙТЕ!
-1 +1
До keen
"До коментар [#18] от "arko":
В западноевропейските държави с тази публична Общинска дейност се занимават специални общински служби-отдели (не търговски фирми) и има специална методология и технология “контролна-система реално елиминираща 100% субективният (човешкия-фактор)”, която реализира пълният потенциал на приетото законодателство. И както упоменахме вече тя не е, и не може да бъде разделена на две. Ползвателя (водача на МПС) на местото за “кратковременното паркиране” не се чувства ощетен за това, че трябва да заплати такса за престой определена от Общинската администрация, НО след като му са създадени условия да се (САМОТАКСУВА) за желаното от него време за престой. И същевременно отново не се чувства ощетен (рекетиран) при наложената му глоба от общинския контрольор за това, че е просрочил времето определено лично от него (САМОТАКСУВАНЕ) за “кратковременното паркиране”.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-1 +4
Вдигането на таксите само по себе си е добра идея, но в този случай спроред мен е изместване на фокуса. Далеч по-голям приоритет е да се озапти неправилното паркиране. Иначе и до 5 лв на час да вдигнат тарифата, това няма да помогне ако 2 пресечки по-встрани тарикатът се е качил безплатно на тротоара или на тревата. Не ви ли дразни, че и малкото новонаправени скосени тротоари се възприемат от шофьорите като идеална рампа не за детските колички, а за техните джипове? Хубаво да плащаме високите такси, но да знаем за какво!
А ще могат ли уважаемите общинари и участници във форума да ми обяснят защо в София не функционира най-елементарна система с фишове за глоби, като във всеки що-годе нормален град по света? Не разбирам какво толкова му е сложно: паркирал си на тротоара (ако ще да е в Люлин 6), минава една лелка, вкарва данните, изпечатва розов фиш за 30 лв на място, залепва го на предното стъкло. Има и една дигитална камера от най-евтините, с която документира с дата и час. Ако не го платиш до месец - тече лихва. Ако пак не платиш, добавя ти се към данъка в края на годината. Не ти трябват паяци, скоби, КАТ, и тн. - те са само за тежки случаи които пречат на движението. Да не говорим за караници, драскане на бои, пукане на гуми и т.н. Системата е елементарна, самоизплаща се и не само, а има потенциал за милиони приходи. Ако толкова пък е трудно и сложно, дайте го на концесия! По света проблема са го решили и са забравили вече, за броени месеци ще го внедрят и...
Прочитане на целия коментар тук, и край на хаоса. Какво толкова ви пречи - че не може да се споразумеете на кои от "нашите" хора да го дадете ли? Друго обяснение нямам...
-5 +2
Разделям взимащите отношение по въпроса на три неравни групи:
1. Живеещи в Центъра- най малка група.
2. Неживеещи, но овластени - политици, общинари и.т.н.
3. Случайни, но "компетентни"- най често по всичко.
Сечение между трите е НЕВЪЗМОЖНО!!! С и без такси.
Просто град София не е за толкова много хора, повечето слабо ориентиращи се и непознаващи Градския транспорт. Защото такъв липсва по родните им места!
+2
До коментар [#18] от "arko":
Въпреки че нямам непосредствено отношение към обсъждания проблем, стана ми интересно на какво според теб се основава ефективността на предложението ти?
Доколкото разбрах, предлагаш да се промени организационно контролът, чрез създаване на нарочен административен отдел, занимаващ се само с това.
Не ми стана ясно оперативно в какво се изразява предложението, но
с това считаш ли, че автомобилният поток през центъра на града не трябва да бъде намаляван?
_____
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!-2 +2
“SMS” ПАРКИРАНЕ ЛИ!!?? отдел със съответен вътрешно-устройствен правилник, длъжностни характеристики и чрез специална технология, използвайки интегрирана информационна система за контрол върху автомобилния трафик при паркирането. Предлаганата система премахва недостатъците на т.нар. “Синя зона” и осигурява пълен контрол при урегулирането на кратковременното улично паркиране и акумулира финансови приходи в общинският бюджет с които общината ще може да оперира и да изразходва в други нейни общински сегменти. За какво всъщност става въпрос? За да не бъда разбран погрешно държа да уточня, че говорим за контрола върху “уличното паркинг-пространство” или по-точно местата за кратковременно паркиране на личното /служебно/ си МПС в централната градска част, където гражданите паркират автомобилите си, за да отидат до кантора /офис/, банка, магазини,...
те интереси, независимо какво е партийното управление БСП, СДС и т.н. Ще си позволя един съвет към сегашните и бъдещите кметова на Р. България – Мутрите ВИС&СИК и измамниците вече ограбиха каквото успяха от общинската собственост както стана с паркинга на ЦК на БКП закупен от бившия съпруг на Н. Михайлова, Г. Василев приватизира имотите на “Паркинги и Гаражи” в Пловдив, Варна и т.н. положението е същото. Но господа кметове погледнете улиците хората вече проявяват нетърпимост към този хаос, то не бяха побоища на такива общински съветници като Вежди Рашидов, а и не бих могъл да опиша колко много са случаите на саморазправа между гражданите вадене на пистолети и стреляне за да паркира човек и ако това продължава нека Господ да е на помощ на тази хубава държава наречена България. Оглейдате се господа оставете дребните сметки, време е да се променят нещата. Г-да кметове огледайте се за тези които ви съветват и ви дават такива безумни решения по проблема не е ли време да ги смените?
ПРОСТО ПОРЕДНАТА КОРУПЦИОННА СХЕМА
По темата автомобилен трафик и паркиране е писано много в българските медии, провеждани са и ТВ-диспути и какво ли не още и резултата е нула. Причината отново да пиша по тази тема е, че първо приемам проблема като гражданин и после като технолог по прилагане и управление на общински системи за “ПАРКИРАНЕ И КОНТРОЛ” съм и вносител на предложение в Община София и “Идеен Проект” в Община Пловдив за въвеждане на технология утвърдила се в целия свят от 1937 г. на миналият век. Основната идея на предложеният от мен проект, е да се създаде към Общината административно-оперативе
Прочитане на целия коментар бизнес-среща или ресторант за един, два или три часа. Ще бъда доста директен в изложението си по този градски(комунален) проблем. Същевременно обаче то ще е една много малка част от архива ми на кореспонденция между институциите в България и мен събран в продължение на повече от 10 годишен период както и срещи с кметове общински съветници, специалисти и т.н. Трябва да подчертая, че за решаването на този комунално-социален проблем не е в липсата на висока гражданска култура, липса на инвестиции или друго някакво обяснение за прехвърлянето на отговорността от Общинската Администрация. По закон паркинг-контрола е публична общинска дейност и е доминантов сегмент от управлението и безопасността на движението в един град. В настоящия момент Общинските административни власти са изоставили вземането на управленческо решение за урегулирането на този комунално-социален проблем. Възползвайки се от конюнктурната ситуация и хаоса в законодателството на Р. България, респ. Законите за ; “ЗМСМА”, “ЗОБ”, “ЗМДТ”, “ЗОС” и странното тълкуване на основния “ЗДвП” в неговият раздел ХIХ–“Престой Паркиране” Чл. 99 ал. 1,2 и 3, и Чл. 167 ал. 1,2 и 3. По същество в България паркинг-контрола като Общинска дейност е разделен на две едните събират таксите, а други събират глобите. Управлението се извършва не от Общински администратори, а от търговци и (компетентни специалисти) с управленчески умения и познания от старата социкономическа школа. На всякъде по света с тази публична Общинска дейност се занимават специален общински отдел (не общински търговски фирми) и има специална методология и технология която реално елиминираща 100% субективният (човешкия-фактор)” и реализира пълният потенциал на приетото законодателство. Но нека да се върнем назад във времето и си спомним какво се е правило за да се реши трафик проблема от местните гаулайтери в лицето на кметове и техните общински специалисти. В този смисъл ще започна с обявеният през м. март 1998 г. конкурс за “Проектиране и изграждане на информационна система за експлоатация и контрол на местата за паркиране -Синя зона- в гр. София“, инициатор на който бяха общинска фирма “Паркинги и гаражи” ЕООД разбира се не без участието от РМД приватизатора на въпросната общинска фирма Георги Василев убит преди няколко години и съдружник с безследно изчезналия Методи Методиев по известен като Мето Илиенски. Въпросния конкурс освен, че беше незаконно регламентиран по действащото тогава законодателство, то параметрите които бяха зададени в -техническото задание- за участието в конкурса, нямаха нищо общо с традицията по методиката и технологията от утвърдените стандарти на Iinternational Parking Iinstitute (Международен Паркинг Институт), към Вирджинския Техническия Университет, USA. Въпреки нашето предупреждение като участници във този конкурс сега е видно, че управлението на дейността в този и вид не е ефективна както от финансовата и страна, а така също и хаоса от паркиращи МПС остана същия. След това последва голямото раздаване под масата на паркинг пространства като паркинга пред ЦУМ и други такива. Последваха и други предложения, дори се стигна до изготвянето от г-н Софиянски на меморандум(разполагам с копие от него) за отдаване на концесия за 35 години на Ив. Станчов бивш министър на външните работи в служебното правителство на Р. Инджова в съдружие с един международен престъпник и играч в бизнеса с ротативките, което беше уникално защото до сега в “нормалните” държави никога и никъде не е предприемано от градските власти решение да отдадеш публичната сигурност и безопасност на гражданите в частни ръце. Като пример нека си припомним какви са ползите от отдаването на концесия на В и К София и чистотата на града ?? За т.нар. “паяци”, ВАС преди време постанови, че използването им по този начин е незаконно и презумпцията е, че “НЕ МОЖЕ ЛИЦЕ РЕГИСТРИРАНО ПО СМИСЪЛА НА ТЪРГОВСКИЯ ЗАКОН ДА НАЛАГА САНКЦИИ/ГЛОБИ/, ТОВА МОЖЕ ДА СТАНЕ САМО ОТ АДМИНИСТРАТИВЕН ОРГАН НА ОСНОВАНИЕ, УКАЗ, ЗАКОН, НАРЕДБА И Т.Н. Така както сега е приложено то ощетява общинския бюджет, обижда гражданите, има селективно подбиране на МПС-нарушители и откупване /рекет/ и икономически ефект към бюджета на общината изобщо няма. Има още една глупост на СО и това е стратегията на "Падеко" за паркирането(разполагам с копие от него) като за написаното в нея(около 15 страници) са платени 200 000 € (EURO) от Европейската Банка за Реконструкция и Развитие. А последното решение на сегашния кмет Б. Борисов да се паркира чрез SMS вече е върха на сладоледа, остава само водачите на МПС и пешеходците да се виртуализират. Трябва да се знае, че решение има и то е цивилизовано и честно към всички граждани, пешеходците и водачите на МПС. Но за да се пробие в съзнанието (или в нежеланието) към управляващите местните администрации на властта претендиращи да управляват като европейци то би трябвало да се проявява нетърпимост. Лансирането на идеята от някои кметове за строителство на подземни и надземни гаражи е една много скъпа и трудно възвръщаема инвестиция, която може да си позволят само някои банки, богати компании и т.н. Сегашните, а както се очертават и бъдещите общински администратори не желаят да създадат подобна общинска администрация поради взаимно-свързани интереси, те не желаят да вземат т. нар. /управленческо решение/ за привличане на инвестиционен ресурс. Изгодата е очевидна, единствено за тези които сега по някаква собствена методика управляват този ресор, а печалбата отива не там където и е мястото, тоест общинският бюджет. За съжаление обаче общинските кметове и чиновници са заети да се борят за следващ мандат с апаратни средства и са в групово-партийни интереси с близки до тях хора имащи отношение към обслужването на автомобилния трафик поради 100%-то състояние на контрола върху паркирането в сивата икономика. В България съпротивата единствено идва от една симбиоза между МВР и Местното самоуправление. Местните власти никога няма да вземат съответното решение по този проблем поради разделението на дейността (таксуване и глобяване). Основата на което са взаимно-свързаните интереси на Общинската администрация и частно-общинско-полицейски
А. Гайдов Технолог по прилагането на методологично и технологично управление на кратковременното улично паркиране.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-2 +4
И, ако господата общински съветници се вледат в законите за местното самоуправление като; Закон за Общинските бюджети, Закон за Местните данъци и такси и Закон за Местното самоуправление и местната власт ще видят, че в никой от тези закони няма и помен от споменаване, че общинарите имат право да събират такси и глоби от уличното паркиране.
Голямата измама на общинската администрация е в разделното контролилане върху паркирането. Забележете, че таксуването се контролира от "Център за градска мобилност"ЕООД, а глобяването се извършва от една много неясна банда хибрид между общ. фирма "Общинска охрана" + един офицер на КАТ(по закон КАТ нямат в прерогатива си да се грижат за градските транспортни проблеми). За т.нар. “паяци”, ВАС преди време постанови, че използването им по този начин е незаконно и презумпцията е, че “НЕ МОЖЕ ЛИЦЕ РЕГИСТРИРАНО ПО СМИСЪЛА НА ТЪРГОВСКИЯ ЗАКОН ДА НАЛАГА САНКЦИИ/ГЛОБИ/, ТОВА МОЖЕ ДА СТАНЕ САМО ОТ АДМИНИСТРАТИВЕН ОРГАН НА ОСНОВАНИЕ, УКАЗ, ЗАКОН, НАРЕДБА И Т.Н. Така както сега е приложено то ощетява общинския бюджет, обижда гражданите, има селективно подбиране на МПС-нарушители и откупване /рекет/ и икономически ефект към бюджета на общината изобщо няма. Както вече съм писал по стандарта на International Parking Institute за една година прихода от едно паркинг место трябва да е минимум при 70% заетост около 4-5000 лв.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-2 +3
За първи път да съм съгласен с комунист, така де, социалист. Какви такси за паркиране, какви увеличения, какви 5 лв.?
Някой въобще може ли да ми обясни в икономика на добавената стойност каква точно стойност генерира синята зона и съответно общинската фирма, за да има основание да събира целеви такси? Разчертаването с боя на паважа НЕ е стойност. А пък за същия този паваж вече сме платили чрез общинските налози върху личните автомобили. За маркировката също. И пак - за каква точно услуга плащам на въпросната синя зона?
Второ, защо се говори за центъра сякаш е автономен административен район? Точно същите проблеми с трафика и паркирането има "по кварталите", напр. Лозенец, Гео Милев, Младост 1 и т.н. Примерно намирането на *легитимно* паркомясто на ул. Едисон в Г. Милев или около бл. 13 в Младост 1 е точно толкова лесно/трудно колкото същото упражнение на Солунска! Какво е решението, г-да общинари - "синя зона" до "караулката"?
Трето. Как ще ми говорите въобще за събиране на още такси при положение, че вие сте абдикирали от законноста като фундамент на отношенията ни? Защо МАСОВО и ПОВСЕМЕСТНО не се спазват общинските разпоредби, законови, под-законови и прочее актове, които иначе нелошо регламентират правилата за движение, престой и паркиране в София? Е, след като вие последователно демонстрирате трайна неспособност да въведете в практика измислени от самите вас законови разпоредби, нещо не ви...
Прочитане на целия коментар вярвам, че като ми бръкнете малко по-дълбоко в джоба и ще цъфне София. Хич не ви вярвам, да знаете!
+3
Малко уроци от Богота:
http://www.youtube.com/watch?v=pGycx75mqRk
_____
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!+8
Въпреки че съм категорично ЗА оскъпяване паркирането в центъра на София, трябва да се обърне внимание, че повечето проблеми, които касаят утвърдени поведенчески модели в обществото, имат НЕОЧЕВИДНИ РЕШЕНИЯ. Т.е. такива, които на пръв поглед не засягат проблема пряко.
Ще дам страничен пример - проблемът с ужасяващата по мащаби тежка престъпност (обири и убийства) в метрото на Ню Йорк през 80-те години на миналия век е решен с... премахване на графитите по мотрисите. Пълно, тотално и незабавно премахване на графитите - всяка нова рисунка е заличавана в рамките на курса на мотрисата.
Обяснението на ефекта е свързано с промяна във възприятието на околната действителност, която е претърпяла развитие от незаинтересованост към вманиачена загриженост към детайла.
Съпътстваща мярка е била тоталната борба с гратисчиите в метрото - отново на пръв поглед нямаща пряко отношение към тежката престъпност. Защото така бдителността на полицаите сякаш била отклонена и ангажирана с уж дребни проблеми, като пътуването без билет. Но ефектът от тези двете е рязката промяна - от най-опасното метро в света, към едно от най-сигурните такива само в рамките на 2-3 години.
Да се върна отново към обсъждания проблем - много пъти съм казвал, че хората пътуват с автомобил в града, защото не го харесват (града, не автомобила). Разбира се, намират си оправдания, че така било "по-удобно", "по-бързо", "усещане за независимост" и...
Прочитане на целия коментар прочее упражнения по логика.
Само че всяко от тези твърдения може лесно да бъде оборено, при това със същите похвати. ("По-удобно" се загубва когато се сблъскаш с проблема за паркирането, "по-бързо" може да не бъде вярно, ако бус-лентите и релсите на трамвая бъдат наистина резервирани само за градски транспорт, "усещането за независимост" изчезва в момента, в който ти се наложи принудително да пуснеш аварийните светлини в средата на кръстовище и т.н.).
Основната идея е центърът на града да се направи привлекателно място за движение на хора, като в същото време се направи отблъскващо за движение с автомобил. Методите за това са много и е въпрос на избор кое да се приложи. Оскъпяването на паркирането е една от очевидните и пряко свързани с търсения ефект мярка, но не се наемам да определя дали ще е най-ефективна.
_____
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!-2 +3
Със сигурност трябва да се вдигнат цените, за да се инвестират получените стредства в изграждане на система за движение в комбинация с паркинги. Преди това обаче, нека общината и градски транспорт да разработят подробна стратегия, как ще се ожъществява това и план програма на инвестициите за периода на стратегията. това трябва да е публичен процес и достатъчно ясно да сса включени софианци в механизма за контрол на изпълнението на тази стратегия. повтарям ПРЕДИ ТОВА, защото не ми се иска утре да ни ги вдигнат а такава стратегия, ако въобще се разработи да стартира след 3 години. Знаем много добре какъв менаджър е Компания софийски градски транспорт
_____
Chitatel-1 +3
Хората нямат доверие на институциите, затова това увеличение ще прозвучи като "събиране на деветата кожа" на нащият българин. И да го направят това, всеки ще се пита къде отиват парите? Както предишният коментатор подчерта, няма направено нищо с което да разберем, че парите са похарчени по предназначение. Я погледнете хилядите дупки по улиците.И все не стигат парите.Е кога ще започнат да стигат?Аз зная, когато се измени системата. По тази сега никога няма да стигат, защото има чувал с огромни дупки и от там изтичат всички български блага.Пример ще ви дам ДДС-то.То нахалство и грабеж, ама то и няма край.Кой глупав, в същото време много хитър "световен управляващ" е измислил тази тъпа система.Ще плащаш, после ще теглиш.Като че не може да се направи така, ако имаш да вземаш-догодина ще плащаш по-малки данъци.Ще ти удържат дължимото-ама не, няма да могат да източват държавата.После измислените Световна и МВБ банки ще останат без работа. Хеле един чешки банкер призна,че е така.То защото има много заблудени и не знаят защо и какво се случва.Тези "същите" както през 1929г. направиха гол. депресия-сега направиха голяма криза.Тогава направиха Втора световна война, сега може би готвят ТРЕТА! Знае ли ги човек.Те освен да избиват хората и да им насаждат някакви измислени демокрации, друго умеят ли?А..майче и други работи умеят-а именно да пускат разработени в тайните им лаборатории вируси и болести, като СПИНА, разните грипове, луди крави, ако утре се появи...
Прочитане на целия коментар някоя "откачена" риба хич няма да се учудя!Та такива ми ти работи.Тези управляващи освен увеличение на цените за всичко, друго знаят ли?
-5 +5
Стига повишаване на цените!
Като събраха досега милиони, колко паркинга построиха? Този дебат не е как да се подобри движението, а дали да се крадат повече пари годишно, или само толкова, колкото и досега са крали.
Повръща ми се като гледам членестоноги и скобари дето бродят по улиците ни. Нищо не произвеждат, полза от тях никаква ,само събират пари от обществото за своя полза и облага на управниците ни.
Първо да построят паркинги, нека паркирането да е възможно и на други места, освен по градинки и тротоари, а после да ни санкционират.
Лесно е на чиновниците, които работят на бюро да отиват до работа с градски транспорт. Но ако работиш на място при клиенти, или им доставяш стоки, проблемът е кардинален и всеки клиент плаща в цената такса паркиране /дори и да няма кола - таксата паркиране е в цената на доставката на стоката/. А парите изчезват, паркинги все няма и няма, вместо крадците да се чувстват виновни, те нагло ни казват: "Малко ни плащате".
Много службички и агенцийки има, всеки преразпределя парите на тези, които правят нещо към тези, които нищо не правят. ВМРО-то добре почна енергото с яйца, май ще трябват и много камъни.
-4 +4
Повишаване не само на цените за паркинг, а и зониране на София, като влизането в зона 1(централните райони) да е платено. Подобно на Лондон. Събота и неделя може да е безплатно. Иначе ситуацията ще е нелицеприятна при явното желание на всеки да има свое мпс и да се вози сам в него
_____
malart.blog.bg-2 +1
Ето едно публично представено общинско планиране за организацията на паркиране. http://www.hamilton.ca/CityDepartments/PlanningEcD ev/Parking/Parking_Tickets/
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-2 +2
За повече информация на господата общински съветници виж
-Входяща преписка; Nо.Nо. 7000-633/27.10.1999г., № 7000-774/21.12.1999г., №7000-774/07.02.2000г., № 7000-779/07.02.2000г., 7000-744/28.07.2004г.
-Ваши писма изх. № 7000-774/06.03.2000 г., № 7000-774/26.05. 2000 г., № 7000-774/07 от 14.02.2000г., 7000-774/16.09.2004г., №7000-774/01.10.2004г.
-Адм. Министерки съвет изх. №3841/09/10.12.2009г.
-„Център за градска мобилност изх. № 2069/27.11.2009г.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-1 +4
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-1 +8
Само 17 гласа? Трябва да организира някой акция в книгата-лице! Аз съм за повишаване цената на паркирането едновременно с подобряване на контрола и инвестиране на парите в паркинги. Добре е общината да казва колко пари и къде отиват. Изглежда има някаква логика в казаното от "arko" макар да е много трудно да се прочете целия коментар.
Поздравления за Капитал за дебата. Благодаря на всички гласували (дори и тези гласували обратното на мен).
_____
Никола Йорданов-1 +5
Не повишаване на цената за престой, А прилагането на т. нар. " АНГЛО-САКСОНСКА общинска система за паркинг-контрол.
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-2 +6
_____
Панславизма е отрова за българската нация.-5 +14
Да се вдигат таксите! Който иска да отиде в центъра с кола да плаща другите с градски транспорт!
_____
Proud to be anonymous!!!-5 +19
Повишаването на цените няма да разреди колите в центъра. Проблемът не са колите, паркирани на разрешените места, а неправилно паркираните! Полицята не си върши работата и тротоарите в София са непроходими от непраилно паркирани коли.
Освен това по т.нар. забранени улици постоянно се пазите от летящи коли с особен статут: милиционерски коли с буркани на таблото, карани от цивилни; коли на общински служители, червени леки коли на пожарната, дипломатически коли, коли за доставки по магазините или просто СКЪПИ коли. А катаджиите само гледат. За справка - бул Витоша. Ще се заложа някой ден там с фотоапарата и ще снимам как шпорят "връзкарите". Обещавам поне 100 снимки са един час. Някой да ебил санкциониран от КАТ за каране по Витошка?!
Та това са проблемите на центъра - непраавилното паркиране и неправилното каране.
Така че не се занимавайте с глупости, а вижте къде е наистина болното място.