🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Подкаст | Как българите "превзеха" Гърция

През 2022 г. има пик в цените, сделките и туристическите пътувания на българи. Какви са причините за този интерес?

Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

С риск да ви долипсва отново морето, особено на фона на отиващото си лято, в този епизод на "Гласът на Капитал" говорим как Гърция стана, образно казано, "второто българско море". Българските туристи са все повече, но се случват и други промени - по крайбрежието на Кавала има надписи на български, менюта на български. И, още по-впечатляващо - в агенциите за недвижими имоти говорят на български.

Именно това е и фокусът на подкаста ни тази седмица - как стана така, че за 15 години около 10 хил. българи са купили ваканционни домове по Беломорието, а броят на българските хотели наближава 50? В какво инвестират българите в Гърция, по-изгодно ли е, какви са стимулите? Разговаряме с редактора в "Капитал" Боряна Генчева.

Ще чуете:

  • Как започна всичко: кога у българите започна да се пробужда този интерес към южната ни съседка?
  • Каква е географията на българското присъствие?
  • Как работят европейските програми за хотелиери в Гърция?
  • Българи държат едни от най-луксозните хотели по Беломорието, а други - вилни селища. Кои са те - какво се открива в регистрите?
  • Какви са изискванията към строителството в Гърция?
  • Какви са цените и прогнозите?

Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" може да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

Все още няма коментари
Нов коментар