Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Анализ на адвокатското дружество "Пенков, Марков и партньори" от миналата година маркира основните постижения след въвеждането на регистъра:
- За да започнат дейност преди, търговците трябваше да направят няколко на брой вписвания, а процедурата нямаше как да стане по електронен път, беше тромава и непредвидима. Днес регистрацията е една.
- Съществуващите 29 (28 окръжни съдилища + Софийски градски съд) фирмени регистри бяха интегрирани в един общ и национален, което унифицира практиката и улесни достъпа до информация.
- Онлайн достъпът до всички вписани данни и документи повиши многократно нивото на прозрачност.
- След като регистърът започна да работи нормално, процедурата по регистрация се ускори многократно, а търговците получиха възможност да се информират по електронен път за статуса на техните заявки.
- Пак в духа на информационните технологии многократно се улесни изваждането на т.нар. легитимираща информация за фирмите – дистанционно искане и получаване на удостоверения за актуално състояние. Още повече – при контактите си с администрацията пререгистрираните фирми (с единен идентификационен код – ЕИК) няма нужда да предоставят въпросни удостоверения, защото законът приема, че те са известни на чиновниците служебно.
- Беше въведено изискване за уникалност на имената на фирмите на национално ниво. Така беше ограничена възможността да съществуват едновременно фирмата "Хоремаг" ООД (регистрирана в София) и "Хоремаг" ООД (регистрирана в Пловдив), което създаваше несигурност и възможност за злоупотреби.
Отделно от това въвеждането на регистъра практически направи невъзможна корупцията, тъй като, когато едно заявление за регистрация или вписване на промяна бъде внесено в Агенцията по вписванията, то се разпределя на онзи служител, който има най-малко работа (из цялата страна). Тази практика гарантира равно третиране на всички търговци.
3 коментара
Тър. регистър, инсекцията по труда, комисия за защита на личните данни са едни от последните бастиони на опашките в България. На кого е нужно да се подават годишни отчети от фирмите и в тър. регистър
след, като веднъж вече са подадени в друг орган на администрацията или е по интересна таксата, която всеки може да умножи по броя на фирмите.
Естествено, че всичко е заради таксите и комисионните на банките. Ето един пример с новите документи. Таксите за тях са разбити възможно на най-много парчета, за да се плащат и комисионни. Веднага пример - за талон, който струва един лев, комисионната за банката е 2.50 - 3.00 лв. Най-елементарното нещо, което може да се направи е на всички места, където се плаща нещо на държавата да има ПОС терминали (какво пречеше да има ПОС терминали направо на гишетата, където приемат заявленията - вкарваш картата, ПИНа и готово) и да се плаща с карта и то наведнъж всички суми, а не раздробени на 100 части. Но защо да го правят, като от това ще загубят пари, пък и никой не съм забелязал да протестира, навежда глава, псува и си плаща - това ни е "гражданското общество". С много лека ръка и доверие приемаме всичко казано и направено от държавата, а всъщност държавата е най-големият нарушител на правата ни и всичко, което произлиза от нея като документи, изисквания и др. трябва да се оспорва и обжалва до дупка.
"- Беше въведено изискване за уникалност на имената на фирмите на национално ниво. Така беше ограничена възможността да съществуват едновременно фирмата "Хоремаг" ООД (регистрирана в София) и "Хоремаг" ООД (регистрирана в Пловдив), което създаваше несигурност и възможност за злоупотреби."
То хубаво беше въведено, но как беше изпълнено... всеки може да провери :)
Ето пример от моментното състояние:
"ТЕРАКОМ" ООД, ЕИК 827104860
"ТЕРАКОМ" ООД, ЕИК 111559077
"ТЕРАКОМ" ООД, ЕИК 040685416
"ТЕРАКОМ" ООД, ЕИК 106056277
"ТЕРАКОМ" ЕООД, ЕИК 104014870
"ТЕРАКОМ" ЕООД, ЕИК 126043328
"ТЕРАКОМ" ЕООД, ЕИК 128587476
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.