🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Мариан Маринов застава начело на "Финанси и контрол" на "Нестле" за Русия и Евразия

Той е първият българин - част от борда на директорите на "Нестле" за тези региони

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От 1 април Мариан Маринов ще оглави отдел "Финанси и контрол" на "Нестле" за Русия и Евразия. Сега той е финансов директор и член на мениджмънт борда на "Нестле" за Югоизточен пазар, в който влизат България, Румъния, Сърбия, Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Косово.

Мариан Маринов се присъединява към международната компания през 2010 г. като мениджър "Одит" за Европа в "Одит звеното" на групата в Швейцария. През 2016 г. заема позицията мениджър "Финанси и контрол" в България. Две години по-късно застава начело на трансформация, чиято цел е да изгради единен Югоизточен пазар, обединяващ 9 държави. От 2019 г. е в настоящата си роля на финансов директор и член на мениджмънт борда на "Нестле" за Югоизточен пазар, като временно изпълнява и ролята на изпълнителен директор на Южните адриатически държави.

Мариан Маринов е възпитаник на езиковата гимназия "Ромен Ролан" в Стара Загора, завършил е "Международни икономически отношения" в УНСС и е сертифициран "Вътрешен одитор".

Преди да стане част от екипа на "Нестле", придобива солиден опит в "Крафт фудс" и "Делойт".

Групата

Групата "Нестле" отчете 3.3% ръст на общите продажби, които достигат 87.1 млрд. швейцарски франка през 2021 г. Ръстът е подкрепен от продължаващия положителен тренд в продажбите на дребно, стабилното възстановяване на каналите за консумация извън дома, повишените цени и нарастването на пазарния дял, отчитат от корпорацията.

За 2022 г. групата очаква около 5% ръст на органичните продажби и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност между 17% и 17.5%.

В България

За 2020 г. "Нестле България" отчита 263.5 млн. лв. приходи и нетна печалба 21 млн. лв. "През 2021 г. постигнахме 7.3% органичен ръст, реален вътрешен ръст 6.8% и положителен ръст в цени +0.5%. Това представяне е по-добро от общото за зоната", коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".

Двуцифрен органичен ръст през 2021 г. отбелязват продажбите в категориите "Храна за домашни любимци", "Детско хранене" и Nestlé Professional. Кулинарният бизнес и бизнесът с напитки също допринасят за добрите резултати. След предизвикателствата на 2020 г. заради корона кризата значителен ръст се наблюдава и в каналите за продажба извън дома, както и добро представяне в електронната търговия.

"През 2021 "Нестле България" отчете най-добрия двуцифрен марж на оперативната печалба за последните пет години, фокусирайки се върху развитието на портфолиото и оптимизацията на разходите", обобщава Петър Стоилов.

Все още няма коментари
Нов коментар