🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бошко Попесков е новият изпълнителен директор на "Кока-Кола България"

Компанията тук управлява маркетингови бюджети, има IT център и е с 235 служители

Бошко Попесков - изпълнителен директор на The Coca-Cola Company за България
Бошко Попесков - изпълнителен директор на The Coca-Cola Company за България
Бошко Попесков - изпълнителен директор на The Coca-Cola Company за България
Бошко Попесков - изпълнителен директор на The Coca-Cola Company за България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Бошко Попесков е новият изпълнителен директор на "Кока-Кола България" (The Coca-Cola Company). Досегашният изпълнителен директор - Дора Стрезова-Николова, е новият генерален мениджър на Coca-Cola HBC Adria и отговаря за пазарите на Хърватия, Босна и Херцеговина, Словения.

Бошко Попесков има 15-годишен опит в областта на маркетинга, бизнес операциите и анализите. Бил е старши оперативен мениджър на The Coca-Cola Company в Румъния, където се присъединява към екипа през 2019 г. като мениджър "Търговска и бизнес стратегия". Например участва в процеса по въвеждане на опаковките за многократна употреба в региона.

Преди кариерата в The Coca-Cola Company заема различни регионални и глобални позиции в продължение на 10 години в Procter & Gamble в Румъния и Швейцария. Притежава магистърска степен по електроинженерство от Белградския университет.

Като изпълнителен директор на The Coca-Cola Company за България Бошко Попесков ще отговаря за основните операции и бизнес развитието на компанията в страната. Сред приоритетите му е изграждането на дългосрочна стратегия за растеж на бизнеса в България с фокус върху устойчивото развитие, както и разширяването на портфолиото от напитки, навлизането в нови категории с повече хранителни ползи и др.

В личен план Бошко Попесков има изявен интерес за подпомагане на местните общности. Преди 8 години създава заедно с брат си IT център за деца в Сърбия, който по интерактивен начин учи младежите на компютърно програмиране и дигитална креативност.

Компанията

"Кока-Кола България" е дъщерно дружество на The Coca-Cola Company, която предлага разнообразно портфолио от напитки и притежава над 500 марки в повече от 200 страни по света. Освен Coca-Cola, Fanta, Sprite и Schweppes предлага и напитки от соя, студени чайове, вода, сокове и нектари, кафе, спортни напитки, смутита, кокосова вода и други.

"Кока-Кола България" е местното дъщерно дружество на The Coca‑Cola Company и отговаря за маркетинга на продуктите на компанията, за разработването на нови безалкохолни напитки и за сиропите и концентратите, влизащи в състава на напитките. The Coca‑Cola Company и нейните 300 бутилиращи партньора заедно съставят "Системата на Кока-Кола" по света. Заедно с партньори бутилировачи The Coca-Cola Company осигурява работа на над 700 хил. заети по цял свят.

"Кока-Кола" в България

Производството на "Кока-Кола" в България започва през 1965 г. - страната ни е първата в тогавашния социалистически блок, в която се произвежда напитката. Освен това надписите на бутилката са на кирилица, което е прецедент в историята на корпорацията.

Днес групата на "Кока-Кола" в България се състои от пет юридически лица:

  • "Кока-Кола България" ЕООД
  • "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България" АД
  • "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисис организейшън"
  • "Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис"
  • "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис"

През 1992 г. са основани местните офиси на "Кока-Кола България" и на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" ("Кока-Кола ХБК") - бутилиращата компания. "Кока-Кола ХБК" купува концентратите и сиропите за производството на напитките по споразумение за франчайзинг с The Coca‑Cola Company и отговаря за продажбата на продуктите, отношенията с клиенти и доставчици, реализирането на промоции и дистрибуцията на продуктите.

През 2004 г. "Кока-Кола ХБК" откри в България първия си център за споделени услуги в областта на информационните технологии ("Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис"), а през 2011 г. - втори център, този път в областта на финансите и човешките ресурси ("Кока-Кола бизнес сървисис организейшън").

През 2013 г. компанията "Кока-Кола ентърпрайз" също избра София за свой център за споделени услуги в областта на финансите и основа в България "Кока-Кола ентърпрайз шеърд сървисис".

През януари 2018 The Coca-Cola Company откри в София регионален развоен център за информационни технологии. Целта му е да предоставя бизнес решения за корпорацията в Европа, Близкия изток и Африка. Центърът за развитие в София е вторият по големина, обем на предоставяните услуги и брой служители в рамките на тази глобална мрежа. Заетите в центъра заедно с тези от The Coca-Cola Company в България са 235.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gfv16867616151180647 avatar :-|
    Kubrat Ivanov
    • + 1

    Следя от години Кока-Кола като компания даже и инвестирам в нея на NYSE, но смятам, че информацията ви е подвеждаща за персонала. По послядни данни на yahoo finance за компанията работят 82 500. Така, че българските сайтове като пишат информация е хубаво да я проверяват и цитират, а не да пишат глупасти. Прилагам линк https://finance.yahoo.com/quote/KO/profile?p=KO

    Нередност?
Нов коментар