🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Служителите в Apple започват кампания срещу връщането в офиса

Тим Кук иска да върне "шума" в офиса, но работещите искат баланс между личния и професионалния живот

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Служителите на Apple са започнали кампания против решението на изпълнителния директор на компанията Тим Кук за окончателното им връщане в офиса, съобщава BBC. Те организират действията си след получена миналата седмица бележка от Кук, в която той съобщава, че иска служителите обратно в офисите поне три дни в седмицата до септември.

Новинарския сайт The Verge съобщава, на база получена вътрешна информация, че работещите в технологичния гигант искат много по-голяма гъвкавост и че тази политика е принудила много от служителите да напуснат.

"Без гъвкавостта много от нас смятат, че трябва да избират или между комбинация от нашите семейства, нашето благосъстояние и възможността да работим по най-добрия начин или да бъдем част от Apple", се казва в писмо на служителите.

"През последната година чувствахме не само, че гласът ни не се чува, но на моменти бяхме активно пренебрегвани", пишат още те, обвинявайки управлението в "прекъсване на връзката" със служителите по темата за дистанционната работа.

The Verge съобщава, че служители са започнали събирането на подписка миналата седмица. В онлайн платформата Slack, в частна група наречена "адвокати на дистанционната работа", има 2800 участници, 80 от които участват в писането и редактирането на писмото до Тим Кук. Те не определят действието си като петиция, а по-скоро като апел, но и не изключват възможността да се превърне в такава. В писмото си до служителите Кук споделя, че му "липсва шумът в офиса" и усещането, "че не е сам".

Изискването за работа в офиса три дни в седмицата важи за всички, а екипите, които трябва да работят заедно по проект лице в лице, трябва да присъстват четири или пет дни в седмицата.

В опровержението на служителите влизат следните искания:

  • Apple да остави решенията за дистанционната работа да се вземат от екипите.
  • Провеждане на анкета в цялата компания по темата за екипите и компанията като цяло.
  • Изходящи интервюта, в които да се пита конкретно дали липсата на дистанционни работни опции отблъсква служителите.
  • План за приспособяване към негативните ефекти както на работата от дистанция, така и от офиса.
  • Информация за въздействието върху околната среда от работата в офис и от вкъщи.

Много от нас в Apple сме успели не въпреки работата от вкъщи, а до голяма степен поради възможността да работим извън офиса

Част от писмото до Тим Кук

Другите технологични гиганти

В същото време, подобно на Apple, Google обяви, че очаква служителите си в офисите три пъти седмично от септември. Преди това компанията започва постепенно да отваря офисите си и оставя служителите да решават доброволно дали искат да ги посещават.

Facebook, Twitter и Salesforce обаче имат далеч по-гъвкави политики по отношение на отдалечена работа - Facebook обяви, че вярва, че отдалечената работа е "бъдещето" и че персоналът може да продължи да работи от вкъщи, в Twitter казаха на служителите си, че могат да работят от вкъщи "завинаги", стига позицията им да го позволява, а Salesforce обяви, че работният ден от "9 до 5 е умрял" и позволява на много от служителите си да работят дистанционно за неопределен период от време.

Все още няма коментари
Нов коментар