🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бързи министри, бавни влакове

Служебният кабинет, миналото и бъдещето на транспорта

Христо Алексиев, служебен министър на транспорта и съобщенията
Христо Алексиев, служебен министър на транспорта и съобщенията
Христо Алексиев, служебен министър на транспорта и съобщенията    ©  Цветелина Белутова
Христо Алексиев, служебен министър на транспорта и съобщенията    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Политическата памет е като на новородено: хората на власт бързо и лесно забравят всичко преди това. Но някои неща са толкова цинични, че не могат да бъдат подминати. Тази седмица новият министър на транспорта Христо Алексиев даде интервю, в което каза че "Български пощи" били водени умишлено надолу, проблеми били задръстванията по границата и драгирането на Дунав, а новите влакове, които предшественикът му искаше да поръча, не били подходящи за българските реалности. Неговият заместник Красимир Папукчийски пък съобщи, че БДЖ е в изключително притеснително състояние, влаковете закъснявали и имало лоша хигиена в тях.

Дружеството било задлъжняло и дори нарязало мотриса.

Всичко това е абсолютно вярно.

То беше също толкова абсолютно вярно във всичките години, в които двамата бяха в системата на транспорта, на ръководни позиции в може би най-безхаберното и корумпирано държавно дружество - "Железопътна инфраструктура". БДЖ закъснява вече 20 години, фалирало е от поне 10, министерството на транспорта не отпускаше нито един лев за драгирането на Дунав от влизането в ЕС насам, а задръстванията по границата можеха да се прогнозират още в първия служебен кабинет, в който Алексиев стана министър.

Това не значи, че двамата нямат право да кажат, че ситуацията е трагична. Опитът да се хвърли вината за тези огромни проблеми върху някакви хора, които са прекарали 6 месеца в тази система, обаче говори за измиване на ръце.

Предстои поръчка за бързи влакове, която трябва да подмени подвижния състав на БДЖ. Пътните превозвачи ще искат още отстъпки от тол таксите. Пощите трябва да похарчат много пари, за да се реформират. Затова е притеснително, когато хора, които за десетилетие не успяха да завършат жп линията Бургас - София, казват, че "за малко време може да се свършат много неща".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    acarid avatar :-|
    acarid
    • + 2

    Алексиев в ден 1-ви от министерстването си обеща да изпълни исканията на тези които го поставиха на стола. Простата сметка показва около 150млн. лв годишнен трансфер в касите на големите автотранспортни превозвачи, ако се възприеме до 60% отстъпка от тол-а за която втори месец се облизват. Така заедно ще борят инфлацията, казват. Следете!

    Нередност?
Нов коментар