🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Apple вдига цените на приложенията в App Store за някои страни в Европа и Азия

Решението вероятно е продиктувано от отслабването на еврото и други валути спрямо долара

Корекцията неизбежно ще засегне разработчиците на приложения и игри, смятат анализатори
Корекцията неизбежно ще засегне разработчиците на приложения и игри, смятат анализатори
Корекцията неизбежно ще засегне разработчиците на приложения и игри, смятат анализатори    ©  Pixabay.com
Корекцията неизбежно ще засегне разработчиците на приложения и игри, смятат анализатори    ©  Pixabay.com

Apple обяви във вторник, че ще повиши цените на приложенията и покупките в тях в своя App Store от следващия месец за всички страни от еврозоната, както и за някои държави в Азия и Южна Америка. Новите цени ще влязат в сила още от 5 октомври, като изключение има за абонаментите с автоматично подновяване, съобщи производителят на iPhone в публикация в своя блог, цитирана от Reuters.

С този ход компанията цели да защити приходите си на различните пазари от падащите валути спрямо силния долар. Бързото покачване на инфлацията, разликите в лихвените проценти и цените на енергията тази година понижиха стойността на еврото, японската йена, както и на повечето валути на страните с възникващи пазари. Еврото падна до най-ниските си нива за последните две десетилетия и от седмици се движи около паритет спрямо долара. Освен страните от еврозоната повишенията на цените ще засегнат Швеция и Полша в Европа, както и Япония, Малайзия, Пакистан, Южна Корея и Виетнам в Азия и Чили в Южна Америка. За някои страни като Виетнам Apple обяснява увеличението с нови местни данъчни правила.

Американският технологичен гигант периодично коригира цените си в отделните региони. Миналата година понижи тази за най-ниската стартова категория от 1.09 евро на 0.99, отчитайки промените във валутните курсове и данъците. С най-новото увеличение тя ще стане 1.19 евро, което представлява ръст около 20%. Apple позволява на разработчиците на приложения да поставят своя продукт в дадена ценова категория - от безплатни до максимум 1199 евро (за еврозоната) според новото ценообразуване.

Анализатори определят увеличението като доста сериозно. Корекцията неизбежно ще засегне разработчиците на приложения и игри, коментира пред Bloomberg анализаторът Серкан Тото от Kantan Games. Възможно е някои разработчици да преосмислят избраната от тях ценова категория заради промените. Създателите на приложения вече са повишили цените през последната година, показва проучване на консултантската компания Apptopia. През юли средната цена на покупките в приложенията е била с 40% нагоре спрямо същия месец на 2021 г.

App Store става по-важен за Apple

Американският технологичен гигант, който пусна най-новия модел iPhone по-рано този месец, се стреми да развива бизнеса си с услуги, за да намали зависимостта си от продажбата на смартфони. Приходите от услугите, част от които е App Store, растат с бързи темпове през последните няколко години и сега се движат около 20 млрд. долара на тримесечие, макар през второто на тази година да останаха малко под очакванията. Производителят на iPhone признава, че изпитва известни затруднения заради забавянето на икономиките, но очаква нов ръст на приходите през последното тримесечие. Компанията планира през следващата година да забави наемането на служители и разходите. По-рано през лятото Apple предприе повишения на цените на своите Mac, iPhone и iPad, за да отчете промените във валутните курсове.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    wqh16757337091162237 avatar :-|
    Miller Jeffery

    The American technology giant makes periodic changes to the prices it charges in each region. Taking into account shifts in both exchange rates and tax rates, it was reduced to €0.99 for the lowest starting category the previous year, down from €1.09 the year before. Interesting! https://penaltykickonline.com

    Нередност?
Нов коментар