Nestle спря временно един от заводите си в Израел заради атаката на "Хамас"

Няколко международни компании ограничиха производството си в Тел Авив

Заводът "беше затворен за няколко дни", заявиха от Nestle, като отказаха да предоставят повече подробности.
Заводът "беше затворен за няколко дни", заявиха от Nestle, като отказаха да предоставят повече подробности.
Заводът "беше затворен за няколко дни", заявиха от Nestle, като отказаха да предоставят повече подробности.    ©  Reuters
Заводът "беше затворен за няколко дни", заявиха от Nestle, като отказаха да предоставят повече подробности.    ©  Reuters

Швейцарският хранителен гигант Nestle съобщи, че "временно е затворил" един от заводите си в Израел като "предпазна мярка", превръщайки се в първата голяма компания за потребителски продукти, която реагира на конфликта между Тел Авив и "Хамас". Няколко световни компании временно затвориха някои производства в Израел и помолиха служителите си да работят от вкъщи, след като страната беше подложена на изненадваща атака от страна на палестинската ислямистка групировка "Хамас" по-рано този месец.

Веригата за дрехи H&M затвори всички свои обекти на територията на страната, технологичният гигант Nvidia отмени AI събитието си, предвидено за следващата седмица в Тел Авив. American Express обяви, че е в "близка комуникация" със служителите си и дари 1.5 млн. долара за подпомагане на Израел, поемайки твърда позиция по време на конфликта.

Заводът "беше затворен за няколко дни", заявиха от Nestle, като отказаха да предоставят повече подробности.

"Фокусът ни е върху това да осигурим безопасността на нашите колеги и служители. Нямам коментар за развитието на бизнеса", заяви главният изпълнителен директор Марк Шнайдер по време на разговор с журналисти при представянето на финансовите резултати. "Взели сме необходимите предпазни мерки."

Други мултинационални компании за пакетирани стоки засега запазват мълчание по отношение на конфликта, въпреки че компаниите за търговия на дребно, здравеопазване и петрол побързаха да изразят своите позиции.

Мълчанието последва критиките към индустрията за пакетирани стоки, че е избрала да остане с единия крак в Русия, като продължава да продава там "основни" продукти като памперси и детски храни.

Лек спад в приходите на NestleШвейцарската компания представи финансовите си резултати - общите продажби са спаднали за деветте месеца с 0.4% до 68.8 млрд. швейцарски франка. Ръководството потвърди обаче очакванията си за цялата 2023 г. - органичен ръст на продажбите между 7 и 8% и основен марж на търговската оперативна печалба между 17 и 17.5%.

Индустрията за пакетирани продукти повиши цените си, аргументирайки се с последиците от COVID-19 и войната на Русия в Украйна. Ръстът на цените на Nestle достигна 8.4%, което е с 0.2% под средното покачване в сектора.

Шнайдер каза, че е "убеден, че истинският вътрешен растеж, сборът между обем и микс, ще бъде положителен през втората половина на годината и отново ще се превърне в основен двигател на растежа занапред."

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар