Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Моята позиция е във връзка с изказването на зам.-министър Ваня Кастрева. Когато се провежда дебат по важни промени, свързани с образованието, двете страни, които задължително трябва да бъдат изслушани, са учителите и родителите като представители на децата, както и експертите като представители на системата.
Фундаменталната грешка на министерството е, че изземва родителските и учителските функции и решава, че то най-добре е в състояние да се "грижи" за българските деца.
Учебната година е с начален старт 1 септември и финал 31 август, а учебното време е от 15 септември до 30 юни. За малките ученици периодът след 24 май, когато по прекрасна българска традиция децата завършват първи клас, не е нищо друго освен удължаване на тяхното учебно време, което си е тяхната учебна година. Същото се получава и с учениците от 4 и 7 клас. Затова не разбрах четвъртокласниците от кой етап на образованието са последно?
Друга грешка е, че когато МОН решава да прави промени и да реформира, първо се разговаря с хората, пряко работещи в нея, подготвя се почвата за необходимите промени и тогава се въвеждат самите промени. Поради този огромен пропуск от страна на министерството нито учителите, нито родителите са убедени в необходимостта от решението за удължаване на учебната година.
Спецификата на обучението в 1 клас, както и тяхната социализация, никак няма да пострада поради факта, че малките ще завършат на 24 май, както и няма да се промени, ако завършват на 31 май.
Възможността за повече учебни часове за упражнения можеше да бъде осъществена досега с разтоварване на учебното съдържание от фактологически материал и острата нужда от оптимизация на учебния процес.
Покрай учениците, изостанали в усвояването на учебното съдържание, защо трябва да вървят рамо до рамо и учениците, които нямат проблем с материята? Ако на една магистрала се движат Ферари, Бугати, Порше и каруци, трябва ли трите бързи коли да изчакват каруците, за да се движдат заедно?
Нека да бъде удължено учебното време, но на онези, които се нуждаят от него.
Във връзка с последното твърдение на г-жа Кастрева ще кажа, че външните оценявания не измерват обективно знанията на учениците и това е мнението на огромна част от учителите в България. Поради тази причина удължаването на учебното време с една или две седмици никак няма да се отрази на резултатите.
И в заключение искам да кажа, че живеещите в подножието на вулкана не могат да разберат живеещите в неговия кратер. За да получите подкрепа за решенията си от българските учители, се вслушвайте в техния всекидневен опит и в техния професионализъм. Чуйте и родителите! Едва тогава българското образование няма да се движи като каруца по пътя към Европа, която обичате да давате за пример.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.