🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Novo Nordisk повишава прогнозата си за печалба заради голямото търсене на лекарства за отслабване

Високото търсене на Wegovy и Ozempic продължава да води до по-добри финансови резултати

Датската компания се сблъсква с конкуренцията на съперници, сред които Eli Lilly, производител на лекарствата Mounjaro и Zepbound, който също отчете силен ръст на продажбите
Датската компания се сблъсква с конкуренцията на съперници, сред които Eli Lilly, производител на лекарствата Mounjaro и Zepbound, който също отчете силен ръст на продажбите
Датската компания се сблъсква с конкуренцията на съперници, сред които Eli Lilly, производител на лекарствата Mounjaro и Zepbound, който също отчете силен ръст на продажбите    ©  Reuters
Датската компания се сблъсква с конкуренцията на съперници, сред които Eli Lilly, производител на лекарствата Mounjaro и Zepbound, който също отчете силен ръст на продажбите    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Novo Nordisk повиши прогнозата си за годишната печалба, тъй като високите продажби на изключително популярните лекарства за диабет и отслабване Ozempic и Wegovy продължават да водят до високи печалби. Датската фармацевтична компания отчете по-добри от очакваните тримесечни продажби в размер на 65 млрд. датски крони (9.3 млрд. долара), което е с 24% повече на годишна база при постоянни валутни курсове, а нетната печалба скочи с 28% до 25 млрд. датски крони. Сега производителят на лекарства очаква продажбите да нараснат с между 19 и 27% през 2024 г., докато оперативната печалба ще се увеличи с 30%, в сравнение с горната граница от 29%, съобщава Financial Times.

Разрастване на производството

Novo Nordisk инвестира сериозно в производствени мощности, за да отговори на нарастващото търсене на Wegovy и Ozempic. Компанията заяви, че ще се сблъска с "продължаващи периодични ограничения в доставките", но през януари е започнала да увеличава доставките на дози за нови пациенти с Wegovy, след като през май е намалила пускането на стартови дози поради ограничения в доставките.

Компанията заяви, че в момента в САЩ се регистрират над 25 хил. нови пациенти за Wegovy седмично, в сравнение с около 5000 всяка седмица през декември.

Главният изпълнителен директор Ларс Фруергард Йоргенсен заяви, че този темп "се доближава до пика, наблюдаван през миналата година". Компанията обаче обяви, че по-големите обеми на продажбите и конкуренцията между фармацевтичните групи са довели до намаляване на цената на популярното лекарство, което е довело до по-ниски приходи от Wegovy, отколкото очакваха анализаторите.

Продажбите на диабетици компенсират този спад, като помагат на групата да постигне продажби, надхвърлящи прогнозите.

Карстен Мунк Кнудсен, главен финансов директор, заяви: "С увеличаването на обема и навлизането ни във все повече канали, както и с навлизането на конкуренцията на пазара, може да се очаква, че цените ще се понижат."

Според базата данни на Агенцията по храните и лекарствата в САЩ, която следи за недостига на лекарства, в момента наличността на по-ниски дози Wegovy е ограничена, но по-високите дози и инжекциите Ozempic са в добро състояние.

Натискът върху цените ще продължи, след като миналата седмица сенаторът Бърни Сандърс започна проучване в Сената на САЩ за "скандално високите цени" на нейните лекарства в страната. Ценовата листа на Wegovy е 1349 долара в САЩ, което е 14 пъти повече от цената в Обединеното кралство, отбеляза Сандърс.

В същото време датската компания се сблъсква с конкуренцията на съперници, сред които Eli Lilly, производител на лекарствата Mounjaro и Zepbound, който също отчете силен ръст на продажбите. Novo Nordisk обаче запазва повече от половината от световния пазар на GLP-1 лечения с Wegovy и Ozempic и 85% от световния пазар на лечението на затлъстяването, според информация на доставчика на данни IQVIA, цитирани от компанията.

Йоргенсен заяви, че има малко данни за преминаване на пациенти към други лекарства. "Броят на пациентите, които търсят грижи, е толкова значителен, че не виждаме много случаи на преминаване към други лекарства." Голямото търсене на лекарството на датската компания доведе до превръщането й в най-скъпата публична компания в Европа, като акциите й се повишиха с над 25% тази година.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар