🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Fintech Summit 2021: Мнението на потребителите е ключово при разработка на финтех продукт

Виктор Стоянов, директор управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк, пред "Капитал"

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Световната икономическа криза, предизвикана от коронавируса през 2020 г., удари глобалната финансова екосистема. Като част от нея секторът на финансовите технологии не остана незасегнат. Но макар и видимо да се бори с последствията от COVID-19, той има всички шансове да излезе от тази криза по-силен. Какви са перспективите и бъдещето на сектора след пандемията, нови предизвикателства, но и новите модели на развитие. Това ще са част от темите на годишната конференция на "Капитал" FinTech Summit, която ще се проведе на 30 март. Традиционно в нея ще вземат участие експерти, визионери, иноватори и представители на компании от страната и чужбина, както и на централната власт и регулаторите. Повече за конференцията може да научите тук.

Виктор Стоянов има повече от 14 години професионален опит в банковия сектор - банкиране на дребно, бизнес и продуктово развитие, продажби и потребителски финанси. Директор на управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк. Стоянов ще вземе ще вземе участие в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit.

Смятате ли, че банките все повече започват да приличат на финтех компании, а финтех компаниите на банки?

Истината е някъде по средата, но краткият отговор е по-скоро да. През последните години сме свидетели на много сериозна трансформация в банковия сектор, която е повлияна от финтех компаниите. Съответно до някаква степен можем да кажем същото и в обратната посока, финтех компаниите се опитват да навлизат все по-усилено в територията на традиционните банки. Специално при банките този процес се случва със селективен подход. Те осъзнават силните си страни и постепенно започват да се развиват и в областите, в които финтех компаниите имат предимство - дигиталните платформи, клиентското преживяване и правилното анализиране на данни, т.е. дават възможност за трансформиране и подобряване на услугите към клиентите. Финтек компаниите ги приемаме по-скоро като източник на вдъхновение, отколкото като конкуренция, тъй като банките имат значително повече капитал и клиенти и са напълно обезпечени по отношение на сигурността.

Ние все повече се вслушваме в нашите клиенти и ги включваме в процеса на разработка на нови продукти и услуги. Понастоящем точно това правим в Уникредит Булбанк при създаването на новото ни мобилно банкиране, което предстои да стартира официално на пазара много скоро. Поканихме всички съществуващи потребители да станат наши бета-тестери, като изпробват новия "Булбанк мобайл" и ни изпратят своите коментари и препоръки. Получихме много ценна обратна връзка, която ще ни помогне да направим мобилното приложение още по-добро и лесно за употреба.

Как виждате финтех сектора в България и по света след COVID-19?

И преди, и след пандемията този сектор ще бъде еднакво важен както за местния пазар, така и на глобално ниво. Пандемията даде много сериозен тласък в дигитализирането на редица сектори, което вече беше започнало да се случва, като кризата промени поведението на клиентите и в ритейла, и в корпоративното банкиране. Ние отбелязахме повече прогрес в дигиталната трансформация в първите няколко месеца на 2020, отколкото през последните три години. Дигиталните и изцяло дистанционни процеси, конкретно в банковия сектор, ще продължат да се развиват и да бъдат предпочитан начин за ежедневно банкиране дори и след като забравим за ковид-19 - това просто е модел на взаимоотношения, който допада както на клиентите, така и на финансовите институции. Разбира се, филиалите ще продължат да изпълняват своята основна роля да бъдат място за консултации, когато е необходим съвет към клиентите по отношение на по-комплексна услуга или продукт.

Все още няма коментари
Нов коментар