Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%
В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен
Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.
Нетните оперативни приходи на двата софийски мола на NEPI Rockcastle - "Сердика център" и "Парадайз център", са нараснали с повече от 8% през 2019 г., достигайки 35.9 млн. евро. Това показва годишният отчет на южноафриканския фонд. От информацията става ясно още, че третият български търговски център на фонда, който ще се намира в Пловдив, трябва да е готов следващата есен.
Наематели
Данните от отчета показват, че нетните оперативни приходи на работещите български молове са се увеличили по-бързо от оборотите на наемателите, където ръстът е 4.8%. Компанията по принцип следи тези продажби, тъй като получава процент от оборотите на магазините и заменя наемателите със слаби резултати. Така през миналата година от обектите й е отпаднал брандът Forever 21, като на негово място в "Парадайз център" е влязла германската Humanic, а в "Сердика център" - турската DeFacto. Сред новите наематели в "Парадайз" са "Хиполенд", "Технополис", CCC, Nespresso и др., както и заведенията за хранене Burger King, Pizza Lab и OLA. В "Сердика" пък са влезли ASICS, Kenvelo, Miniso и s.Oliver, а голям ресторант с градина е отворила Ginger Layout.
Ръстът в приходите вероятно идва и по линия на хипермаркетите в двата мола. След като дълго не функционираха, те бяха заети в по-малък обем от "Билла", а на останалите площи се настаниха нови наематели.
Печалба и проекти
Според отчета на NEPI Rockcastle печалбата преди данъци от дейността в България е намаляла с 14% до 38.9 млн. евро. Компанията често отбелязва по-висока брутна печалба, отколкото приходи, като за 2018 г. това се дължеше на преоценка на активи. Към края на 2019 г. фондът оценява инвестиционните си имоти в страната на 514.8 млн. евро.
Южноафриканският фонд придоби двата софийски мола през 2017 г., като плати 207 млн. евро за "Сердика център" и 252.9 млн. евро за "Парадайз център" на бившите им собственици. Година по-късно пък стана ясно, че NEPI Rockcastle е купил и два съседни парцела в Пловдив, където смята да инвестира 141 млн. евро в изграждането на търговски център на зелено. Той ще се казва "Променада Пловдив", като строителството се очаква да завърши през третото тримесечие на 2021 г., се посочва в отчета. Към момента теренът е заграден, но активно строителство не се вижда.
1 коментар
Автора да си беше направил труда и да се разходи до двата мола ,вместо да пише глупости как Технополис тепърва навлязъл в Парадайз. Той се беше там от години. И не Парадайз смениха Форевър 21, а те си затвориха магазина, защото веригата фалира. Наистина в "Капитал" започнаха да се появавят все по-непроверени, идиотски и чисто манипулативни статии.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.