"Трейс" с най-ниска цена за кръговото на Лъвов мост
Над 33 млн. лв. разлика в ценовите оферти за изграждането на обекта
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
С близо пет месеца закъснение бяха отворени ценовите оферти на седемте фирми и обединения, които в първите дни на есента на миналата година подадоха документи в тръжната процедура за проектиране и изграждане на кръстовището на Лъвов мост в София.
От предложенията стана ясно, че разликата в офертите е над 33 млн. лева. Най-ниска е цената дадена от обединение "Трейс Лъвов мост" - 14.78 млн. лв. В обединението влизат две дружества от структурата на "Трейс груп холд" - "Трейс София" и "Пи Ес Ай", и консултантската "Рутекс". На другия ценови полюс е офертата, дадена от консорциум "Хидрострой – Мостовик", обединяващ варненското дружество "Хидрострой" и руската компания "Мостовик". Предложената от тях цена е 47.94 млн. лв. Останалите оферти варират между 15.7 млн. лв. и 23 млн. лв. (виж карето). При оформяне на крайното класиране в обществената поръчка тежестта на ценовото предложение е 55 точки. Другите показатели са техническа оферта (35 точки) и срок за изпълнение (10 точки). Очаква се изпълнителят да е ясен до началото на следващия месец.
Кръгов мост
За кръстовището при Лъвов мост има готов отпреди две години идеен проект, с чиято концепция бъдещият изпълнител на обекта ще трябва да се съобрази. Транспортният възел е разработен на три нива и съчетава три вида транспорт – автомобилен, електротранспорт и метро. Проектът предвижда запазването на сегашния мост, но само за трамвайното преминаване. Около него, с цел да поеме автомобилния трафик, се оформя с помощта на две дъги кръгово над реката. Два транспортни тунела с двулентови платна пък ще отвеждат пътуващите по директното направление на бул. "Сливница". Третото ниво е пешеходното, което е и връзката с метрото. То обаче не е част от тази поръчка, тъй като неговото изграждане е част от проекта за метрото.
Ново разкопаване
Индикативната стойност на кръстовището на Лъвов мост, която беше обявена от Столичната община през 2011 г. е 26 млн. лв. Средствата за изграждането на обекта се предвидени в бюджета на София за тази и следващата година. Първоначалните предвиждания на кметството бяха кръстовището да бъде готово през лятото на тази година и да заработи заедно с втория лъч на метрото. Няколко отлагания на тръжната процедура и последващи удължавания на сроковете в нея обаче направиха това невъзможно. Така на практика тази част на столицата ще остане със затруднен трафик още близо година, след като метрото заработи.
7 коментара
добре изглежда
колко ли време ще отнеме строежа?
Да, особено коритото на канала - зелено и чисто: мечти и реалност.
Другият въпрос е, дали ще има обжалване. Трейс обичат да обжалват резултати на други победители (винаги без успех), така че поне няколко фирми ги дебнат да си го върнат....
Въпросът е: Защо е необходим трамвай там, където има метро? Този трамвай само ще затрудни трафика по "Мария-Луиза"!
Хммм Виждам, че на рендера има коли, които карат по осовата линия бутайки се да изпреварят :) класика!!!
Иначе сериозно - не виждам защо трябва за има толкова платна след като основният трафик ще слиза под земята??? Така само задушава мястото. Въобще това е място с потенциал и трябваше да стане почти изцяло пешеходен площад, а не гигантско автомобилно съоръжение. Дори и тук трафикът да слезне под земята на съседните кръстовища по сливница пак има светофари, така че какъв е смисълът? Това кръгово трябваше да се прави при опълченска , която е по-важна транзитна улица от мария луиза и може да поеме много трафик.
Да не говорим, че с тези 15 млн можеше по всички булеварди в София да се направи електронна система за контрол на трафика - чипове в асфалта , които регулират трафика спрямо това колко автомобила има във всеки един момент. Това се прави масово в Холандия и ефектът е невероятен
хахаха една от тия футуристични сгради всъщност е хотел "Цура"!
До коментар [#1] от "БГ Владо":
Една година след пускането на метрото - пише в статията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.