🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Unilever вече официално е собственик на сладоледите Denny

Това е втората сделка на корпорацията на българския пазар след покупката на "Дарко" през 2011 г.

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Unilever обяви, че придобиването на "Сладоледена фабрика" - Велико Търново – производител на сладоледите с марката Denny, вече е факт. Новината за сделката бе съобщена през юли тази година, а одобрението от Комисията за защита на конкуренцията дойде през октомври.

Какво се променя

Българското подразделение за сладоледи на Unilever и сладоледите Denny ще оперират заедно в бъдеще, като управляващ директор на новата структура ще бъде Цветан Цветанов – досегашен съсобственик на "Сладоледена фабрика".

"Новото дружество ще бъде отделно юридическо лице и ще се нарича "Юниливър айскрийм България", но формално то още не е факт. Производството на сладоледа "Ескимо", което досега беше в базата на Unilever "Дарко", ще се премести във фабриката на Denny във Велико Търново. Новата структура ще отговаря и за вноса в страната на другите марки сладолед на Unilever - Cornetto, Carte D’Or, Magic, Twister", коментира за "Капитал" Александър Цветанов, маркетинг мениджър на сладоледите Denny.

Дистрибуцията ще е обща и ще прибави към досегашния продуктов асортимент на корпорацията и сладоледите Denny.

Страните по сделката

"Сладоледена фабрика" - производител на Denny Ice Cream, е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и Румен Данчев във Велико Търново. Дружеството произвежда в собствена фабрика и координира 20 дистрибуционни центъра в България. Фирмата е специализирана в производството на сладоледи за моментна консумация и за дома. По данни на компанията тя е втора по продажби на сладолед в страната с около 15% пазарен дял в обем и 12% в стойност.

Според информацията в Търговския регистър финансовите резултати на "Сладоледена фабрика" се подобряват - приходите през 2017 г. са нараснали до 12.174 млн. лв. (11.006 млн. лв. за 2016 г.), а печалбата е достигнала до 2.241 млн. лв. (1.173 млн. лв. за 2016 г).

Unilever е един от водещите световни производители на продукти за красота и лична хигиена, почистващи препарати за дома, храни и освежителни продукти с присъствие в повече от 190 държави и 2.5 милиарда потребители дневно. Компанията има 161 000 служители и генерира продажби от 53.7 милиарда евро през 2017 г. Повече от половината (57%) от дейността на компанията е в нови и развиващи се пазари. Unilever притежава повече от 400 марки, познати в цял свят, включително Rexona, Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Algida, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magic, Lynx.

Това не е първата сделка на Unilever на българския пазар на сладолед. През 2011 г. компанията стана собственик на "Дарко", като придоби права над марките, дистрибуторската мрежа и производствените линии. По различни оценки пазарът на сладолед в страната се оценява на около 100-160 млн. лв. годишно.

Все още няма коментари
Нов коментар