Unilever инвестира 350 хил. евро в производствена линия за Eskimo
След покупката на второ българско дружество през 2018 г. компанията стана най-големият производител на сладолед в страната
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Unilever инвестира около 350 хил. евро в най-новата производствена линия в "Сладоледена фабрика" във Велико Търново, каза за "Капитал" Александър Цветанов, маркетинг мениджър на "Юниливър айскрийм България". Технологичното решение идва, след като през 2018 г. мултинационалната компания купи българското дружество - производител на сладоледите Denny.
Това е втора сделка на Unilever в България - първата бе за "Дарко" през 2011 г. В резултат сладоледеният бизнес на корпорацията се разширява, а новото общо дружество - "Юниливър айскрийм България", става най-големият производител на сладолед в страната, още повече че досегашният лидер Froneri закри фабриката си във Варна и вече ще внася продуктите си от Сърбия.
6000 бройки на час
Новата линия е предназначена за сладоледите на клечка с марката Eskimo, които досега се произвеждаха в базата на "Дарко" в София.
"Това е шестата производствена линия в "Сладоледена фабрика", тя е с капацитет 6000 бройки на час и ще осигури между 10 и 15 нови работни места. На нея ще се произвеждат четири вида Eskimo за България (ванилия, шоколад, бял шоколад с горски плодове, мента) и три – за румънския пазар по рецепти, съобразени с традициите и вкусовете на купувачите там (ванилия, шоколад, с ром)", коментира Александър Цветанов.
По-добра енергийна ефективност
"Сладоледена фабрика" притежава производство във Велико Търново, а през 2016 г. инвестира над 5 млн. лв. и в предприятие в промишлената зона на Дебелец, което утроява капацитета й. Българската фирма приключи с изграждането на логистична база в Стара Загора, в която вложи около 1 млн. лв. и която ще разшири позициите на марките в Южна България и ще подобри качеството на дистрибуцията.
Великотърновската компания вече инвестира и в слънчеви инсталации, в система за възстановяване на топлинната енергия (която й позволява да намали енергийните си разходи до 30%) и в превозни средства, работещи с природен газ. Резултатът е цялостна ефективност на бизнеса и намаляване на въглеродния отпечатък.
Очаква се през предстоящия сезон (6 месеца) соларните панели на покрива на фабриката да намалят емисиите СО2 с до 120 тона, превозните средства на природен газ – с до 22 тона, а системата за възстановяване на топлинната енергия - със 144 тона. А за пълна работна година има възможност за редуцирането на емисиите въглероден диоксид с 577 тона, съобщиха от "Юниливър айскрийм България".
Плановете
Намеренията на "Юниливър айскрийм България" са почти да удвои маркетинговите и оперативните си инвестиции в страната. Предстои закупуването на още превозни средства, използващи природен газ, както и на електрически автомобили за регионалните търговски мениджъри на компанията.
"През първото тримесечие на тази година имаме 15% ръст на продажбите. Общият ни пазарен дял е около 20% в стойност, а целта е да стигнем 24%. Всички производители и вносители правим планове за ръст, но ще видим дали времето ще ни позволи, сезонът сега започва", коментира Александър Цветанов.
Пазарът на сладолед
Оценките за пазара на сладолед в страната варират между 100 и 160 млн. лв. годишно. България не е голям износител – продажбите зад граница са за около 10 млн. лв.В топ 5 на фирмите според приходите за 2017 са "Фронери България", "Сладоледена фабрика" - Велико Търново (Deny Ice Cream), "Изида" - Добрич, "Джелато 2009" (Raffy), "Дарко" (Unilever). Тези пет компании държат близо 83% от пазара в стойност.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.