🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ
Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ
Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ    ©  Reuters
Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ    ©  Reuters
Българският офис на Hertz не е засегнат от процедурата в САЩ.

Един от световните лидери при отдаването на автомобили под наем - американската Hertz Global Holdings, официално влезе в процедура за защита от фалит, след като бизнесът й беше сериозно ударен от пандемията от коронавирус. Компанията с над 100-годишна история не успя да се справи със срива на търсенето в тази ситуация.

От компанията съобщават, че международните й регионални клонове, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ, пише Reuters.

Още в началото на май стана ясно, че компанията изпитва финансови трудности и се подготвя да подаде документи за защита от фалит - това е т.нар. глава 11 от законодателството за несъстоятелност, която дава право да направи опит да се преструктурира.

Според съдебната молба Hertz има около 25.8 млрд. долара активи и 24.4 млрд. долара дългове, а сред най-големите кредитори са IBM, Lyft и др. Изпълнителният директор на компанията Пол Стоун обяви, че трябва да се предприемат допълнителни стъпки, за да се улесни потенциално предстоящо възстановяване.

Негативни ефекти върху целия пазар

Анализаторите предупреждават за негативните ефекти върху автомобилния бранш от фалита на Hertz. Компанията има близо 400 хил. автомобила в САЩ и за тях няма споразумения за обратно изкупуване с производители на коли и биха могли да бъдат ликвидирани, посочва Майкъл Уорд, анализатор в Benchmark Co. Поради тази стратегия Hertz пострада тежко в създалата се ситуация. Тя обикновено реагира на намаляващото търсене, като продава част от автомобилите си, а в този случай би загубила и от спада на цените на търговете за употребявани автомобили.

Най-голям акционер в компанията е милиардерът инвеститор и активист Карл Айкан, който държи почти 39%. Дружеството пострада тежко от обявените от властите на САЩ забрани за пътувания, които блокираха хората по домовете им. Голяма част от приходите на групата идваха от рент-а-кар офисите по летищата, които практически замряха след блокирането на въздушния трафик.

Бизнес и в България

Гръцката Autohellas притежава франчайз правата на марката Hertz в Гърция и в 7 държави на Балканите, включително в България (чрез Autotechnica Ltd.). Компанията няма никакви отношения на дялово участие или кредитни/заемни отношения с Hertz Global Holdings. Следователно Autohellas не е пряко засегната от това развитие на събитията, се казва в официално съобщение на българския офис. При условие, че процесът на преструктуриране на дълга чрез глава 11 на Hertz Global е завършен успешно, нашата оценка е, че компанията ще може да управлява глобалната си мрежа още по-ефективно.

Краткосрочните наеми (основната област на дейност на Hertz Global) представляват 16% от консолидирания приход на групата на Autohellas, докато 84% от груповите консолидирани приходи произтичат от дългосрочни наеми, продажби на употребявани автомобили и авто търговия. Също така, капиталът на Autohellas към 31 декември 2019 г. достигна 294 млн. евро, което позволява най-ниското съотношение на дълг към собствен капитал сред всички компании са отдаване на коли под наем или оперативни лизингови компании в Европа.

Автопаркът на Hertz в България наброява повече от 2600 нови автомобила в 11 различни категории. Има офиси на основните летища в страната - София, Варна, Бургас и Пловдив. През летния период обикновено работят сезонни офиси в района на Черноморието - в Златни пясъци и Слънчев бряг, а също така се извършват и доставки на автомобили до всеки друг курорт, посочен от клиента.

Все още няма коментари
Нов коментар