🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Slack ще си партнира с Amazon, за да се справи с конкуренцията на Microsoft

Компанията на Безос ще стане най-големият клиент на производителя на софтуера за бизнес комуникация

Slack намери партньор в лицето на Amazon, за да се справи с конкуренцията на Microsoft
Slack намери партньор в лицето на Amazon, за да се справи с конкуренцията на Microsoft
Slack намери партньор в лицето на Amazon, за да се справи с конкуренцията на Microsoft    ©  Reuters
Slack намери партньор в лицето на Amazon, за да се справи с конкуренцията на Microsoft    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Slack Technologies, софтуерна компания за бизнес комуникация, обяви, че ще задълбочи партньорството си с Amazon. Slack ще продължи да използва облачните услуги на Amazon, като от своя страна гигантът в онлайн пазаруването ще използва Slack за вътрешната си корпоративна комуникация. На практика Amazon със своите 300 хил. работници се превръща в най-големия клиент на компанията, след като IBM по-рано през годината също обяви, че ще използва Slack.

Ръст, но и загуба

През последните три месеца бизнес клиентите на Slack са се увеличили с 12 хил. до 122 хил., а потребителите на безплатната версия на софтуера (с ограничен брой съобщения) достигат 750 хил. Приходите се покачват с 50% в сравнение с миналата година до 202 млн. долара, но компанията продължава да не е рентабилна, като оперативната загуба за периода е 17 млн. долара. Макар да понижи очакванията си за загуби през 2020 г., изпълнителният директор Стюарт Бътърфийлд предупреди акционерите, че икономическите последствия от COVID-19 могат да засегнат компанията, тъй като близо 1/4 от бизнес клиентите ѝ са от малкия и средния бизнес.

Освен притесненията за малкия и средния бизнес Бътърфийлд има проблем и с конкуренцията. През май изпълнителният директор заяви в интервю, че Microsoft се е заела да унищожи бизнеса на Slack. Въпреки това пред инвеститорите миналата седмица Бътърфийлд коментира, че Slack за разлика от конкурентите си като Zoom, RingCentral, Google Meet, Microsoft Teams, Amazon Chime и BlueJeans не е дигитален заместител на срещите на живо. Вместо това Slack действа по-скоро като дигитален офис, постоянно място за потребителите да се свързват и намират информация. Според него доказателство за това е активността на потребителите в платформата, която е средно около 120 минути дневно.

Бъдещето

Според Дан Айвс от анализаторската компания Wedbush "Slack ще има значителни затруднения с по-нататъшното навлизане на основния корпоративен пазар, където Windows на Microsoft е основна платформа, заради значителната конкуренция на продукта на Microsoft - Teams, която може да забави растежа".

"Slack свърши похвална работа, стигайки до този етап. Ние вярваме, че следващата стъпка на растеж ще бъде доста оспорвана битка, тъй като анализаторите може да надценяват растежа през следващата година, което обяснява високите цени на акциите сега", добавя Айвс. Въпреки спада на акциите след публикуването на финансовия отчет в петък Slack цената им продължава да е с над 40% висока от началото на 2020 г. Книжата на Zoom са поскъпнали с над 200%.

Миналото

Създадена през 2009 г. под името Tiny Speck, Slack първоначално е компания за видеоигри. През 2014 г. променя името си на Slack Technologies, като за няколко месеца успява да събере финансиране от над 150 млн. долара и достига оценка от 1 млрд. долара, което автоматично я превръща в стартъп "еднорог".

Slack или Searchable Log of All Conversation and Knowledge е софтуер за комуникация, насочен основно към бизнеса, тъй като позволява организирането на комуникацията, особено при по-големите компании. За 10 години от създаването си до 2019 г. компанията е събрала близо 1.4 млрд. долара от инвеститори. През юни миналата година тя дебютира и на борсата, като в момента пазарната капитализация е близо 20 млрд. долара.

Все още няма коментари
Нов коментар