Tesco ще открие 16 хил. постоянни работни места за укрепване на онлайн бизнеса

Британската търговска верига очаква скок с две трети на продажбите си в интернет през тази година

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-голямата британска верига супермаркети Tesco обяви, че ще създаде 16 хил. нови постоянни работни места, за да укрепи бързо развиващия се онлайн бизнес за хранителни стоки.

Компанията, която е част от борсовия индекс FTSE 100, заяви, че новите позиции ще включват 10 хил. души, които ще приемат поръчки на клиенти и 3000 шофьори за доставка до британските домакинства. Тези 16 хил. постоянни работни места са в допълнение към 4000, създадени от началото на кризата.

Tesco и компании за доставка на храни като Ocado отбелязват значителен ръст на дигиталния си бизнес, тъй като пандемията накара потребителите да поръчват хранителни стоки, а не да ги купуват от супермаркетите, съобщава Financial Times.

Тенденцияза целия сектор

Групата обяви, че онлайн продажбите вече представляват 16% от общите приходи спрямо 9% преди пандемията. Очаква се интернет продажбите да скочат с две трети през настоящата година до 5.5 млрд. паунда. Тази тенденция е валидна за целия сектор в страната, като делът на онлайн продажбите достига рекордните 13.5% за 12-те седмици до 9 август, показват данните на компанията за проучвания на пазара Kantar.

Коронавирусът за няколко месеца стимулира супермаркетите да разширят своя дял в онлайн канала с няколко процентни пункта, което преди това щеше да им отнеме години, заявява Клайв Блек, анализатор от Shore Capital. Тази промяна става постоянна - много възрастни хора вече използват интернет магазини и няма да се върнат във физическите, обяснява той.

Но онлайн пазаруването не е без предизвикателства. Супермаркетите се стараеха да спечелят от бума на доставки до дома, като и Tesco, и конкурентът й Sainsbury заявиха, че очакват да реализират същите печалби тази година въпреки огромния ръст на консумация на храна от ресторанти и барове заради пандемията.

Разходите за обработка на поръчки за клиенти, съчетани с оферти за безплатна доставка за примамване на купувачи, отдавна са намалили маржовете на печалба. Супермаркетите, които сега работят на пълни обороти със своите онлайн канали, обаче няма нужда от такива агресивни промоции.

Tesco, която е най-голямата британска верига супермаркети по пазарен дял, заяви, че очаква "по-голямата част от новите постоянни позиции да бъдат заети от временни служители, които се присъединиха към веригата след началото на кризата на COVID-19 по-рано през 2020 г."

"Тези нови позиции ще ни помогнат да продължим да задоволяваме онлайн търсенето в дългосрочен план", казва Джейсън Тари, изпълнителен директор на бизнеса на компанията във Великобритания.

През юни Tesco заяви, че е изправен пред нарастващи разходи за адаптиране на бизнеса си, за да издържи на кризата COVID-19, включително разходи за увеличаване на онлайн капацитета си. Акциите на веригата паднаха с 10.5% тази година.

Новите планове идват на фона на трудната икономическа ситуация във Великобритания и мрачната ситуация на глобалния пазар на труда. Работните места във Великобритания са намалели с почти 750 хил. по време на пандемията. Икономистите се притесняват, че броят на безработните ще нарасне рязко, когато правителството на Борис Джонсън прекрати схемата за запазване на работните места и компаниите решат да намалят трайно броя на работниците си.