🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

DigitalK: Защо е важна инициативността не само по време на пандемия

Вторият ден на технологичната конференция се проведе изцяло онлайн

Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS
Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS
Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS
Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Финансовите технологии, брандовете по време на пандемията и социалното предприемачество бяха сред основните теми във втория ден на десетото издание на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и фонда LAUNCHub Ventures, която тази година се провежда в хибриден формат. Паралелно вървеше и програмата за финтех иновации на Visa и фонда Eleven.

Първата дискусия за деня бе между Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, част от банката TBI, и Филип Генов, основател на компанията за дигитална трансформация F27. Двамата говориха за разликата между традиционните банки и финтех компаниите, какъв е подходът на двете страни и дали има трети начин, който да съчетава най-доброто от двата свята с цел да спечели потребителите. "Разбираме, че все по-голяма част от интеракциите ни са дигитални. Но същевременно на пазари като американския физическото присъствие все още е много важно", каза Барон.

"Когато всичко това започна през март, бяхме бомбардирани от заявки да направим прогноза какво ще стане с инвестиционния пазар. За нас беше очевидно, че истинската паника идваше от незнанието какво ще се случи след това, от една страна, и уникалността на събитието, от друга", каза Уоутер Торфс, директор изследвания в Европейския инвестиционен фонд (EIF), в коментар на тема нагласите на европейския рисков капитал.

"Брандовете не са мъртви. Не мисля, че ще видим отлив от традиционните брандове, но те трябва да се държат силно в тази ситуация", коментира Иън Макдоналд, дигитален директор в CNN International Commercial. Освен него в дискусията на тема промяната за брандовете в постпандемична обстановка се включиха и Георги Гавазов, основател на The Other Half, и Михнеа Георгиу, глобален креативен директор в Publicis.

"Не ни е нужно да преоткриваме колелото. Това, което е нужно на брандовете днес, е да реагират по-бързо и да са релевантни, каза Георгиу. В момента е много лесно да произвеждаш съдържание където и да се намираш по света."

След обедната почивка програмата бе възобновена с два интересни разговора. Първият беше между Иван Димов, основател на Single Step Foundation, и Васил Терзиев, партньор в Eleven Ventures. Двамата говориха за социалното предприемачество и защо инициативността е толкова важна не само в извънредна ситуация като настоящата.

Следващата дискусия бе между Ираван Хира, управляващ директор на Hewllet Packard Enterprise operated by Selectium, и Людмила Малчева от Right Image. Двамата говориха на тема тайните на лидерството в момент на криза. "Най-важният актив, който имаме като лидери, е, че вършим работа с приятели около нас. Това остава нашият най-голям плюс", коментира Хира.

Макс Гурвиц, основател на Vitosha Ventures, коментира как последните десет години промениха предприемаческата среда в България и какво е нужно, за да може следващите десет да са по-успешни. Той направи паралел с екосистемата в САЩ и как, макар България да не може да репликира всички условия от там, местната среда има широки възможности за развитие. "Това, от което имаме най-много нужда, е разнообразие в сферата на идеите. България трябва да привлича най-добрите мозъци, за да може да ражда силни компании", каза Гурвиц.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар