Веселин Стоянов от Transpress: От транспорта може да зависи целият бизнес на партньора ни

Основателят на транспортно-логистичната компания посочва, че тя е работила без прекъсване на доставките, включително от и до Италия

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Веселин Стоянов е основател и управител на транспортно-логистичната компания Transpress. От близо 30 години той отговаря за стратегическото развитие на групата, която към днешна дата има екип от над 600 служители, автопарк от над 250 автомобила, 11 логистични центрове в България, а благодарение на партньорството си с международния гигант Dachser оперира в мрежа от 430 локации в цяла Европа. Transpress осигурява превоз на над един милион пратки годишно и пълна гама транспортни и логистични услуги. Има лидерска позиция на пазара на палетни пратки у нас, а под бранда Green Courier развива куриерски услуги за бизнеса и хората с грижа към околната среда.

Като предприемач с над 30 години опит Веселин Стоянов има проекти както в транспортния сектор, така и в строителството, търговията и услугите. Той е и сред участниците на форума на "Капитал" Ecommerce and Retail Summit: Restart, Reconnect, Rechain, който ще се проведе онлайн на 5 ноември. Събитието поставя акцент върху предизвикателствата, адаптацията и развитието на ритейла в един постпандемичен свят. Презентацията на Стоянов е по темата "Как да запазим веригата на доставки, бизнеса и доверието по време на криза".

Защо е ключово ритейлът да има стабилен транспортно-логистичен партньор по време на криза?

Това твърдение е валидно не само за този сектор и не само по време на криза. Но силната турбуленция през 2020 г. го направи още по-актуално. Безспорно пандемията постави в стрес тест стабилността и гъвкавостта на процесите, екипите и партньорите. Когато всичко излиза от плановете, при промяна на обемите, веригите за доставка, средата, пазара, изискванията на крайните потребители и т.н., компаниите трябва да реагират много бързо и адекватно, за да спасят и стабилизират позициите си, или пък за да се възползват своевременно от новите възможности и да растат. Нито едно от тези неща няма да е възможно без стабилен транспортно-логистичен партньор, защото много често ние сме и на входа, и на изхода - тоест трябва да обезпечим навреме наличието на продуктите, а понякога точно ние сме и тези, които ги доставяме до крайния клиент, особено в случая с онлайн търговията. Тоест от качеството на нашето изпълнение може да зависи целия бизнес на партньора и ние осъзнаваме тази отговорност.

Какви конкретни решения бяха спасителни за вас и за бизнеса на клиентите Ви от март насам?

Имахме няколко ключови предимства. Започнахме превантивна работа максимално рано, като имахме кризисен щаб още преди държавата да свика такъв, като основен приоритет винаги е бил здравето на хората в екипа, клиентите и обществото като цяло. През последните години фокусираме усилията си върху дигитализацията, внедряването, адаптирането и дори разработването на собствени IT решения, които да работят интегрирано. Така имахме на своя страна технологиите, което се оказа решаващо във време на постоянни промени в информацията, дистанционна работа и необходимостта от бърз анализ, оценка и актуализация на стратегиите. Това успокои хората ни, позволи им да работят в екип, макар и не физически на едно място, и им даде глътка въздух и време да намират гъвкави и работещи решения. Не на последно място е партньорството ни с глобалния лидер в логистиката Dachser, благодарение на който оперираме в мрежа от над 430 точки в Европа и бяхме много по-адаптивни от много други компании. Ние нямаме прекъсване на доставките по нито една релация, включително продължихме да извършваме транспорт до и от Италия, когато почти никой друг не го правеше. Така останахме стабилни и допринесохме за стабилизиране на бизнесите на стотици компании.

Как се промениха изискванията на клиентите и пазарът през последните месеци?

За голямата част от клиентите беше от първостепенно значение да запазят веригата на доставки и качеството на услугата в изключително усложнената обстановка. Успяхме да повишим качеството си до 98.5%, което е топ ниво и се постига трудно дори от големи компании на Запад. И това не е просто лично постижение или число, а индикатор, че клиентите ни разчитат на надеждни доставки в срок. Това, че работим с много от тях на практика като консултант и познаваме бизнеса и процесите им, както и това, че сме гъвкав партньор със сериозна мрежа, ни позволи да оптимизираме логистичните модели и да поемем увеличени обеми, или пък там, където има намаление, да запазим благоприятни условия. Благодарение на това всъщност тази предизвикателна година се оказа много успешна за "Транспрес" - вече убедително сме лидер при палетните пратки у нас с увеличение от 30% за деветмесечието спрямо същия период на миналата година, имаме постоянен ръст и при куриерските пратки с бранда ни Green Courier. Спечелихме нови клиенти и върнахме неактивни към нас с общо увеличение от 14% за същия период. Но най-голямото ни постижение е това, че запазихме доверието и успяхме да "транспортираме" стабилно много бизнеси през бурните времена. И продължаваме да го правим, защото това съвсем не е краят на кризата.
Конференцията Ecommerce and Retail Summit се организира от "Капитал" и е наследник на предходните успешни формати Retail in Detail и Strategies for Ecommerce Success. Поради наложените около разпространението на COVID-19 ограничения форумът ще се проведе на 5 ноември в дигитална среда.

Участниците ще могат да гледат срещата онлайн. Виртуалната аудитория ще има достъп до digital goodie bag с ексклузивно съдържание от лекторите и спонсорите, както и до инструменти за ефективен нетуъркинг.

Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук, а с различните възможности за включване можете да се запознаете на страницата за регистрация.