🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Компаниите спестяват до 30%, ако ползват цялостни транспортно-логистични решения

Веселин Стоянов, управител на Transpress

Веселин Стоянов, управител на Transpress
Веселин Стоянов, управител на Transpress
Веселин Стоянов, управител на Transpress
Веселин Стоянов, управител на Transpress
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Веселин Стоянов е основател и управител на една от водещите транспортно-логистични компании в България - Transpress. От близо 30 години той отговаря за стратегическото развитие на организацията, която днес е номер едно в превоза на палетни пратки в страната с екип от над 700 служители, автопарк с над 300 автомобила, 14 логистични центъра, а благодарение на партньорството си с международния гигант DACHSER оперира в мрежа от над 400 локации в цяла Европа. Transpress осигурява превоз на над 1 милион пратки годишно и пълна гама транспортни и логистични услуги за над 18 хиляди клиенти. През 2021 година Transpress е отличена като най-добър работодател в сектор "Транспорт и логистика" в България.
Еко факторът ще има все по-голяма тежест при избора на транспортен партньор

Въпреки кризата Transpress отчита още една успешна година на растеж. Има ли оптимизъм и на старта на 2022 година?

По-скоро здравословен реализъм. Последните две години бяха успешни за Transpressи въпреки всички трудности и неясноти отчитаме стабилен ръст. За 2021 година имаме увеличение с над 20% в превозените пратки, а при куриерските - дори над 30%. Продължават да се увеличават и клиентите ни, което за мен е много важен индикатор - това означава, че запазваме и печелим доверие. Тези резултати няма как да не ни радват и съм благодарен на екипа, който направи всичко това възможно. В същото време обаче не сме сложили "розовите очила". Годината няма да е никак лесна за българския транспортен бизнес с ефективното влизане в сила на спорните практики на пакет "Мобилност". Не можем да си "заравяме главата в пясъка" и да не отчитаме това сериозно предизвикателство. Затова наш основен приоритет сега е да сме устойчиви, още по-ефективни и да диверсифицираме риска.Това е важно както за нашия бизнес и за служителите ни, така и за клиентите - колкото по-здраво стъпили сме на земята, толкова по-сериозни гаранции можем да дадем за качеството на услугите. И това винаги е бил нашият принцип на работа, с който заслужаваме доверие.

Как ще се отрази новата ситуация върху клиентите?

- Клиентите ни си имат достатъчно предизвикателства, пред които са изправени - скокът на цените на енергията, инфлацията, трудностите във веригите на доставки. Прибавяме към това един общ проблем - рекордните цени на горивата, които няма как да не се отразят и на транспортните услуги. Колкото по-сложна е ситуацията, толкова по-важен става изборът на стабилен и ефективен транспортно-логистичен партньор. Нашите 14 логистични центъра в България са част от европейската мрежа на партньорите ни от DACHSER с над 400 точки. Тоест ние имаме зад гърба си сериозен капацитет и ноу-хау, на които разчитат и клиентите ни. Така съкращаваме значително срокове за доставки и поддържаме високо качество - 98.5% от пратките са доставени навреме и без възражения.

Ние често действаме и като консултанти, навлизаме в бизнес процесите и даваме предложения за оптимизации на различни нива - от митнически услуги, през управление на складови и организационни процеси, по-ефективно маршрутиране до подобряване на транспортни опаковки. По този начин, от една страна, можем да спестим разходи и, от друга - да повишим качеството за крайните клиенти. Една от възможностите е преминаването към комбинирани или цялостни транспортно-логистични решения. Ако ползвате транспорт и складови услуги от един и същ партньор като Transpress, спестявате от 10 до 15%, ако добавите и куриерските услуги за доставка до краен клиент, можете да спечелите общо до 30%.

И все пак как се справяте с рекордните цени на горивата?

- Не могат да се очакват чудеса, но колкото по-ефективен е превозвачът - с нов икономичен автопарк, обучени шофьори, оптимизирани процеси и маршрути без излишни километри, толкова по-малки са негативите за клиентите. В Transpress средната възраст на камионите е 1.5 години, имаме софтуерни решения, с които постоянно следим разхода на гориво и оптималните маршрути, правим корекции в реално време, имаме специална програма за насърчаване на ефективното шофиране. От години работим за олекотяване на самите композиции и оптимизирано редене на пратките, така че да имаме все повече полезен товар. Надяваме се скоро да сме и първите с пилотен проект за автовлакове в страната. В това отношение бих казал, че сме най-добрите в България и затова при ръст на горивата нашите цени са с по-малко увеличение от средното на пазара.Не на последно място така намаляваме и вредните емисии и сме отговорни към околната среда.

Колко е важно да бъдеш "зелен" в транспорта днес?

- Този фокусвинаги е бил част от ценностите ни, но както сега, така и в предстоящите години "зелените" теми ще излязат на преден план за целия транспортен бранш. Това, от една страна, е свързано с новите европейски директиви за автопарка и търсенето на решение на въпроса с цените на горивата. Екологичният фактор се налага все по-устойчиво и като изискване от клиентите. От години Transpress предоставя сертификати за въглеродни емисии и все повече компании се възползват от това. Все повече крайни клиенти на бизнесите стават чувствителни и отговорни към темата за опазването на околната среда, което стига по веригата и до доставчиците на транспортни услуги. Затова през следващите години ние ще ставаме все по-зелени и това е хубаво. Следим постоянно иновациите и вече имаме електрически автомобили в автопарка си, карго велосипеди, биоразградими опаковки,а новият ни логистичен център в Божурище ще разчита на собствена фотоволтаична система за производство на електроенергия.