Съдържание от Силвър Стар
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След над 10.5 млн. продажби от 1982 г. С-class на Mercedes-Benz влезе в своето ново поколение, което залага на електрификация, дигитализация и използва технологични решения, дебютирали във флагмана S-class.
Цялата гама е електрифицирана, като на разположение са plug-in хибриди с пробег до 100 километра и меки хибриди с вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Моделът се предлага и със завиваща задна ос, която подобрява маневреността и стабилността.
Заемки от S-class
С-class серийно е оборудван със светодиодни фарове, а системата DIGITAL LIGHT, позната от новия S-class, е налична като опция. Тя позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред.
Интериорът носи акценти от флагмана S-class, добавяйки спортен привкус. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция, който заменя приборното табло и предлага огромен набор информация.
Централният дисплей с диагонал 11.5 инча е портретно ориентиран, като през него интуитивно се правят всички настройки по колата. Сензорни зони на волана с четири спици позволяват управление на най-често използваните функции, без водачът да отделя поглед от пътя. Чрез асистента Hey Mercedes настройки могат да се правят и с глас, като дори не е нужно да се използват заучени фрази.
Водачът и пасажерите разчитат на още по-удобни седалки и дори програма за "подобряване на настроението". С подходящ избор на температура, музика, аромати и програми за масаж тя може да енергизира, освежава, отпуска и дори да предложи упражнения за раздвижване на мускулите. Изборът от тапицерии и материали е огромен, като салонът може да е луксозен, спортен или комбинация от двете.
Увеличеното междуосие с 2.5 см и повишената дължина и ширина дават повече пространство за возещите се, особено отзад.
Турбомотори с електрически помощник
В допълнение към турбокомпресора дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за помощ при ниски обороти на двигателя. Той осигурява допълнителна мощност от 20 к.с. и максимален въртящ момент 200 Нм, полезни при изпреварвания например.
Меките хибриди от второ поколение използват 48-волтова бордова електрическа система, като крайният резултат е още по-голямо удоволствие от шофирането при значителни икономии на гориво.
Бензиновите мотори са с мощности 204 и 258 конски сили. Дизелите разполагат с 200 и 265 конски сили. Те се комбинират с преработена версия на популярната и харесвана деветстепенна автоматична трансмисия 9G-TRONIC. Версиите със задвижване на четирите колела 4MATIC разчитат на по-прецизно прехвърляне на въртящ момент между предните и задните колела, което увеличава удоволствието от шофирането.
Четвърто поколение plug-in хибрид
С-class ще се предлага и като четвъртото поколение plug-in хибрид в края на годината. Мощността е 330 к.с., комбинация от електрическия двигател и традиционния мотор, който може да е дизелов или бензинов. На ток се изминават до 100 км, а промененото място на батерията позволява багажният обем на хибридите да е на нивата на стандартните версиите седан и комби.
Промененото серийно окачване предлага още по-добър баланс между комфорт и пътно поведение, а срещу доплащане се предлагат адаптивно регулируеми амортисьори, както и окачване с акцент върху спортното усещане.
Воланът е по-директен, а завиващите с до 2.5 градуса задни колела позволяват радиусът на обратен завой да бъде намален с 43 см до 10.64 метра.
Не е изненада, че новият С-class предлага и всичко най-съвременно като асистиращи системи, които повишават безопасността и намаляват натоварването върху водача при всяка ситуация.
На нашия пазар автомобилът вече се предлага за продажба от "Силвър стар", оторизиран дистрибутор на Mercedes-Benz за България, като цените на базовата бензинова версия C 200 стартират от 88 200 лева с ДДС.