🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Elliott и Brookfield Asset Management купуват Nielsen за 16 млрд. долара

В срок от 45 дни и други компании могат да отправят по-високи оферти

Компанията за телевизионни рейтинги Nielsen прие втората оферта за придобиване.
Компанията за телевизионни рейтинги Nielsen прие втората оферта за придобиване.
Компанията за телевизионни рейтинги Nielsen прие втората оферта за придобиване.
Компанията за телевизионни рейтинги Nielsen прие втората оферта за придобиване.
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Компанията за определяне на телевизионни рейтинги Nielsen прие втората оферта за придобиване от Elliot Management и Brookfield Asset Management - тя е за 16 млрд. долара, което е с 2 млрд. повече от първата. Цената на сделката ще бъда платена в брой - 5.7 млрд. долара, и банкови заеми за 10.3 млрд. долара. Като част от сделката в 45-дневен срок Nielsen може да приеме по-висока оферта. Интересът към компанията през последните няколко години беше висок, но до сделка така и не се стига. Най-сериозни апетити имаха Blackstone и Carlyle, но цената отказа потенциалните купувачи.

"След задълбочена оценка, бордът определи, че тази сделка представлява атрактивен резултат за нашите акционери, осигурява значителна ценова премия, като същевременно подкрепя ангажимента на Nielsen към нашите клиенти, служители и заинтересовани страни", казва в изявление Джеймс Атууд, председател на борда на директорите на Nielsen.

Докато Nielsen имаше проблеми с измерването на рейтинги през последните години, двете компании за рисков капитал заявиха, че въпреки това тя е "добре позиционирана да бъде лидер в измерването на различни медии, тъй като поведението на зрителската аудитория продължава да се развива". "След месеци на задълбочен пазарен анализ, браншови анализи и прегледи на ръководството ние сме твърдо убедени, че Nielsen ще продължи да бъде златен стандарт за измерване на аудиторията, тъй като се изпълнява по пътната карта на Nielsen ONE", казаха управляващият партньор Джеси Кон и старши портфолио мениджърът Марк Стайнберг от името на новите собственици.

Nielsen ONE е новата услуга на компанията, която съчетава рейтинги както за телевизионни продукции, така и за гледаемостта в стрийминг услугите на различните компании.

Продажбата идва само няколко седмици преди телевизионните "предварителни срещи", където големите телевизионни мрежи ще представят новите си програми на рекламодатели и купувачи на медии. Очаква се тазгодишните аванси също да имат голям фокус върху стрийминга, като компании като Disney, NBCUniversal и Paramount ще направят поддържаният от реклами стрийминг основен корпоративен приоритет.

Nielsen беше златният стандарт за измерване на телевизия от десетилетия, като рейтингите на телевизионните панели дълго време служеха като "валута" за телевизионна реклама - показателят, с който рекламодателите, купувачите на медии и тв мрежите се съгласяват, че представлява гледаемостта на дадено телевизионно предаване. Възходът на стрийминг и мобилните видеа обаче предизвикаха компанията, като нейните клиенти я призовават за по-бърз отговор на стрийминг услугите. Компанията се опитва да ускори своята интеграция на поточно предаване на данни в продукти за медийно планиране, но през това време редица големи телевизионни компании сключиха партньорства с други доставчици на данни, за да се опитат да разработят алтернативна база данни.