Klear е най-иновативната компания в конкурса на Френската камара
Награди получиха също "Понтика солюшънс", Foodobox, Spark и Launchee
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Платформата Klear, която свързва хората, които търсят пари, с онези, които искат да ги финансират (т.нар. peer-to-peer кредитиране), получи наградата за иновация в конкурса на Френско-българската търговска и индустриална камара (ФБТИК). В останалите категории бяха отличени основателите на "Понтика солюшънс" и Foodobox съответно за бизнесмен и бизнесдама, "Спарк" за корпоративна социална отговорност и Launchee с наградата на журито. В третото издание на конкурса, който този път беше отворен и за компании, които не са членове на ФБТИК, се състезаваха над 60 кандидати. Ключово изискване към участниците остава да са изпълнили проектите си в България.
Платформата победител
Klear е първата българска платформа за peer-to-peer кредитиране и инвестиране. Тя се явява посредник между хората, които имат нужда от финансиране, и тези, които търсят къде да инвестират парите си. Като се елиминира нуждата от банка, се постигнат по-добри лихвени условия за кредитополучателите и по-добра доходност за инвеститорите. "В основата на Klear стои идеята за един по-справедлив и по-отговорен финансов свят", казва съоснователят Лоик льо Пишу. Заедно с Лукаш Лукашевски той създава Klear през 2015 г., а от 2016 г. компанията работи в България чрез местното "Клиър лендинг". Основателите са основните акционери, от три години дял има и Varengold Bank, а през 2021 г. фондът за рисков капитал NV3 инвестира над 1.5 млн. лв. в Klear.
Още награди
В категорията "Бизнесмен" бяха отличени Иван Георгиев и Евгени Борисов, съоснователи на "Понтика солюшънс" - много динамично развиваща се BPO и ITO компания. Създадена като стартъп през 2015 г., "Понтика солюшънс" вече има над 700 души персонал и амбиция да достигне 1000 служители до края на годината. Компанията има офиси във Варна, София и Бургас, както и във Варшава, Полша.
Наградата за "Бизнесдама" отиде при Джейн Димитрова от Foodobox - мобилно приложение, което се бори срещу разхищението на храна. Целта му е да свързва компании от хорека сектора с крайни потребители, които могат да купуват излишната храна с голямо намаление.
Услугата за споделена мобилност Spark на "Райд шеър България" спечели в категорията "Корпоративна социална отговорност", където конкуренцията беше най-голяма. Системата за споделени електрически автомобили вече има автопарк от над 550 превозни средства в София и Пловдив.
Специалната награда на журито беше определена след оценяване на проектите, класирани на второ място във всяка от категориите. Тя отиде при Launchee - хибридно пространство за събития, създадено скоро след началото на пандемията и оборудвано със собствена платформа за стрийминг - Twillix.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.