🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Kaufland прави зарядните си станции за електромобили в България платени

Киловатчас вече ще струва 88 ст., което е малко под цената на най-големия достaвчик Eldrive

От компанията посочват като причина високото търсене и повишаване качеството. Но високите цени на тока оказват сериозен натиск в сектора не само в България, но и в Европа
От компанията посочват като причина високото търсене и повишаване качеството. Но високите цени на тока оказват сериозен натиск в сектора не само в България, но и в Европа
От компанията посочват като причина високото търсене и повишаване качеството. Но високите цени на тока оказват сериозен натиск в сектора не само в България, но и в Европа    ©  Кауфланд България
От компанията посочват като причина високото търсене и повишаване качеството. Но високите цени на тока оказват сериозен натиск в сектора не само в България, но и в Европа    ©  Кауфланд България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-голямата мрежа за безплатни зарядни станции за електромобили - тази на Kaufland, става платена. От понеделник, 12 септември, в 13-те магазина на веригата с бързи зарядни един киловат вече ще струва 88 стотинки. От компанията мотивират решението си с повишения интерес към зареждането, както и че целта е да се повиши качеството на услугата.

Макар и да не са споменати директно, високите цени на тока през тази година също оказват натиск върху компаниите, които предлагат зарядни станции - в Европа и България няколко вериги вече повишиха цените си.

Цените на киловат в "Кауфланд" са валидни и за двата вида зареждане - бавно (АС) и бързо (DC), като заплащането ще става през мобилното приложение Vsichko Tok. Повишението ще стане в същия ден, в който зарядните на веригата стават платени и в Германия. В България веригата изгражда зарядни станции от 2017 г., като 100% от тока през тях е от зелени източници.

Реално "Кауфланд" покрива основните трасета в Северна и Южна България, а най-много са обектите в София - 3. Според сайта на веригата изграждането на една станция струва 80 хил. лв.

Към момента друга верига, която предлага безплатни станции, е Lidl, която също е част от групата на Kaufland - двете имат една компания майка Schwarz Group. От понеделник в Германия станциите на Lidl също стават платени. От компанията уточниха за "Капитал", че в България имат само една станция и поне до края на годината не планират да я правят платена.

В България цените на Kaufland ще са малко под тези на най-голямата верига за зарядни - тази на Eldrive с над 450 станции. Тя предлага един киловат за 90 ст. с ДДС плюс 50 ст. първоначална такса.

При тези цени батерия от 60 kWh ще се зарежда за 54-55 лв., при груб преход от около 300+ км, в зависимост от начина на шофиране и натоварване.

Според сайта Vsichko Tok в България има над 800 станции в 623 локации, но реално те са повече. Извън Eldrive и вериги магазини има доста в търговски центрове, хотели, дилърства на автомобили, както и мрежата на Tesla. Някои от тях са безплатни - например за гости на хотели и клиенти на магазини.

Развитието на добра инфраструктура със зарядни станции е сред основните фактори за развитие на електромобилността, както и усъвършенстването на двигателите и тяхната ефективност. Затова и основните стратегии и усилия на държавите и бизнеса са в тази посока.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rvr12572942 avatar :-|
    rvr12572942
    • + 2

    Явно овцете са се увеличили достатъчно и вече могат да се стрижат доволно. Следват данъчните отстъпки и безплатните сини зони. Скоро и акциз, и като сложиш х2 пари за нова ел. кола икономията отиде в киреча . Ще плащаш докат си жив. Ще ти остане само хубавото ускорение като кяр.

    Нередност?
  • 2
    nxy48610609 avatar :-|
    amidala
    • - 2

    Токът пари струва. Пък и на паркинга на Кауфланд на Тотлебен двете колонки се все ангажирани от тесли и БМВ-та, чиито собственици едва ли си пазаруват от магазина. Просто кярат ток. Е, затова.

    Всъщност да не се окаже, че електро автомобилите са също такава недомислица като зелената сделка на ЕК? Май ще се окаже...

    Нередност?
Нов коментар