🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Heineken с по-малък ръст на продажбите от очакваното

Акциите на пивоварната паднаха с 9% след обявяването на финансовите резултати за третото тримесечие

Резултатите са по-добри само в азиатско-тихоокеанския регион
Резултатите са по-добри само в азиатско-тихоокеанския регион
Резултатите са по-добри само в азиатско-тихоокеанския регион    ©  Reuters
Резултатите са по-добри само в азиатско-тихоокеанския регион    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Втората най-голяма пивоварна в света - Heineken, обяви по-слаби от очакваното финансови резултати за третото тримесечие на годината. Търсенето на продуктите на нидерландската компания намалява, като ръстът в продажбите е по-малък от предвиденото. Това доведе до падане на акциите на компания с 9%.

Нетните приходи са нараснали до 7.79 млрд. евро през тримесечието от 6.03 млрд. за същия период на миналата година. Консенсусна прогноза, съставена от компанията, очакваше 7.88 млрд. евро.

"Ние все повече виждаме причини да бъдем предпазливи по отношение на макроикономическите перспективи, включително някои признаци на омекотяване на потребителското търсене. Оставаме бдителни и уверени в нашата стратегия EverGreen", каза председателят и главен изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, цитиран от MarketWatch.

Heineken заяви, че по-слабото от очакваното представяне се дължи на нисък едноцифрен ръст на обема на продажби в Африка, Близкия изток, Европа и Америка. Въпреки това азиатско-тихоокеанският регион е постигнал силно възстановяване от ограниченията, които бяха наложени във връзка с пандемията, като увеличението на продажбите е 89.6% през тримесечието.

Продажбите на лекия алкохол са нараснали с 8.9% на съпоставима база през третото тримесечие. Средните пазарни очаквания обаче бяха за 12%. Heineken заяви, че запазва прогнозата си за това оперативният марж да бъде стабилен или да се увеличи умерено тази година.