🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Heineken продаде бизнеса си в Русия на цена, по-ниска от тази за една бира

Купувачът Arnest Group е специализирана в производството на козметика и опаковки

Бизнесът в Русия произвежда около 10 млн. хектолитра бира, което е близо 4% от годишните продажби на нидерландската компания.
Бизнесът в Русия произвежда около 10 млн. хектолитра бира, което е близо 4% от годишните продажби на нидерландската компания.
Бизнесът в Русия произвежда около 10 млн. хектолитра бира, което е близо 4% от годишните продажби на нидерландската компания.    ©  Reuters
Бизнесът в Русия произвежда около 10 млн. хектолитра бира, което е близо 4% от годишните продажби на нидерландската компания.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Heineken най-накрая завърши изтеглянето си от руския пазар, но го направи на висока цена. Пивоварната компания обяви, че е приключила продажбата на седемте си пивоварни в страната на Arnest Group за около 1 долар, което е по-малко от цената на дребно на една от бирите ѝ.

Символичната сделка ще струва на компанията 324 млн. долара, но тя се надява да спечели известна корпоративна репутация. Компанията - майка на Heineken, твърди, че се опитва да напусне страната от март 2022 г., когато влязоха в сила западните санкции заради руската инвазия в Украйна. Бавният темп на това напускане превърна Heineken в мишена за критики, съобщава Financial Times.

Джефри Зоненфелд, професор от университета Yale, създаде списък от чуждестранни компании, които продължават да оперират в Русия. Зоненфелд е сред критиците на западните групи, които продължават да не изпълняват дадените от тях обещания да напуснат Русия. В отговор на коментарите Heineken заяви, че полага големи усилия да прехвърли бизнеса си на Arnest Group. Сделката получи регулаторно одобрение след месеци чакане.

"Вече завършихме излизането си от Русия", казва в изявление Долф ван ден Бринк, главен изпълнителен директор и председател на Heineken. "Последните събития показват значителните предизвикателства, с които се сблъскват големите производствени компании при излизането си от Русия. Въпреки че отне много повече време, отколкото се надявахме, тази сделка осигурява препитание на нашите служители и ни позволява да напуснем страната по отговорен начин."

Продажбата ще защити 1800 бивши работници на компанията в Русия, тъй като Arnest Group, която по принцип е специализирана в производството на козметика и опаковки, е гарантирала заетостта им през следващите три години.

Бирата Heineken беше изведена от страната миналата година и се очаква производството на марката Amstel в Русия да бъде преустановено до шест месеца, заявиха от Heineken. Продажбата няма да се отрази на фискалните прогнози на компанията. Нидерландската компания подчерта, че няма да получава никакви финансови средства от Русия. Допълнително, след финализирането на сделката няма да има опция за повторно купуване на поделението или завръщане на руския пазар. Бизнесът в Русия произвежда около 10 млн. хектолитра бира, което е близо 4% от годишните продажби на нидерландската компания.

Много алкохолни компании останаха в Русия

Докато много големи марки се оттеглиха от руския пазар, някои марки алкохол останаха. Например Bacardi е внесла ром, водка Grey Goose и други алкохолни напитки на стойност 169 млн. долара през 12-те месеца, приключващи на 30 юни - и компанията също така иска да наеме допълнителен персонал на пазара. Davide Campari-Milano, производител на бърбън Wild Turkey и ром Appleton Estate, също продължава да внася в страната. Производителят на чай и кафе JDE Peets също остава в Русия.

Друг производител на бира, Carlsberg, се надяваше да продаде операциите си в Русия, но вместо това правителството пое бизнеса там.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Евросанкциите работят.

    Нередност?
Нов коментар