🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Акциите на Facebook се сринаха с 20% след разочароващи финансови резултати

Печалбата на Meta, която стои зад социалната мрежа, се е понижила наполовина през третото тримесечие

Meta не успява да изпълни очакванията за второ поредно тримесечие, което допринася за притесненията относно онлайн рекламата
Meta не успява да изпълни очакванията за второ поредно тримесечие, което допринася за притесненията относно онлайн рекламата
Meta не успява да изпълни очакванията за второ поредно тримесечие, което допринася за притесненията относно онлайн рекламата    ©  Reuters
Meta не успява да изпълни очакванията за второ поредно тримесечие, което допринася за притесненията относно онлайн рекламата    ©  Reuters

Акциите на Meta - компанията зад Facebook, се сринаха с почти 20%, след като финансовият й отчет, публикуван късно в сряда, показа по-ниски финансови резултати от очакваното.

Компанията надмина прогнозите на анализаторите за приходи, но предложи слаба прогноза за предстоящото тримесечие. Meta отчете 27.7 млрд. долара приходи за третото тримесечие, което е повече от прогнозираните 27.4 млрд., но е с 4% по-малко от същия период на миналата година. Печалбата на акция е 1.64 долара - по-ниска от прогнозираните 1.89.

Докато приходите паднаха с 4% през третото тримесечие, разходите на Meta се повишиха с 19% през годината до 22.1 млрд. долара. Оперативните приходи са намалели с 46% спрямо предходната година до 5.66 млрд. долара.

Оперативният марж на Meta или печалбите, останали след отчитане на разходите за управление на бизнеса, спадна до 20% от 36% година по-рано. Общата нетна печалба е намаляла с 52% до 4.4 млрд. долара през третото тримесечие.

Компанията също така каза, че приходите за четвъртото тримесечие ще бъдат между 30 и 32.5 млрд. долара. Анализаторите очакваха продажби от 32.2 млрд. долара.

Докладът за печалбите от вчера бележи най-новия от поредица трудни отчети на Meta, която инвестира сериозно в нови продукти, които се бореше да монетизира през последната година. През февруари компанията загуби 230 млрд. долара пазарна стойност, което беше най-голямата еднодневна загуба в историята на САЩ. Тогава акциите й паднаха с 26%. От началото на годината те са се сринали с над 60%, без да се отчита спадът от вчера, който ще се отрази в днешната борсова сесия в САЩ.

Приходите в звеното на Reality Labs, което помещава очилата за виртуална реалност на компанията и нейния футуристичен бизнес с метавселената, са спаднали почти наполовина спрямо година по-рано до 285 милиона долара. Загубата се увеличи до 3.67 млрд. долара от 2.63 млрд. през същото тримесечие на миналата година.

Reality Labs са загубили 9.4 млрд. долара досега тази година. "Очакваме, че оперативните загуби на Reality Labs през 2023 г. ще нараснат значително спрямо предходната година", казват Мета. "След 2023 г. очакваме да ускорим инвестициите на Reality Labs, така че да можем да постигнем целта си за увеличаване на общите оперативни приходи на компанията в дългосрочен план", добавиха от компанията в изявление, изпратено до медиите.

Докладът на Meta е най-новият знак за проблеми на пазара на онлайн реклама, който се затруднява от фактори, сред които актуализацията на поверителността на iOS за 2021 г. на Apple и страховете от предстояща рецесия. Тези опасения накараха компаниите да намалят своите маркетингови и рекламни разходи.

Миналата седмица акциите на Snapchat паднаха с 30% на ден, след като компанията отчете по-слаби от очакваните приходи, които ръководителите отдадоха на промени в платформата и потисната икономика.

Инвеститорите също бяха разочаровани от отчета на печалбите за третото тримесечие на Alphabet, който доведе до най-големия спад на цената на акциите на компанията от март 2020 г. YouTube отчете спад на продажбите с 2% на годишна база, а главният финансов директор на Alphabet Рут Порат каза, че спадът "предимно отразява по-нататъшно намаляване на разходите на рекламодателите".