Слаб ръст на Alphabet разтревожи рекламния сектор
Разочароващите резултати на Google повлякоха надолу акциите и на други технологични гиганти
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
По-слаби от очакваните резултати на Alphabet, собственика на Google, разтревожиха индустрията за дигитална реклама и електронна търговия. Неочакваното рязко забавяне на рекламния бизнес, който е основен за компанията, предизвика разпродажба на технологични акции и засили страховете от спад на американската икономика.
- Европейски компании настояват да получат равен достъп до реклами от Google
- Рекламният дуопол Google-Meta за 300 млрд. долара е под атака
Приходите за третото тримесечие на най-големия доставчик на дигитална реклама в САЩ са нараснали с 6% до 69.1 млрд. долара. С изключение на кратко свиване в началото на пандемията, това е най-бавният темп на растеж от 2013 г. насам и е под очакванията на анализаторите за ръст от 9% по данни на Refinitiv, цитирани от Financial Times.
Microsoft нанесе допълнителен удар върху нагласите в технологичния сектор с предупреждението си за значително забавяне на своя облачен бизнес през следващите месеци. В следборсовата търговия акциите на Alphabet вървят с близо 7% надолу, а тези на Microsoft се понижиха с около 17%. Новината, която идва в началото на сезона на отчетите на големите технологични компании, предизвика разпродажба на акции и на други лидери в индустрията, включително Meta и Amazon, които се понижиха с около 4-5%.
Резултатите са лош знак за дигиталната реклама, каза Евелин Мичъл, анализатор в Insider Intelligence. Разочароващото тримесечие за Google означава, че предстоят трудни времена, ако пазарните условия продължат да се влошават.
Отдръпване след бума през пандемията
Приходите от Google Search са нараснали с 4.2% до 39.5 млрд. долара, оставайки под прогнозите за 8% ръст, докато рекламните постъпления от YouTube отчитат спад от 2% до 7.1 млрд. долара при очаквания за 4.4% ръст. Главният финансов директор Рут Порат обясни забавянето с базов ефект заради силното трето тримесечие на 2021 г., когато компанията спечели от бума на онлайн рекламата по време на пандемията. Но впоследствие рекламодателите в някои области са се отдръпнали, каза Порат. Alphabet планира да забави наемането на служители през последното тримесечие и още повече през 2023 г., за да ограничи ръста на разходите.
Освен за рекламната индустрия, резултатите бяха приети като лоша новина за най-голямата икономика като цяло, докато американските потребители и фирми съкращават разходите си в условията на висока инфлация и покачващи се лихви. Маркетингът обикновено е първата дейност, чийто бюджет компаниите орязват.
Платформата за аудио стрийминг Spotify също предупреди, че "предизвикателната" икономическа среда е засегнала рекламния ѝ бизнес през третото тримесечие. Миналата седмица акциите на Snapchat загубиха почти една трета от стойността си, след като компанията заяви, че рекламодателите продължават да съкращават разходите си за маркетинг.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.