Sony иска да си гарантира Tesla като клиент, въпреки че са конкуренти

Японската компания с амбициида да снабдява 15 от 20-те най-големи автопроизводители със сензори за камери

Японската компания продължава да иска да снабдява най-големи автомобилни производители със сензори за камерите им
Японската компания продължава да иска да снабдява най-големи автомобилни производители със сензори за камерите им
Японската компания продължава да иска да снабдява най-големи автомобилни производители със сензори за камерите им    ©  Reuters
Японската компания продължава да иска да снабдява най-големи автомобилни производители със сензори за камерите им    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През юни две от най-големите японски компании обявиха, че ще обединят сили, за да могат по-лесно да покорят един от най-силно разрастващите се пазари - този на електрическите автомобили (EV). Sony и Honda създадоха общо предприятие Sony Honda Mobility (SHM), като автомобилите на компанията ще могат да се поръчват онлайн от 2025 г.

Много експерти тогава решиха, че това означава изоставяне на малкия автомобилен бизнес, който Sony развива. Компанията не произвежда автомобили или софтуер за тях, но за сметка на това създава сензори за камерите на колите, които имат широко използване при автомобилите с автономно шофиране.

Вместо да иска да работи единствено с Honda, Sony се стреми да снабдява 15 от 20-те най-големи производителя на автомобили с дадените сензори на камерите, сред които е и Tesla. По този начин компанията би си гарантирала стабилни приходи и печалби, дори в случай, че моделите на SHM се окаже, че не привличат интерес.

Прилики с филмовия бизнес

Анализатори оприличават подхода на компанията към бранша с този към филмовата индустрия.

От години насам Sony има едно от най-влиятелните студиа, като развива и снима някои от най-големите касови хитове. Въпреки това компанията не създаде своя стрийминг услуга, която директно да конкурира техния бизнес с този на значително по-големите конкуренти.

Вместо това компанията продава правата за даден филм или сериал на предложилия най-много пари. Така се спестява нуждата от инвестирането на сериозна сума пари в развиването на стрийминг услуга или маркетинг за дадения филм, а и печалбата е гарантирана. Компанията нарича този подход "подход търговец на оръжие".

Tesla е важен за Sony клиент

Принципът и тук е общо взето същият. Условията на споразумението между Honda и Sony не включват, че използваните технологии в тяхната кола ще бъдат ексклузивни за нея. По този начин Sony ще запази правото да продава сензорите за камера на трети компании.

Чрез развиването на моделите на SHM японската компания де факто иска да докаже на другите играчи в бранша, че сензорите й са най-добрите на пазара. Управлението на фирма, която активно произвежда продукти за автопазара, дава възможност да е в крачка с последните иновации и изисквания на производителите.

Тук може да се направи паралел с бизнеса на Sony със смартфони. Компанията от години развива луксозния модел Xperia, независимо че е най-големият производител на сензори за изображения. Според Strategy Analytics компанията управлява около 45% от глобалния пазар на сензори за изображения на смартфони по приходи миналата година.

Това е и причината експерти да очакват реалното производство на SHM да е сравнително малко сравнено с това на най-големите играчи на пазара - Sony не се цели в доминиране на предлагането на EV, а в налагане на сензорите си за камера, които ще стават все по-важни с напредването към автономното управление на автомобилите.