Купувачът на заседналия кораб "Вера Су" планира да го ремонтира и възстанови

Бъдещият чуждестранен собственик, базиран в Литва, ще плати 276 хил. долара

Корабът "Вера Су" заседна край Камен бряг с над 3000 тона азотни торове на борда
Корабът "Вера Су" заседна край Камен бряг с над 3000 тона азотни торове на борда
Корабът "Вера Су" заседна край Камен бряг с над 3000 тона азотни торове на борда    ©  NA
Корабът "Вера Су" заседна край Камен бряг с над 3000 тона азотни торове на борда    ©  NA
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Моторният кораб "Вера Су" е продаден на търг на чуждестранна фирма и ще бъде ремонтиран. Новината за съдбата на станалия печално известен кораб, който заседна на 20 септември 2021 г., натоварен с азотни торове, в скалите край защитената местност Яйлата, дойде от Министерството на транспорта.

Купувач се е намерил на четвъртия търг на Изпълнителна агенция "Морска администрация" - министерството ще получи 276 хил. долара за плавателния съд, като те ще отидат за компенсиране на разходите по спасяването на екипажа и изтеглянето на кораба, които бяха изчислени на 2.9 млн. лв.

В търга е участвала една компания - "Варса шипинг". Тя участва като представител на чуждестранна фирма, която има намерение да купи кораба. Фирмата, бъдещ собственик, е офшорна компания, като крайният собственик е в Литва. Сделката по покупката все още не е приключена.

Бъдещето на "Вера Су"

Плановете на бъдещия собственик са "Вера Су" да бъде възстановен, обясни Илко Ангелов, управител на базираната във Варна "Варса шипинг", упълномощен агент на чуждестранния купувач, пред "Капитал". Корабът се намира в кораборемонтен завод "Терем - КРЗ флотски арсенал - Варна", където ще бъде ремонтиран за сметка на чуждия собственик, като "Варса шипинг" ще участва в процеса.

Все още не е ясно каква ще е цената на бъдещата реконструкция. След финализирането на продажбата на кораба предстои да се качат специалисти, които да направят оценка на щетите. Следва да се поискат оферти от заводи. Целият процес по възстановяването вероятно ще отнеме между 4 и 6 месеца.

Българският представител

Българската компания, представител на купувача, "Варса шипинг" се занимава с ремонти, техническо обслужване и агентиране на кораби. Компанията се включва в процедурата, след като чуждестранният клиент се свързва с тях.

Според сайта на компанията "Варса шипинг" е създадена през 1992 г. и досега е извършила ремонт, преоборудване и преоборудване на повече от 200 плавателни съда, предимно танкери река-море, където компанията е постигнала най-висока степен на специализация.

"Купувачът е превел 10% от цената като депозит, подадените документи са проверени и съответстват на изискванията и критериите. До 3 дни след търга трябва да бъде платен остатъкът от цената, след което ще се сключи договор", коментират от Министерството на транспорта.

От там обясняват, че запитвания и огледи е имало и в предишни търгове. Единствено в четвъртия търг обаче е имало подадени документи за участие.

Все още няма коментари
Нов коментар