🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Около 9% от продажбите на BMW в България са електромобили

Германският автопроизводител е пласирал 1080 нови коли в страната през миналата година, с 8% повече от 2021 г.

Според Александър Миланов потенциалът пред пазара е бил още по-голям, ако не са били забавените доставки на определени модели заради нарушените глобални вериги
Според Александър Миланов потенциалът пред пазара е бил още по-голям, ако не са били забавените доставки на определени модели заради нарушените глобални вериги
Според Александър Миланов потенциалът пред пазара е бил още по-голям, ако не са били забавените доставки на определени модели заради нарушените глобални вериги    ©  Цветелина Белутова
Според Александър Миланов потенциалът пред пазара е бил още по-голям, ако не са били забавените доставки на определени модели заради нарушените глобални вериги    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският автопроизводител BMW е продал 1080 коли в България през миналата година, което е с 8% повече от 2021 г., обяви управителят на "BMW Group България" Александър Миланов пред журналисти. Друг бранд на BMW Group - MINI, отчита спад от 16% до 81 автомобила, докато най-висок растеж има при мотоциклетите BMW Motorrad: 54% до 186.

Според Александър Миланов потенциалът пред пазара е бил още по-голям, но негативен ефект е оказало забавеното производство на определени модели заради нарушените глобални вериги за доставка. Именно на тях се дължи и по-ниският резултат на MINI. Освен 1080 продажби на бранда BMW, има и 321 пласирани употребявани модели BMW с първа регистрация в България, които са внос от Германия. При MINI такива са 8 коли.

Най-популярният модел на BMW в България за 2022 г. е Х5 със 158 продажби, следван от Х7 със 140 броя и Х3 с 96. Дизелът продължава да бъде най-предпочитан в страната сред марките нови коли на германската група, но делът му пада още до 46% (само допреди три години такива са били 61% от доставените коли, а през 2017 г. - 86%). Бензинът отчита увеличение до 39%. Електромобилите продължават скока си и вече имат дял от 9% от общите продажби на BMW Group в страната. Още 6% са плъгин хибридите. Най-продаваният модел на ток е BMW iX в различните си варианти с общо 35 пласирани автомобила.

BMW Group е един от малкото играчи на българския автомобилен пазар, които периодично разкриват подробности около продажбите си в България. След прехвърлянето на бизнеса на Renault Group на българския пазар към швейцарския гигант Emil Frey, BMW остава и единствената компания от сектора със собствено представителство тук. Според данните на МВР за 2022 г. регистрираните общо нови леки автомобили (категория М1 и N1) са 34 448, с 10% повече от предишната година. От тях около 3% са електромобили.

В глобален план BMW Group отчита общи продажби 2.4 млн. автомобила, спад от 4.8% спрямо 2021 г. Марката BMW e пласирала 2.1 млн. коли, надолу с 5.1%, докато MINI е спаднала 3.2% до 292 хил. автомобила. За сметка на това Rolls-Royce отчита рекордна година от 6021 продадени луксозни лимузини, повишение от 7.8%. Продажбите на електромобили BMW и MINI са скочили 108% до общо 216 хил. коли.

Все още няма коментари
Нов коментар