🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Kings’ Valley успешно комбинира конферентен туризъм с medical & spa

Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel

Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Михаела Козанова, Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД – Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings’ Valley Medical & Spa Hotel
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Михаела Козанова,
Business Development Manager на Sofia Hotels Management и групата хотели на НИКМИ АД - Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings' Valley Medical & Spa Hotel. Завършила е "Бизнес мениджмънт" в Kings' College London и магистратура Hotel Finance в New York University. Стартира кариерата си в Highgate, най-голямата инвестиционна и управленска компания в САЩ за управление и инвестиции в хотелиерството. Завръща се в България през 2019, за да се включи в семейния бизнес като част от екипа по откриването на знаковия за страната Grand Hotel Millennium Sofia. От пролетта на 2022 поема позицията Business Development Manager и за трите хотела на компанията.

Най-новото попълнение в групата на Sofia Hotels Management е Kings' Valley Medical & Spa Hotel до гр. Казанлък. С какво се отличава той като нов туристически продукт и с какви нови услуги и възможности подкрепя позицията ви пред конкурентите в сектора?

- Kings' Valley Medical & Spa Hotel e първият хотел на групата извън София. Работихме по проекта дълго време, защото искахме да създадем нещо различно на пазара в България и смело мога да заявя, че успяхме. Хотелът комбинира две от най-бързо развиващите се направления в България, а именно събитийния и рекреационния туризъм (SPA&medical). За кратко време успяхме да се позиционираме във високия сегмент и да наложим една нова дестинация и в двете направления. Kings' Valley допълва портфолиото ни, в него сме приложили добрите практики от двата ни хотела в София, като сме ги трансформирали така, че да паснат на дестинацията.

Как постигнахте оптималното съчетание между двете концепции и в каква посока виждате развитието на хотела?

- Симбиозата между двете концепции е заложена още в самото проектиране на хотела. С правилен анализ и сегментация съумяваме успешно да управляваме хотела, така че гостите от различните направления да успяват да вземат максималното от престоя си. До момента развиваме двете направления паралелно, но съвсем скоро планираме да продължим в насока привличане на повече международни гости, които търсят баланса между business и leisure (Bleisure).

Групата Sofia Hotels Management е известна и с интересните заведения в хотелите. Какво ще предложи Kings' Valley на гостите, дошли на почивка, конгрес, корпоративно събитие или семейно тържество?

- Верни на себе си, решихме да предложим разнообразие от заведения на територията на Kings' Valley. В хотела има осем заведения, всяко различно само по себе си. Може би най-интересна е концепцията на традиционния ресторант "Софра", в който решихме да представим любими български рецепти, но залагайки на продукти от местни ферми и малки производители от региона. Концепцията "от фермата до масата" е сред най-успешните тенденции в световен мащаб, защото освен че позволява на гостите на опитат автентична храна, спомага за намаляването на въглеродния отпечатък.

Как стратегията ви за бизнес развитие отговаря на новите изисквания към туристическата и хотелиерската индустрия за "зелена" икономика, енергийна ефективност, намаляване на използването на пластмаси, устойчив туризъм?

- От години работим за внедряването на зелени политики в нашите обекти. Устойчивото развитие е заложено във всеки от обектите ни, но в Kings' Valley успяхме да постигнем най-голям успех. Хотелът разполага с 12 зарядни станции за електромобили и фотоволтаична система, която произвежда до 10% от електроенергията на целия комплекс. Използваме топлообменници за отнемане на високата температура на минералната вода с цел отопление на общи части. Осемдесет процента от общите части на комплекса се отопляват чрез подово отопление, захранвано от минералната вода.

Кои са основните предизвикателства пред вашия бизнес в близките години?

- Две са големите предизвикателства пред индустрията - трансформацията към все по-устойчиви бизнес модели и привличането на млади кадри в бранша. Ключово ще е и запазването на конкурентоспособността на България с оглед липсата на средства за сектор "Туризъм" в Плана за възстановяване и развитие.