🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Мъск е избрал нов изпълнителен директор на Twitter

Постът ще бъде зает от жена, като се очаква това да се случи до шест месеца

Якарино ще има трудната задача отново да накара рекламодателите да инвестират в платформата
Якарино ще има трудната задача отново да накара рекламодателите да инвестират в платформата
Якарино ще има трудната задача отново да накара рекламодателите да инвестират в платформата    ©  Pexels.com
Якарино ще има трудната задача отново да накара рекламодателите да инвестират в платформата    ©  Pexels.com
Темата накратко
  • Постът най-вероятно ще бъде наследен от рекламния директор на NBCUniversal Линда Якарино
  • Акционери в другите компании на Мъск са доволни, че вече няма да отделя толкова внимание на социалната мрежа
  • Опитът на Якарино в рекламния бизнес би трябвало да помогне на платформата отново да предизвика интерес от страна на рекламодателите

Милиардерът Илън Мъск обяви в пост в Twitter, че е намерил нов изпълнителен директор на компанията. Постът ще бъде зает от жена, като се очаква процесът да бъде завършен до шест месеца, добави собственикът на Tesla и SpaceX.

Източници на Wall Street Journal твърдят, че позицията ще бъде дадена на Линда Якарино, рекламен шеф на NBCUniversal. Когато смяната на лидерът бъде завършена Мъск ще стане изпълнителен председател и главен технологичен директор, като ще наблюдава продуктовите, софтуерните и системните операции.

Преди информацията на изданието за ролята бяха спрягани имената на бившите изпълнителни директори на Yahoo Мариса Майер и YouTube Сюзън Войчицки. Споменаваше се и Шивон Зилис - изпълнителен директор на стартъпа за мозъчни чипове на Мъск Neuralink.

Новината за задаващата се смяна на изпълнителен директор не е изненада, като седмици след като завърши придобиването на социалната мрежа Мъск проведе анкета, в която попита потребителите дали да остане на поста или да намери нов човек. 57% от отговорилите бяха на мнение, че постът трябва да бъде сдаден от Мъск, като тогава той каза, че ще се съобрази с резултатите. Макар и да има сериозно забавяне до този момент, явно смяна все пак ще има.

Това е добра новина и за акционерите в другите компании на милиардерът, които неколкократно се оплакваха от твърде голямото внимание, което той отделя на социалната мрежа. "Котвата, наречена Twitter, се разхлаби от глезена на Мъск. Сега той може да се върне към прекарването на повече време в създаване на стойност в Tesla", каза Крейг Ъруин, анализатор в Roth MKM, цитиран от France24. Оповестяването на решението на Мъск даде положително отражение върху стойността на акциите на Tesla, като те затвориха в четвъртък с 2% повече и нараснаха с допълнителни 1.6% в извънработната търговия. В петък обаче те паднаха с над 2%.

Анализаторите, които следят бизнеса на Twitter, приветстваха новината, дори без да знаят кой ще бъде заместникът. Рекламният бизнес на Twitter претърпя удар откакто собственикът на SpaceX застана начело, въпреки че милиардерът каза пред BBC миналия месец, че компанията сега "приблизително" излиза на нулева печалба. Множество компании спряха своите платени промоционални кампании на платформата, тъй като се забеляза увеличаване на обидните изказвания и омразната реторика, документираха няколко групи. След това Мъск се опита да компенсира недостига на рекламни приходи с нова абонаментна услуга, Twitter Blue, която предлага функции като възможността за композиране на по-дълги туитове.

През април компанията премахна така наречените "наследени" сини отметки от неплащащи потребители, чиято самоличност е била потвърдена, което отвори вратата за потенциални измамници. Правителствените и някои корпоративни профили все още ще поддържат проверка чрез отделен набор от икони, съответно в сребро и злато. Мъск, който се описва като "абсолютист на свободата на словото", също така позволи на забранените преди това потребители като бившия президент Доналд Тръмп и рапъра Кание Уест да се върнат на платформата, което също накара някои компании да се отдръпнат от рекламиране в Twitter.

Twitter също така имаше няколко технически грешки и прекъсвания по време на мандата на Мъск като изпълнителен директор, някои от които съвпаднаха с масовите съкращения, които се случиха непосредствено след поемането на контрола върху компанията. Тогава бяха освободени около половината от работниците, както и голяма част от директорите, включително изпълнителния Параг Агравал. Според Мъск този ход бе нужен, за да се подсигури финансовото здраве на компанията.

Коя е Линда Якарино?

Якарино е председател на отдела за глобална реклама и партньорства в NBCUniversal, където ръководи 2000 служители в екип, който е генерирал над 100 милиарда долара продажби на реклами, според нейния профил в уебсайта на компанията. Екипът й е изградил партньорства с Apple News, BuzzFeed, Snapchat и Twitter, наред с други. Новината за нейните разговори с Мъск идва в потенциално неудобен момент, тъй като по план тя трябва да се обърне към големи клиенти на NBCUniversal в понеделник на най-голямото събитие на компанията, целящо да привлече рекламодатели.

През 2018 г. Якарино беше назначена от президента Доналд Тръмп за двугодишен мандат в неговия Съвет по спорт, фитнес и хранене. Като председател на Ad Council тя също така си партнира с администрацията на президента Джо Байдън през 2021 г., за да създаде кампания за ваксина срещу коронавирус с участието на папа Франциск.

Мъск и Якарино са си сътрудничили и преди. Двойката се появи заедно на сцената в Маями Бийч миналия месец за разговор, наречен "Twitter 2.0: От разговори към партньорства", който беше рекламиран като "интимен разговор" за ролята на Twitter в културата и бъдещето му за търговците. NBCUniversal също наскоро разшири партньорството си с Twitter за олимпийските игри в Париж през 2024 г., ход, за който Якарино спомена в туит до Мъск миналата седмица.

Очаква се над двадесетгодишният опит на рекламния директор да помогне на социалната мрежа отново да привлече рекламодатели.

Все още няма коментари
Нов коментар