🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

По пътя към супер app: Twitter пусна търговия с акции и крипто през eToro

Мъск си постави за цел да превърне Twitter в "супер приложение", което да предлага на потребителите и финансови услуги

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Темата накратко
  • Новото партньорство може да привлече повече потребители към платформата и да й помогне в стремежа и да се превърне в "най-голямата финансова институция в света"
  • Потребителите на Twitter вече могат да преглеждат пазарни графики и да купуват и продават акции и други финансови активи чрез eToro
  • Сделката може да бъде разглеждана и като споразумение, но "само за маркетинг"

Twitter започна да си партнира с онлайн брокера eToro, често рекламиран като компания за социална търговия, за да предложи на своите потребители достъп до акции, криптовалути и други финансови активи. Новата функция ще позволява на потребителите на Twitter да преглеждат пазарни графики и да купуват и продават акции и активи чрез eToro, ако са регистрирани или след регистрация. Този ход идва, след като стана възможно да се преглеждат данни за търговия в реално време от TradingView на индексни фондове като S&P 500 и акции на някои компании като Tesla, използвайки функцията "cashtags" на Twitter.

Основана в Израел през 2007 г., eToro има над 32 млн. регистрирани потребители в световен мащаб. Една от най-популярните функции на платформата е способността й да се имитират и следват търговските стратегии на други потребители. С партньорството с eToro, Twitter cashtags ще се разшири, за да покрие по-широк набор от класове активи, а потребителите могат да кликнат върху бутон, който ги отвежда до уебсайта на eToro, за да купуват и продават активи на неговата платформа. Cashtag се активира, след като напишете знак на долар ($), след който трябва да следва съответния тикер на компания, криптовалута и т.н.

Йони Асия, главеният изпълнителен директор на eToro, вярва, че това партньорство ще помогне на компанията да достигне до нови аудитории и да се свърже по-добре с марките Twitter и eToro. Според него Twitter разполага с високо качество на съдържание в реално време за финансов анализ на компании и случващото се по света. Това партньорство е много важно и за Twitter, особено след като Илон Мъск купи платформата за 44 млрд. долара миналата година. Това ще позволи на Twitter да предложи на своите потребители повече финансова информация и активи и потенциално може да привлече повече потребители към платформата.

"Fintwit"

Терминът "Fintwit", съкращение от финансов туитър, се превърна в популярна тенденция в приложението за хора, които търсят извънредни новини и актуализации за акции и други активи. Twitter изигра жизненоважна роля в скока на търговията на дребно през 2021 г., като платформата добави данни за цените за $Cashtags през декември 2022 г. Според CNBC, oт началото на 2023 г. е имало над 420 млн. търсения на Cashtags, средно около 4.7 млн. търсения на ден.

Илон Мъск, собственикът на Twitter, си е поставил за цел да превърне платформата в "супер приложение", предлагащо набор от услуги като незабавни съобщения, банкиране и пътуване. Тази идея е изключително успешна в Източна Азия, където Tencent, интернет гигант, предоставя плащания чрез своето приложение за съобщения WeChat. Това породи известни опасения у някои потребители, тревожещи се относно упражняване на прекомерен контрол и влияние по източен модел. Наскоро Мъск промени корпоративното име на Twitter на X Corp след сливането с фиктивна компания, подчертавайки амбицията си за промени.

Желанието на Мъск да създаде "приложението за всичко" е очевидно още преди той да завърши придобиването на Twitter. Въпреки опита да се оттегли от сделката, той написа в Туитър, че закупуването на компанията е "ускорител за създаването на X, приложението за всичко". На неотдавнашна конференция на Morgan Stanley Мъск разкри визията си за Twitter, заявявайки, че иска приложението да стане "най-голямата финансова институция в света".

Само маркетинг

Партньорството между Twitter и eToro привлече вниманието на технологичната индустрия. Въпреки че условията на партньорството не бяха оповестени, управляващият директор на eToro в Обединеното кралство, Дан Мочулски, разговаря с Finance Magnates, за да даде представа за нейните аспекти.

На въпрос относно споделянето на потребителски данни между двете платформи, Мочулски заяви, че в момента това е маркетингова сделка и няма да се споделят потребителски данни. По темата за проверките KYC (know-your-customer), той поясни, че щракването върху cashtag няма да позволи на потребителите, които не са регистрирани в eToro, да купуват или продават активи, а че те ще трябва първо да преминат през KYC като всеки друг нов клиент. Що се отнася до естеството на партньорството, Мочулски го сравни с връзката между рекламодател (eToro) и медийна платформа (Twitter), а не със споразумение, при което Twitter взема дял от приходите от eToro.