🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 юли)

Трудна година за събитийната индустрия; Кои са победителите в "PR Приз 2020"; Исландия с нова кампания, а Pornhub дава безплатни реклами

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Събития на ръба на оцеляването

Пандемията на практика блокира събитийната индустрия в продължение на два месеца, през които бизнесите в сектора претърпяха загуби за милиони. Опитът за спасяването им чрез онлайн срещи не доведе до значителни постъпления за организаторите и потвърди мнението на много специалисти, че живият контакт не може да бъде заменен. Участниците на пазара са единодушни, че ще бъдат необходими повече от година и половина, за да се достигнат отново обемите от началото на 2020 г. Прогнозите са загубите за тази година да бъдат над 50%.

Повече за събитийната индустрия и прогнозите в сектора може да прочетете тук>>

Coca-Cola предоставя безплатни реклами за заведения

Coca-Cola започна инициатива за предоставяне на безплатни онлайн реклами на 800 заведения от България, търговски представители на компанията. Те са избрани на базара предварителна вътрешна селекция и по думите на компанията ще получат достъп до персонализирани рекламни изображения с текст за период от две седмици в периода 16 юли до 30 септември. Кампаниите ще се развият в Google и в социалните мрежи и ще бъдат управлявани от медийната агенция на Coca-Cola Zenith Advertising & Communications и дигиталната Digital ID. От компанията коментират пред "Капитал", че общият бюджет за инициативата е в размер на 176 хил. лв. Освен реклама на заведенията примерните визии включват представяне и на бранда на Coca-cola.

Кои са победителите в надпреварата "PR Приз 2020"

Българската PR агенция Interimage спечели отличието "Комуникационна агенция на годината" в юбилейното 20-о издание на конкурса "PR приз 2020", организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Най-много награди - общо 9, спечели "А1 България".

Тази година гласуването и церемонията се проведоха изцяло онлайн. Нестандартните условия и трудната година обясняват по-малкият броя заявки - 74 в сравнение с 93 през 2019 г. Сред категориите с най-много заявки бяха "Кампания за устойчиво развитие" и "Специално събитие", в които се състезаваха по 12 проекта.

Вижте пълния списък с победителите:

Категория "Корпоративна комуникационна кампания"

"Заедно напред", клиент: Пощенска банка; агенция: Proximity Sofia/ BBDO Group - първо място

"Равни в работата, заедно в успеха"; клиент: "Accenture България"; агенция: "Параграф 42" - второ място

"Върни се в България, добра оферта е"; клиент: TELUS International Europe Bulgaria; агенция: proof. - трето място

Категория "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност"

"Гледай реклами с кауза"; клиент: А1; реализиран от: А1 - първо място;

"Роботим в А1 / Robotim@A1"; клиент: А1; реализиран от: А1 - второ място

"Ти и Lidl за по-добър живот"; клиент: "Лидл България"; агенция: Key Experts Group - трето място

Категория "Комуникационен проект в неправителствения сектор"

"Мисия платено"; клиент: Асоциация на колекторските агенции в България; агенция ПР2 - първо място

"Театър пред театъра 2019"; клиент: Народен театър "Иван Вазов"; реализиран от: Народен театър "Иван Вазов" - второ място

"Твоето бъдеще е тук. Успехът е в България"; клиент: Сдружение с нестопанска цел "Твоето бъдеще е тук"; реализиран от Сдружение с нестопанска цел "Твоето бъдеще е тук" - трето място

Категория "Комуникационен проект в публичния сектор"

Lehren ist Cool; клиент: Гьоте-институт България; агенция: "Пи Ар Пойнт" - първо място

,,Спортът е по-добрият начин децата да пораснат"; клиент: Съюз на пивоварите в България (СПБ); реализиран от: Съюз на пивоварите в България (СПБ) - второ място

Категория "Проект за вътрешни комуникации"

"Екип Синьо преминава на зелено"; клиент: "КВС Груп в България"; реализиран от: ОББ - първо място

"Заедно напред - един екип, една банка"; клиент: Пощенска банка; реализиран от: Proximity Sofia/ BBDO Group - второ място

Office Sweet Office; клиент: А1; реализиран от: А1 - трето място

Категория "Комуникационен проект за продукт или услуга"

"A1 Wallet - Телефонът ти става портфейл!"; клиент: А1; реализиран от: А1 - първо място

"Дигитално мастило"; клиент: ОББ; реализиран от: ОББ - второ място

А1 Xplore TV - новата интерактивна телевизия! клиент: А1; реализиран от: А1 - трето място

Категория "Специално събитие"

"5G на живо без нито един пострадал гълъб"; клиент: А1; реализиран от: А1 - първо място

"Мобилното приложение Е- SOS"; клиент: VIVACOM; агенция: ПР агенция "ОТ-ДО Консулт" - второ място

"Режисьори на успеха"; клиент: А1; реализиран от: А1 - трето място

Категория "Кризисни комуникации"

"Работа и дигитална солидарност по време на извънредно положение"; клиент: А1; реализиран от: А1 - първо място

"GREAT История за една очаквана и една неочаквана криза"; клиент: УниКредит Булбанк; реализиран от: УниКредит Булбанк - второ място

"Комуникация в пандемична обстановка - преобразяване на най-големия кариерен форум в България "Национални дни на кариерата" - клиент: JobTiger; реализиран от: JobTiger - трето място

Категория "Дигитална кампания или проект"

"Черен петък 13-и"; клиент: ДЗИ; агенция Guts&BrainsDDB - първо място

"Академия за котки инфлуенсъри на Purina One"; клиент: Nestle България; агениця: All Channels CommunicationI PR - второ място

"Социална кампания #стигамрънка"; клиент: Career Show; реализиран от: Career Show - трето място

Категория "Комуникационна кампания за работодателска марка"

"Равни в работата, заедно в успеха"; клиент: Accenture България; агенция: "Параграф42" - първо място

"Заедно напред"; клиент: Пощенска банка; агенция: Proximity Sofia/ BBDO Group - второ място

"Върни се в България, добра оферта е"; клиент: TELUS International Europe Bulgaria; агенция: proof. - трето място

Категория "Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри"

"Позициониране на Теодора Петкова, CEO"; клиент: УниКредит Булбанк; реализиран от: Уникредит Уникредит - първо място

"Социална кампания #стигамрънка"; клиент: Career Show; реализиран от: Career Show - второ място

"Вкусът на дома"; клиент: Mastercard; агенции: "Маккан Ериксон София", Chapter 4 Communication - трето място

Категория "Вътрешен комуникационен отдел на годината"

"Корпоративни комуникации на А1" - първо място

"Два отбора - един екип"; Пощенска банка - второ място

TELUS International Europe - трето място

Специална награда на сп. "Мениджър"

"Вкусът на дома"; клиент: Mastercard; агнеции: Маккан Ериксон София, Chapter 4 Communication

Специална награда на Комисия по професионална етика

"Театър пред театъра 2019"; клиент: Народен театър "Иван Вазов"; реализиран от: Народен театър "Иван Вазов" - второ място

Netpeak придоби мажоритарен дял в агенцията RadASO

Агенцията Netpeak придоби 51% от украинската фирма RadASO, която е специализирана в промотиране на мобилни приложения в Google Play и App Store. Цената на сделката не е обявена, но по думите на компанията става въпрос за стотици хиляди долари. "Навлизането в тази нова ниша ще постави фокус върху нови цели и задачи, като ще се възползваме от технологиите за автоматизация и опита на RadASO", коментират от Netpeak пред "Капитал". Украинската компания е основана през 2018 г. от Радомир Новкович, който става изпълнителен директор на новата формация Netpeak RadASO. От българския екип казват още, че в страната вече съществуват агенции с фокус оптимизация на мобилни приложения, но с постоянното нарастване на новосъздадените приложения се увеличава и търсенето на т.нар. App search optimisation (ASO) услуга.

Дигитален бизнес

Хакерска атака над профилите на популярни личности в Twitter

Хакери атакуваха над 130 профила в американската социална мрежа Twitter, сред които такива на политици, бизнесмени и изпълнители с милиони последователи. Стана ясно, че сред засегнатите потребители са президентът Барак Обама, бившият му вицепремиер Джо Байдън, собственикът на Tesla Илън Мъск, основателят на Amazon Джеф Безос, рапърът Кание Уест и съпругата му Ким Кардашиян. Целта на атаката е била разпространение на измамни публикации за купуване на криптовалутата Bitcoin. Профилът на настоящия американски президент Доналд Тръмп, който е сред активните потребители в Twitter, не е засегнат, съобщават от Белия дом. Twitter продължава да проучва дали хакерите са откраднали лични данни и дали са имали достъп да съобщения на атакуваните потребители в платформата. Това е най-мащабната хакерска атака в историята на платформата, а ФБР вече води разследване по случая.

Повече тук>>

TikTok и технологичният разрив между САЩ и Китай

На 6 юли държавният секретар на САЩ Майк Помпео обяви, че обмисля забрана на китайско приложение TikTok. Седмица преди това Индия взе решението да забрани TikTok и 58 други китайски приложения след военни сблъсъци в Хималаите. Великобритания и Франция обмислят да забранят участието на Huawei в изграждането на 5G мрежите. Между 6 и 7 юли Facebook, Google, Microsoft и Twitter обявиха, че ще спрат да сътрудничат на властите в Хонконг за момента заради бруталните закони за национална сигурност, които бяха приети там. Разривът изглежда неминуем, но остава въпросът как двете техносфери ще начертаят зоните си на влияние и колко скъпо ще е разединението.

Повече по темата четете в текста на Economist>>

Медиен бизнес

Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати

Стрийминг компанията Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати през следващото тримесечие. От юли до септември компанията прогнозира едва 2.5 млн. нови клиенти, над два пъти по-малко, отколкото средните прогнози на Уолстрийт. Прогнозите се обясняват с това, че броят на нови абонати скочи силно през последните две тримесечия, когато коронавирусът завладя света и стотици милиони хора останаха затворени вкъщи. За изминалото второ тримесечие компанията е добавила 10.1 млн. нови абонати. Приходите на компанията за периода от април до юни са 6.1 млрд. долара, повишение с 25% спрямо година по-рано.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Викове в Исландия

Изолацията заради пандемията беше изпитание за нервите на много хора. Натрупаното с месеци напрежение, дължащо се също на ограничените възможности за пътуване, често води до крясъци и викове. Това обаче може да бъде използвано и като терапия. В новата си туристическа кампания Исландия поощрява именно силните крясъци и предлага на хората, ако нямат възможност да посетят страната, то поне гласовете им да бъдат пуснати там. В специално създадения за целта сайт https://lookslikeyouneediceland.com/ всеки може да запише своите крясъци независимо в коя част на света се намира, а след това записът ще бъде пуснат на открито в Исландия. Кампанията е дело на M&C Saatchi.

Безплатни реклами от Pornhub

Най-големият порносайт Pornhub започна инициатива в помощ на малките бизнеси. Компанията предоставя безплатно рекламно пространство в сайта си, който отчита над 120 млн. посещения на ден. Всеки бизнес с по-малко от 100 служители може да кандидатстват за безплатно рекламно представяне до генерирането на общо 1 млрд. импресии. Одобрените брандове ще получат и персонализирани реклами визии от Pornhub. За целта желаещите трябва да попълнят онлайн формата на сайта на инициативата.

Свободни позиции:

MFG обяви вакантна позиция за дигитален маркетинг експерт.

Interpartners обяви вакантни позиции за Account executive иDigital storyteller.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар