🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 юли)

Над 122 млн. лв. инвестиции в онлайн реклама в България през 2019 г.; Генералните директори на БНТ и БНР с по-дълъг мандат; Spotify на полето на подкастите и туристическата кампания на Гърция

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Инвестициите в дигитална реклама в България достигнаха 122.1 млн. лв. за миналата година

Пазарът на интернет реклама в България е пораснал със значителните 19.4% и достига 122.1 млн. лв. нетни инвестиции през 2019 г., показват годишните данни на "IAB България".

Структурата на пазара е непроменена от гледна точка на тежестта на основните категории реклама. С най голям дял е дисплейната реклама, на която се падат 71% от инвестициите (87.2 млн. лв.). На второ място по тежест е търсенето, което е с 24% дял. Категорията "Нейтив и PR" нараства до 4% през 2019 г. и достига обем 4.4 млн. лв., което е с 47.5% повече в сравнение с година по-рано.

Видеото е с постоянен ръст по целия свят през последните няколко години. През 2019 г. обемът му в България е 33.3 млн. лв., или с 33% повече от похарчените 24.8 млн. лв. през 2018 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Нова телевизия" спира излъчването на публицистично предаване

По-малко от две години продължи съществуването на публицистичното предаване "Плюс-минус" по "Нова телевизия", пишат "Дневник". Миналата седмица от медията съобщиха, че спира излъчването му, а двамата водещи - Владимир Сиркаров и Кузман Илиев, започват "нов професионален път извън медиите и журналистиката". "От есенния телевизионен сезон публицистиката в следобедния пояс ще се завърне в ефира на "Нова" с нов проект и нови водещи", уточняват от медията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Кошлуков може да бъде генерален директор на БНТ до 2030 година

Председателят на парламентарната комисия по култура и медии Вежди Рашидов внесе в Народното събрание законопроект за промени в Закона за радиото и телевизията. Предвижда се мандатите на генералните директори на БНТ и БНР да бъде увеличени от три на пет години, а те да могат да бъдат избирани за не повече от два последователни пълни мандата. Тук новото е добавянето на думата "пълни", което означава, че мандатите им няма да могат лесно да бъдат прекратявани предсрочно.

Този текст на практика ще даде възможност на Емил Кошлуков да ръководи БНТ пет вместо три години, като те ще започнат да се смятат начисто след приемането на закона и той ще може да бъде преизбран за още един пълен мандат. Това означава, че напрежението в телевизията няма да бъде потушено, а уволненията ще продължат.

Повече по темата може да прочетете тук>>

The Smarts с награда от фестивала White Square

Българската комуникационна агенция The Smarts спечели награда от международния рекламен фестивал в Беларус White Square. Агенцията беше отличена в категорията Mass media за кампанията "Балкон артист" на шведския бранд IKEA, в рамките на която различни семейства заснеха балконите си в разгара на извънредното положение в България. Инициативата е нов прочит на дългогодишната кампания "Балкон турист". Това е втората награда на The Smarts от конкурса в Беларус. Миналата година агенция спечели бронзово отличие за кампанията "рррРРррр" отново изготвена за IKEA в категорията Digital Social.

Кампанията на агенцията proof. "Вероятно най-високият семплинг на бира в света", изготвена за бранда "Пиринско", е финалист в тазгодишното издание на конкурса White Square.

Дигитален бизнес

Новият подкаст гигант

През последната година Spotify инвестира над половин милиард долара в бизнеса с подкасти. Освен платформа за разпространение компанията започна да продава реклами в подкастите (нещо, което Apple не прави), да създава съдържание, да предоставя инструменти за записване на епизоди и проследяване на резултатите от тях. Така на практика компанията затвори кръга на бизнеса с подкасти.

В края на май платформата сключи договор за ексклузивно излъчване на може би най-популярния и слушан подкаст в света The Joe Rogan Experience, като по информация на WSJ сделката е за над 100 млн. долара. Това може да генерира на Spotify приходи от реклами на стойност 3 млн. долара. В средата на юни пък компанията сключи сделка за излъчване на нова подкаст поредица с продуцент и водещ Ким Кардашиян.

Повече за подкаст стратегията на Spotify може да прочетете тук>>

Facebook може да преживее бойкота на рекламодателите

До 1 юли кампанията #StopHateForProfit , който обвини Facebook, че публикува материали, които подбуждат насилие, вече включваше над 600 фирми, включително и гиганти като Pfizer, Starbucks и Unilever. Всички те спряха рекламите си в платформата.

Щетите за Facebook обаче по всяка вероятност ще бъдат малки. Бизнесът на фирмата с реклами, който през последната година е донесъл 70 млрд. долара, се крепи на общо 8 млн. рекламодатели, повечето от които са дребни компании с маркетингови бюджети между стотици и хиляди долари. Най-големите 100 рекламодателя на сайта отговарят за по-малко от 20% от всички приходи. А засега само малка част от 50-те най-големи рекламодателя във Facebook са станали част от бойкота.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Omnicom планира да инвестира над 20 млн. долара в подкаст реклама в Spotify

Медийната група Omnicom ще инвестира 20 млн. долара от бюджетите на клиентите си в подкаст реклама в Spotify през втората половина на годината, пише WSJ. Катерин Съливан, директор "Инвестиции" в групата, коментира пред изданието, че решението е следствие от увеличаващата се аудитория на подкастите и подобряването на технологиите за таргетирането й и измерването на резултатите от кампаниите. Това най-голямата сделка на Omnicom за вложения в подкаст комуникация.

Според данни на браншовата организация IAB инвестициите в подкаст реклами в САЩ тази година ще достигнат 863.4 млн. долара в сравнение с 678.8 млн. долара през 2019 г.

Повече тук>>

Google, Facebook и Twitter спират да съдействат на полицията в Хонконг

Google, Facebook и Twitter спират да съдействат на властите в Хонконг и няма да споделят потребителски данни с полицията. Решенията на компаниите идват само дни след като миналата седмица Китай наложи нов закон за националната сигурност за града, който досега имаше полуавтономен статут.

Технологичните компании отдавна работят свободно в Хонконг, който е регионален финансов център и достъпът до интернет не е засегнат от защитната стена, наложена в континентален Китай, която блокира социалните мрежи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Рекламната кампания на Гърция

Зад всяко идеално преживяване действа пълен протокол за безопасност" - с това послание Гърция започна поредна рекламна кампания за туристи в годината на пандемията. Клипът "Дестинация Гърция. Здравето на първо място" е на Гръцката национална туристическа организация и изтъква, че властите контролират ситуацията, а гостите трябва само да се наслаждават, разказват от "Дневник".

Министърът на туризма Николина Ангелкова каза, че от 22 юни би трябвало по RTL, BBC, CNN и Euronews да се излъчват реклами на България. Бюджетът за реклама тази година е 12 млн. лева, с част от които били изготвени 54 клипа на различна тематика.

Свободни позиции:

Свободни позиции:

All Channels Communication обяви вакантна позиция за Art Director.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар