🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 август - 1 септември)

Tribal Worldwide Sofia с нов управляващ партньор и услуги; fritz-kola с кампания в подкрепа на протестите в страната; Apple ще ограничи персонализираните реклами и все повече компании се оплакват от условията на App Store

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Tribal Worldwide Sofia разширява портфолиото си от услуги под ръководството на нов управляващ партньор

Начело на рекламната агенция Tribal Worldwide Sofia, част от групата на DDB, застава Парис Чайлдрес. Той има дългогодишен опит в дигиталната реклама и онлайн бизнесите, като преди това е заемал позицията мениджър "Бизнес развитие" на Google за България. Под негово ръководство рекламната агенция ще се фокусира върху дигиталните услуги, сред които performance marketing. Tribal ще предлага вече SEO и PPC решения в комбинация със създаване на съдържание за социалните мрежи.

С новите услуги се увеличава и екипът на Tribal. Към агенцията се присъединяват специалисти по дигитален анализ и ефективност от компанията Hop Online, собственост на Парис Чайлдрес. Досегашният управляващ партньор Йордан Жечев продължава да бъде акционер и част от борда на агенцията.

fritz-kola с кампания в подкрепа на протестите в страната

Германската компания за безалкохолни напитки fritz-kola, която стъпи на българския пазар преди пет години, лансира кампания в подкрепа на протестите в страната. Инициативата #wakeupafter6pm цели да достигне до младите хора, които посещават заведенията, предлагащи fritz-kola, и да ги подтикне след 18 ч. да отидат към точките на протести. За целта кампанията се развива както на място в точките на продажби, така и онлайн чрез видео и специално изработен сайт. В него посетителите могат да открият карта с горещите точки на протеста, както и тематични постери и стикери за принтиране.

"Комуникацията е изградена върху пробуждането в различните му проявления. Когато в Българи всеки ден излизат хиляди "събудени" - не можехме да останем безпричастни", коментира пред "Капитал" Стела Райкова от екип "Продажби и стратегическо планиране" на fritz-kola Bulgaria. Кампанията е дело на комуникационната агенция proof., а във видеото към нея са включени откъси от протестите през 1990, 1997 и 2013 г. "Расте трето поколение "младите се пробуждат", на което му се налага да излиза на улиците. Вероятно всички ще се съгласим, че не искаме да има и четвърто", казва творческият директор на агенцията Ангел Искрев.

От MTV до собствено студио в Ню Йорк

Андрей Андреев е роден в Перник, но през 1997 г. заминава за Сиатъл, където завършва гимназиалното си образование и е приет да учи графичен дизайн в California College of Arts в Сан Франциско. Професионалният му път започва от MTV в Ню Йорк, където работи като motion дизайнер, а през 2008 г. поставя основите на продуцентското студио Dress Code в Ню Йорк, като сред клиентите им са Volkswagen, IBM, adidas и др. Студиото работи и по последната глобална кампания на бирения бранд Stella Artois, лансирана и в България.

Повече за рекламните тенденции в САЩ, начина на работа на продуцентските студиа и българските проекти на Андрей Андреев може да прочетете в интервюто тук>>

Рекламна глътка въздух

Нови промени в Закона за радиото и телевизията предвиждат да дадат повече свобода кога и колко реклами да се излъчват. Общото ограничение във времето излъчени реклами ще остане същото, но частните телевизии ще могат сами да избират как да го разпределят в програмните си часове. Това, от една страна, ще направи телевизиите по-гъвкави, но от друга, може да доведе до претоварване на блоковете в определени часови диапазони и съответно да отблъсне аудиторията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"БТВ медиа груп" предлага комитет да проверява данните за измерване на аудиторията

"БТВ медиа груп" разпространи становище към комуникационната индустрията във връзка с пийпълметричните системи в страната. Медиата предлага учредяването на Комитет на индустрията, който да бъде собственик на данните от системата и да гарантира прозрачни взаимоотношения между доставчика и всички участници. В становището пише още, че предлага също системата за измерване на аудиторията да бъде подложена на търг, а не само на одит.

От ГАРБ коментираха пред "Капитал", че одит на работещата система би имал повече смисъл от декларациите за бъдещи намерения на потенциално нов участник, който евентуално би могъл да изгради система след минимум 12 месеца. "Ако консенсусното решение на индустрията е да се проведе търг, ние бихме участвали", допълват още те. Във връзка с одитирането на системата от "Нова броудкастинг груп" коментираха пред "Капитал", че това е най-сигурният инструмент за защита на интересите на всички участници на медийния пазар и единствената гаранция за надеждността, достоверността и безпристрастността на измерването и данните на пийпълметричната система".

След години паралелно съществуване на две системи за измерване ("Нилсен адмосфер" и ГАРБ) през май 2020 година пазарът премина към един доставчик - ГАРБ.

Димитър Нойков, мениджър на HBO: Трябват ни филми, които могат да излязат извън границите на България

Наскоро HBO реши да добави в платформата си HBO GO българския екшън "Диви и щастливи". Той е част от подбраните засега 25 български филми, някои от които са достъпни и за други държави в Европа. "Дневник" говори с генералния мениджър на HBO за България Димитър Нойков. Той разказа как компанията реши да инвестира в български филми; имат ли взаимен интерес балканските държави към съвременното си кино и все още ли пиратството е проблем в България.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

С ограничен бюджет туристическото министерство ще се рекламира по балкански телевизии

Министерството на туризма започва рекламна кампания по социалните мрежи и по балкански телевизии, пише "Дневник". Това се разбра от ресорния министър и вицепремиер Марияна Николова, която коментира пред "Нова телевизия", че бюджетът за кампанията е ограничен и е в размер на около половин милион лева.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Apple ще ограничи персонализираните реклами. Facebook не харесва това

Потребителите на iPhone вече ще трябва сами да поискат данните за дейността им в интернет, както и локацията им да се събират от приложения като Facebook, за да получават насочени реклами. Според Facebook това ще бъде удар не само по фирмата, но и по всички надолу по веригата - разработчиците на приложения и по-малките бизнеси, които печелят клиенти чрез реклами в мрежата. В момента потребителите имат възможност сами да се откажат от това да бъдат следени действията им в интернет.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Apple vs. Epic: Да играеш твърдо

На 13 август Epic Games провокираха Apple да изхвърли хитовата им игра от своя App Store. Само час след решението на Apple Epic заведе антитръстово дело срещу технологичния гигант. Хитрата пародия на Epic на известната реклама на Apple "1984" определи врага като потиснически, тъмен Big Brother.

Малко след като Epic заведе иска срещу Apple, водещи новинарски организации като The New York Times, The Washington Post, The Guardian, BBC News, Bloomberg, Associated Press и The Wall Street Journal се присъединиха към призивите за по-добри условия в онлайн магазина на гиганта App Store. "Компанията налага 30% комисиона на всяка покупка в своя магазин за приложения. Тази такса намалява потенциала за печалба на разработчиците на приложения, като по този начин се повишават цените и за крайни клиенти", казва в свое писмо Digital Content Next.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Disney сложи края на 20th Century Fox

Холивудският гигант Disney окончателно сложи края на едно от най-известните имена в развлекателната индустрия - 20th Century Fox. Групата ребрандира едно от телевизионните си студия - 20th Century Fox TV на 20th Television. През януари беше преименувано и легендарното 85-годишно холивудско студио 20th Century Fox на 20th Century Studios. През миналата година Disney завърши сделката за 71.3 млрд. долара за покупката на основна част от медийните активи на империята на Рупърт Мърдок под марката Fox.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Двуцифрен спад в приходите на WPP през второто тримесечие

Най-голямата комуникационна група WPP отчете спад от 15.1% в приходите за второто тримесечие на годината, като се вземат предвид разликите във валутните курсове. Най-голям спад холдингът отчита в Индия (25.1%) и във Великобритания (23.3%). С 3.1% по-ниски са приходите в Китай, а САЩ и Германия отчитат съответно спад от 9.6% и 11.6%.

Приходите на WPP за полугодието са в размер на 5.6 млрд. паунда, или с 11.5% по-малко в сравнение със същия период на 2019 г. За периода компанията отчита загуба от 2.5 млрд. паунда. Въпреки по-ниски резултати изпълнителният директор Марк Рийд коментира пред WSJ, че второто тримесечие е било значително по-добро от някои от най-лошите сценарии, прогнозирани през март. От компанията са оптимистични, че най-лошото от кризата вече е преминало.

Повече тук>>

Свободни позиции:

"Дневник" обяви вакантни позиции за журналисти и редактори.

Matrix IT Global обяви вакантна позиция за маркетинг координатор.

Interpartners търсят фрийлансър на проектна база за позицията Digital Storyteller.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар