🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 септември)

Бизнес промените в Tribal Worldwide Sofia; Платформата Twitch е вече отворена за рекламодателите; Статия, изцяло написана от робот, и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Tribal Worldwide Sofia става дигитална агенция и ще си партнира с компанията Hop Online

"Във времена на промени компаниите трябва да се трансформират и да предприемат рискове." Така обясняват решението си новите партньори на българския рекламен пазар - творческата Tribal Worldwide Sofia и компанията за performance маркетинг Hop Online. Обединяващото звено е бившият кадър на Google Парис Чайлдрес, който вече притежава и 30% дял от Tribal. Tака под негово ръководство агенцията ще фокусира дейността си върху дигиталните услуги в комбинация с творчески решения. Новите услуги ще бъдат насочени към по-малки бизнеси на пазара, които целят да се позиционират в онлайн среда и не разчитат задължително на традиционната реклама.

Повече за работата на Tribal и новото партньорство може да прочетете тук>>

Придобиването на "Канал 3" ще постави "Нова" в господстващо положение, обяви АЕЖ

Асоциацията на европейските журналисти в България (АЕЖ) изпрати становище до Комисията за защита на конкуренцията, в което се обявява против намерението на "Нова броудкастинг груп" да придобие "Канал 3" и няколко радиостанции, пише "Дневник". В него се посочва, че бъдещата обединена медийна група ще представлява огромен за мащабите на страната медиен конгломерат. Според АЕЖ сделката би "оказала сериозно въздействие върху сравнително малкия телевизионен пазар в България и вероятно би създала условия за господстващо положение, поставяйки в неизгодна ситуация основните конкуренти на "Нова тв" - bTV и БНТ.

Повече тук>>

proof. със сребърна награда от международния конкурс AdStars

Българската рекламна агенция proof. спечели сребърна награда в международния рекламен конкурс AdStars. Отличието е връчено в категорията Pivot, която цели да отличи кампании, изготвени във връзка с кризата, предизвикана от коронавируса. "В нея се оценяваха преди всичко творческото решение и реакция на ситуацията, съчетани с резултатите на база темата на всяка заявка", коментира пред "Капитал" Ангел Искрев, творчески директор на proof. Единствената награда за българска агенция в конкурса е за кампанията на платформата Cloudcart, в рамките на която бяха създадени електронни магазини на малки и средни бизнеси, които да прехвърлят бизнеса си онлайн по време на карантината в страната. От proof. са участвали с общо шест заявки в AdStarts, сред които имат и един финалист в конкурса.

Илияна Захариева е преизбрана за председател на БДВО

Сред провеждане на годишното събрание на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) членовете единодушно преизбраха за председател Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в "А1 България", като мандатът й е една година. Браншовата организация избра и изцяло нов екип на Комисията по професионална етика, която цели саморегулация в PR сферата. За неин председател е избрана Пепи Димитрова, собственик на агенцията пр2.

Всички промени вследствие на годишното събрание може да видите тук>>

Адриана Попова ще ръководи отдел "Корпоративни комуникации" в Telenor

Адриана Попова ще оглави отдел "Корпоративни комуникации" в Telenor, като фокус в работата й ще бъдат стратегическите комуникации, корпоративна социална отговорност, управление на кризи и връзки с медиите. Тя има над 20 години опит в сферата на предприемачеството и комуникациите, като е и един от основателите на доставчика на бизнес новини за Югоизточна Европа SeeNews. Адриана Попова е бил част от различни организации като Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии, Българската асоциация по управление на проекти и Глобалния предприемачески мониторинг България, където членува и до днес.

Дигитален бизнес

Платформата Twitch е вече отворена за рекламодателите

Сайтът за видеострийминг Twitch, собственост на Amazon, вече е отворен за рекламодателите. Те могат да управляват кампаниите си през платформата за реклами на ритейлъра. Компаниите ще могат да лансират видео и дисплей реклами и да таргетират специфични аудитории на Twitch. Стрийминг платформата е сред бизнесите, които отчитат ръст по време на пандемията от коронавирус, като през юли е изгледано над 1.4 млрд. часа съдържание, което представлява ръст от 67% на годишна база, пише AdAge.

Facebook ще ограничи броя активни реклами

Най-голямата социална мрежа планира да ограничи количеството активни реклами, които дадена страница може да лансира в платформата. Страниците ще бъдат разделени в четири категории в зависимост от размера на рекламните им инвестиции във Facebook. На най-малките ще могат да се показват до 250 активни реклами, а при над големите броят им ще може да достига 20 хил. Целта на промените е да се залага на качеството на рекламите, а не на количеството им, като те ще влязат в сила през февруари 2021 г.

Повече тук>>

Медиен бизнес

Статия, изцяло написана от робот

Британското издание The Guardian публикува статия, написана изцяло от робот. Тестът е дело на GPT-3, софтуер, който на базата на изкуствен интелект и машинно обучение може да създаде текст на определена тема. Инструкциите на изданието към робота са да напише кратък текст, придържайки се към прости и кратки изречение, на тема защо хората не трябва да се страхуват от изкуствения интелект. Така GPT-3 създава три текста, всеки с различна стилистика, като The Guardian публикува на сайта си най-добрите части от всеки от тях. В коментар под статията изданието пише, че текстът е редактиран така както би се редактирала статия на истински автор, с това изключение, че е отнело много по-малко време.

Статията може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Помирителна целувка

Веригата за бързо хранене Burger King неведнъж се е комуникирала през хумористични кампании, включващи нейни преки конкуренти. Поредната стъпка в тази посока е новата кампания на веригата във връзка с инициативата "Хелзинки прайд". През външна реклама и печатни формати Burger King представя целувка между героя на веригата и клоуна Роналд Макдоналд. Мотото на кампанията, дело на агенцията TBWA/Helsinki, пък гласи "Любовта побеждава всичко".

Свободни позиции:

"Икономедиа" търси стажант в областта на дигиталния маркетинг.