🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 септември)

Стефан Икога за рекламата и бизнеса; Съд в САЩ блокира забраната срещу TikTok; Корицата на The New Yorker в памет на Рут Бадер Гинзбърг и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Стефан Икога: Рекламата не е изкуство, а в основата си е бизнес

От началото на септември Стефан Икога (Стефан Николов) e творчески директор на агенцията Nitram. Преди четири години и половина той започва работа в рекламната индустрия като копирайтър, а след това печели редица отличия от рекламния фестивал ФАРА. "Капитал" разговаря със Стефан Икога за рекламните кампании и стратегии по време на пандемията, необходимостта брандовете да заемат позиции по обществено значими теми и грешките в криейтива в българската реклама.

Цялото интервю със Стефан Икога може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

YouTube пуска видеоплатформа, подобна на TikTok

YouTube пуска своя версия на видеоуслуга за кратки видеа, наречена Shorts, която ще бъде пряк конкурент на популярната платформа TikTok, пише "Дневник".

Компанията първо ще тества услугата в Индия и след това ще тя ще бъде разширена в повече страни през следващите месеци. Новият продукт на YouTube ще позволи на потребителите да записват кратки видеоклипове, удобни за мобилни устройства, и след това да добавят специални ефекти и озвучаване, изтеглено от музикална библиотека.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Google ще блокира политическите реклами след приключване на гласуването на президентските изборите в САЩ

Интернет гигантът Google обяви, че ще спре всички политически реклами в платформите си веднага след като приключи гласуването на американските президентски избори. Целта е да се ограничат фалшиви новини и реклами за резултатите от изборите. Блокирането на реклами ще важи също за платформата за споделяне на видеосъдържание YouTube. Това ще бъде временна мярка, като от Google ще уведомят рекламодателите, когато бъде премахната.

Instagram удължава времетраенето на видеата в Reels

В началото на август Instagram, собственост на Facebook, лансира нов продукт за създаване на видеосъдържание - Reels. Това е поредното решение, което директно се конкурира с платформата TikTok. Една от разликите обаче беше, че дължината на видеата не можеше да надминава 10 секунди. С новата версия на Instagram Reels потребителите вече могат да записват видеа до 30 секунди. Платформата е добавила и нови функционалности и ефекти за създаване на съдържание. Освен привличане на младежката аудитория Reels е и нова възможност за рекламодателите, като сред първите, които тестваха канала, бяха Dunkin, Red Bull, Louis Vuitton и Red Bull, пише AdAge.

Съд в САЩ блокира забраната срещу TikTok

Американски федерален съдия блокира забраната на президента Доналд Тръмп за изтегляне на китайската видеоплатформа TikTok в САЩ. Това стана няколко часа преди заповедта на Тръмп да влезе в сила. Тя щеше да забрани изтеглянето на популярното видеоприложение от магазините за приложения на Apple и Google.

Администрацията на Белия дом защитава тезата, че TikTok ще сподели с китайската държава данните за своите 100 млн. потребители в САЩ, което се отрича от китайската компания.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Корицата на The New Yorker в памет на Рут Бадер Гинзбърг

С въздействаща илюстрация The New Yorker отдаде почит на съдията от Върховния съд на САЩ Рут Бадер Гинзбърг, която почина в средата на септември. Корицата на американското издание изобразява емблематичната за Гинзбърг женствена яка, която беше отличителен знак в иначе строгото облекло на професията. Илюстрацията, дело на Боб Стейк, изобразява наподобяваща дантела бяла яка, съставена от множество символи на женския пол. Изданието ще бъде разпространено на 5 октомври.

Гинзбърг беше втората жена в историята на Върховния съд на САЩ и се превърна в либерална икона заради желязната си воля, строгите защити на гражданските свободи, особено правата на жените и равенството пред закона.

Рекламен бизнес

P&G: Трябва да се промени начинът на закупуване на рекламен инвентар в телевизиите

Изпълнителният бранд директор в гиганта P&G Марк Притчард разкритикува модела, по който рекламодателите заплащат през пролетта рекламния тв инвентар, който ще използват през есента и зимата. По думите му това е остарял и неефективен метод и апелира купуването да се случва в период по-близък до излъчването на рекламните спотове. Това е и причината от P&G да се фокусират към повече директни сделки с медиите и по-рядко да разчитат на медиа агенции. Глобално компанията работи с агенциите Hearts & Science, собственост на Omnicom и Carat, част от портфолиото на Dentsu.

P&G е един от малкото рекламодатели, които тази година увеличи рекламните си инвестиции. За първите шест месеца на 2020 г. компанията вложи в комуникации с 8.5%, или 575 млн. долара, повече, достигайки общо 7.33 млрд. долара.

IKEA за по-добър сън

Шведският мебелен производител IKEA се рекламира като компания, която осигурява добър сън на клиентите си, през нова кампания във Великобритания. Различни постери и билбордове представят продукти на компанията като възглавници и одеяла под формата на нощен крем, енергийни напитки и хранителни добавки. Кампанията е дело на британската агенция Mother.

Свободни позиции:

Xplora обяви вакантна позиция за Social media marketing specialist.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]