Седмични новини за маркетинг и реклама (6 юни)

"Труд" и задълженията на медиата; Обявиха журито и новата визуална идентичност на ФАРА; Дебат за европейско медийно законодателство и много свободни позиции в комуникационния сектор

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Как "Труд" направи "бомба" на НАП

В медийния вариант "бомбата" в ресторант и неплащането на сметката изглежда така - натрупваш солидни задължения към държавата, най-вече като не внасяш осигуровки на журналистите, и после пренасяш дейността в ново дружество, а старото фалираш.

До този изпитан похват в последните месеци са прибегнали и издателите на "Труд" - семейство Блъскови. Дружеството, което издаваше вестника "Труд медиа", е прекръстено и дори през април за кратко има подадена молба за несъстоятелност, а служителите и дейността на медиата още от края на 2022 г. са прехвърлени в новото дружество "Труд нюз", към което вече са регистрирани и запазените й марки. Това се случва, при положение че дружеството "Труд медиа" има натрупани редица задължения, сред които и 2.9 млн. лв. към държавата.

За цялата схема по прехвърляне от пусто в празно може да прочетете тук

Проваленият конкурс за директор на БНТ се оказа незаконен

Административният съд - София-област, обяви за незаконосъобразен начина, по който Съветът за електронни медии (СЕМ) приключи миналогодишния конкурс за генерален директор на БНТ, в който не беше избран победител, съобщи "Сега", като цитира решението.

В резултат на провалената процедура, при която никой от кандидатите не събра мнозинство от три гласа "за" от петимата членове на регулатора, поста запази Емил Кошлуков въпреки изтеклия мандат. Така Кошлуков продължава да управлява държавната телевизия, а СЕМ не обявява нов конкурс заради съдебното дело.

Повече по темата може да прочетете тук

Новата визуална идентичност на ФАРА

Близо 17 години след създаването на логото с ръка, която гордо държи статуетка звезда от най-големия рекламен конкурс в страната ФАРА, събитието вече има нова визуална идентичност. В началото на годината организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обявиха конкурс за нов прочит на досегашния символ на фестивала, в който бяха подадени общо 17 предложения от служители или сътрудници на агенции, членове на БАКА.

Журито от творчески и визуални специалисти отличи най-високо предложението на Борис Братков, арт директор в рекламната агенция McCann Sofia. Неговата визуална идентичност ще бъде адаптирана от следващото издание на ФАРА догодина. Братков е част от екипа, създал кампанията "Лети с книга", спечелила единствената към момента награда за българска агенция от най-големия рекламен конкурс в света Cannes Lions.

Всички проекти за визуална идентичност на ФАРА ще бъдат представени по време на събитието в Бургас от 8 до 10 юни.

Кой ще оценява заявките на ФАРА 2023

И тази година в състава на журито, което оценява заявките на ФАРА, влизат български рекламни и комуникационни специалисти, разделени в три групи - творческо жури, медийно жури и гранд жури.

Общо 15 души са част от творческото жури с председател Марсел Леви, творчески директор и партньор в агенцията Noble Graphics. Освен познатите рекламни специалисти от местни агенции в състава на журито тази година участват и трима независими експерти - Ирина Тончева от "БГ Радио", Константин Вълков от Darik Radio и режисьорът Явор Гърдев.

Медийното жури е в състав от девет медийни експерти от агенции, както и представител на "Нова броудкастинг груп".

Трима представители на рекламодателите са част от гранд журито на ФАРА тази година. Това са Виктория Станчева от Fashion Days, Елица Иванова от "Загорка" и Илияна Захариева от "А1 България".

Целия списък с журито може да видите тук

Велимира Петрова става директор "Продажби" в bTV Media Group

Велимира Петрова става директор "Продажби" в bTV Media Group от 1 юни 2023 г. Тя поема длъжността от досегашния търговски директор Десислава Проева, която ще продължи професионалното си развитие извън bTV след 15 години в компанията, пише "Кариери". Очакванията от назначението на Велимира Петрова са да разшири пазарното присъствие на bTV и да повиши приходите от всички платформи в портфолиото на медийната група.

Повече за новото назначение може да прочетете тук

Нова програма за ученици рекламисти

Нов български университет (НБУ) организира първото издание на новата програма "Рекламно междучасие", насочена към ученици между 14- и 18-годишна възраст, които имат интерес към дизайна, рекламата, маркетинга и комуникациите. Участниците ще имат възможност да работят по реален проект, който ще представят пред публика на живо. "Рекламно междучасие" ще се проведе от 20 до 22 юни, като първият ден е изцяло лекционен, вторият ден е отделен за практическа работа, а в последния ден ще представят проектите си. Желаещите да участват могат да го направят на сайта на програмата, като крайният срок е 15 юни.

Първото българско графити училище

Сдружение "Българско графити училище" се ражда през 2019 г. като бунт срещу статуквото, но и като път към разрешаването на основните проблеми, които спъват уличните графити артисти, сред които дефицит на легални места за рисуване и тежката процедура по тяхното узаконяване. Така се стига до създаването на 24/7 отворено пространство във Варна, което да бъде за всеки, който иска да рисува, и да е видимо от всички, така че хората да свикват с гледката. Сдружението е насочено към артисти на всякаква възраст, като входът за мястото е свободен - без такса, а материалите ги осигуряват организаторите.

Повече за артистичния графити проект може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Експерти и мениджъри: Изкуственият интелект създава риск от изчезване на човечеството

Висши мениджъри на компании за изкуствен интелект (AI), включително главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Олтман, се присъединиха към експерти и професори, твърдящи, че се повишава "рискът AI да доведе до изчезване на човечеството". Поради това повече от 350 души призоваха политиците да приравнят тази заплаха с рисковете, породени от пандемии и избухването на ядрена война.

Писмото беше публикувано от неправителствената организация "Център за безопасен AI" (CAIS).

Повече за него може да прочетете тук

Медиен бизнес

Netflix започва кампания срещу споделянето на пароли

Американската стрийминг платформа Netflix започва кампания срещу споделянето на пароли за акаунтите. Компанията изпраща предупредителни имейли срещу споделянето на акаунти до потребителите в 103 държави, сред които са САЩ, Великобритания, Франция Германия, Австралия, Сингапур, Мексико и Бразилия, пише "Дневник".

В имейлите се предупреждава, че акаунт за платформата може да се използва само в рамките на едно домакинство. Ако искат да добавят клиент извън домовете си, потребителите може да платят допълнителна такса, която за САЩ е 8 долара месечно.

Повече по темата може да прочетете тук

Законът за медийната свобода в ЕС: беззъба или ненужна намеса

Миналата есен Европейската комисия предложи регламент (най-силният възможен законодателен акт) за създаване на обща рамка за медийни услуги на вътрешния пазар (под името Европейски закон за свободата на медиите (EMFA)). Целта на законодателството е да осигури правила на ниво ЕС за свободно изразяване и за независимост на всички медийни участници и организации.

Законодателството вече предизвика сериозни спорове в блока дали и доколко е необходима намеса от Брюксел в медийния пазар. От една страна, повече регулации биха имали положително въздействие върху бързо влошаващата се медийна среда, особено в Централна и Източна Европа, където правителствата често са съучастници в подкопаването на свободата и плурализма на медиите. От друга страна, добре работещите западни медии са против силната намеса на комисията на пазара в техните държави.

Повече по темата може да прочетете тук

Кристоф Льоклерк, EurActiv: Вълна от консолидация в медийния сектор ще промени играта

Кристоф Льоклерк е френски медиен предприемач, основател на EURACTIV Media Network и председател на мозъчния тръст Europe's MediaLab. През май 2023 г. заедно с останалите акционери той продава изданието на белгийската компания Mediahuis. "След като интернет и социалните мрежи предизвикаха национална медийна концентрация, изкуственият интелект изисква трансгранично сътрудничество, улеснено от новите политики на ЕС. Интегрирането на общоевропейската мрежа на EURACTIV с групата Mediahuis, която оперира в пет държави, може да бъде решението", пише той в обявлението. С него разговаряме за европейските медийни регулации и бъдещето на сектора.

Цялото интервю може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама

Инфлуенсърите във Франция може да влязат в затвора, ако се установи, че са нарушили нови разпоредби за популяризиране, след като законодателство по въпроса беше официално прието миналата седмица. Строгите нови закони целят да защитят потребителите от подвеждащи или фалшиви търговски практики онлайн, пише "Дневник". Те ограничават популяризирането на лотарийни игри и залагания и забраняват рекламирането на артикули като тютюн.

Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Nexo обявиха вакантни позиции за Direct marketing specialist и Content marketing specialist.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vvf16926860671189831 avatar :-|
    Xenia Ernesta

    The exam dumps cover a wide range of https://2048cupcakes.io/ topics, including application design, integration, security, and scalability, ensuring that candidates are well-prepared for any scenario they might face in their role.

    Нередност?
Нов коментар