🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (13 юни)

Репортаж от рекламния фестивал ФАРА; Съвети за електронна търговия; Предложение за забрана на рекламата на хазарт от общински дружества; Новите очила на Apple и свободни позиции в сектора

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Комуникационната ФАРА 2023: оптимизъм на хоризонта

Най-големият рекламен фестивал в България - ФАРА, създаде тридневен оазис на комуникационния бизнес с преместването си на нова локация. От Пловдив събитието тази година за първи път се проведе в Бургас, отдалечавайки се още повече от политическите войни и злободневни теми. Организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) си поставиха за цел да отворят събитието към специалисти от различни сфери, затова и мотото на фестивала тази година беше "Не е реклама, комуникация е". Макар цялостното усещане по време на ФАРА да беше като опипване на почвата и придвижване с малки стъпки към промяна на фестивала, ключовата дума тази година беше "оптимизъм".

Някои от нововъведенията като включването на независим експерти в журито и фокуса върху лекционната програма бяха категорично положително приети от бранша. Остана въпросът за големия брой членове на журито, което забавя процеса по гласуване и евентуално връщане на профилирани специалисти да оценяват специфични подкатегории

Големите победители на ФАРА са guts&brainsDDB, които станаха "Агенция на годината" и спечелиха Grand Prix за радиорекламата "Има приятелства, които дават светлина". Техни подгласници станаха Human и All Channels Advertising.

Хронология на фестивалните дни, повече за гласуването и впечатленията на хората, може да прочетете в репортажа тук

Марката е по-силна при среща на живо, помагат нюзлетъри и инфлуенсъри

Продажби онлайн, но задължително и жив контакт с клиентите. Следене на новости, тенденции, потребителски нагласи и обогатяване на продуктовите предложения. Работа с инфлуенсъри, които обаче наистина харесват продукта, а не го рекламират само защото им е платено да го правят. Това са някои от факторите, които правят една марка търсена и известна, обсъдиха в рамките на събитието Ecommerce and Retail Summit 2023 представители на три български бранда - Zoya.bg, Orenda Wine и Vintage Summer.

Какво още казаха те за комуникационната им стратегия може да прочетете тук

Джак Стратън, Insider Trends: Има таван в онлайн пазаруването и търговците отварят и физически магазини

Базираната в Лондон компания за проучвания Insider Trends работи с някои от най-големите световни търговци на дребно и консултира изпълнителни директори за тенденциите в сферата и как да адаптират бизнесите си към тях. Джак Стратън работи във фирмата още от основаването й и ръководи проучванията. В интервюто му за "Капитал" той споделя съвети за това как се отразява инфлацията на потребителското поведение и как електронните магазини да изградят доверие в хората, особено по отношение на онлайн плащанията. Стратън разказва и за моментите, в които търговците трябва да внимават да не изпуснат потенциален клиент и какво привлича хората да влизат във физически магазини.

Цялото интервю може да прочетете тук

В София да се забрани рекламата на хазарт от общински дружества искат от опозицията

В София да се въведе пълна забрана на пряка реклама на хазартни игри във всички обекти, собственост на общински търговски дружества. Това искат общинските съветници Симеон Ставрев и Бойко Димитров от "Демократична България" и Борис Бонев от "Спаси София", пише "Дневник".

Забраната на територията на Столичната община следва да обхваща спонсорството и продуктовото позициониране, както и да важи за юридически лица, сключили договори с общински дружества.

Повече по темата може да прочетете тук

Мартин Швехлак се оттегля от поста си в bTV

Изпълнителният директор "Новини и дигитално съдържание" в "бТВ медиа груп" Мартин Швехлак се оттегля от поста си и се връща в Чехия. В края на 2020 г. той беше назначен като главен изпълнителен директор на медийната група, в резултат на придобиването й от инвестиционната чешка група PPF. Точно две години по-късно Швехлак беше сменен от настоящия ръководител на "бТВ медиа груп" Ралф Бартолайт, но въпреки промените продължи да отговаря за новини, дигитално съдържание и уеб проекти в групата до момента.

И героите се потят

Митът за свръхкачествата на героите във видеоигрите беше разрушен. В новата кампания на студиото &play, част от комуникационната група на Ogilvy, брандът Old Spice внедрява измерител на потоотделянето. В зависимост от активността на героите във видеоигрите като тичане, скачане, яздене или битка, метърът във формата на нос показва наситеността им с потен аромат. "Old Spice се вписва съвсем естествено в този свят на хумор, вътрешни шеги и нуждата на публиката да бъде ангажирана", коментира за медиите Иван Тотев, творчески директор на студиото. Метърът беше лансиран в платформата Twitch, като зрителите можеха да променят хигиенното състояние на героя, като напишат ключовата дума за бранда "свежест".

Каналите на FOX се ребрандират на Star Channel

От 1 октомври каналите на FOX, част от портфолиото на The Walt Disney Company в България, вече ще се казват Star. Съдържанието им остава непроменено, а имената им стават съответно: FOX Life - STAR Life, а FOX Crime - STAR Crime. Те ще запазят позициите в телевизионната програма.

Дигитален бизнес

Apple представи своите първи суперскъпи очила с обогатена реалност

Apple официално обяви очаквания от дълго време шлем за обогатена реалност (AR) Apple Vision Pro. Технологичният гигант описва шлема като "революционен пространствен компютър, който безпроблемно съчетава цифрово съдържание с физическия свят, като същевременно позволява на потребителите да присъстват и да се свързват с другите".

За разлика от останалите AR/VR шлемове на пазара, Vision Pro ще се предлага без контролери, като Apple набляга на новата си система за навигация, която използва сензори, следящи движението на очите, ръцете и гласа на потребителя.

Какво още могат новите очила на Apple може да прочетете тук

Google отвори за всички платформата си за изкуствен интелект

Google обяви, че дава открит достъп на платформата си за услуги с генеративен изкуствен интелект.

Vertex AI ще може да се ползва с облачната услуга Google Cloud и така компаниите и организациите ще могат да интегрират способностите ѝ в приложенията си, пише "Дневник".

Новата платформа помага да се изграждат приложения, базирани на генеративен изкуствен интелект. Сред функционалностите ѝ е и засичането - и описването на естествен език - на проблеми с въведен код и идеи за поправянето им. Друга функционалност предлага превод за потребители, които не говорят английски.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Изданията на Telegraph Media Group се продават заради дългове

Британските вестници The Daily Telegraph и Sunday Telegraph и списанието The Spectator ще бъдат обявени за продажба, след като Lloyds Banking Group пое контрол над собственика на изданията заради неизплатени дългове на семейство Баркли. Bank of Scotland (BoS), част от Lloyds Banking Group, е поставила B.UK, базирана в Бермудите холдингова компания, която е крайният собственик на Telegraph Media Group, под надзора на синдик заради дългове в размер на 1 млрд. паунда.

Повече за бъдещето на изданията може да прочетете тук

CNN има по-важна задача от избора на нов шеф - медията се нуждае от посока

Warner Bros Discovery обяви, че изпълнителният директор на CNN Крис Лихт е освободен от професионалните си задължения. Това се случва малко повече от година след като той пое поста и за това време бившият продуцент не успя да се справи с предизвикателствата, които бяха поставени пред новинарския канал.

Това поставя CNN в ситуация, в която трябва да намери нов председател, като това трябва да се случи сравнително бързо. Изборите за президент в САЩ ще се проведат през следващата година, а изясняването на въпроса с ръководството ще бъде от ключово значение за отразяването на процесите около вота.

Повече за промените може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Ефектът Меси: Цените на билетите за "Интер Маями" скочиха с 1000% след привличането му

Цените на билетите за мачовете на "Интер Маями" скочиха драстично само за няколко часа в сряда след съобщенията, че футболната легенда Лионел Меси ще напусне "Пари Сен Жермен" и ще премине в "Мейджър лийг сокър" (МЛС) - което той по-късно потвърди.

Цената на билета за домакинския мач срещу "Ню Йорк Ред булс" на 26 август - за който се съобщава, че ще бъде първият мач на Меси в МЛС - скочи от 30 долара на 512 долара, отново според TickPick.

Повече за бизнес ефекта от преместването може да прочетете тук

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vvf16926860671189831 avatar :-|
    Xenia Ernesta

    As someone who recently used these https://spacebar-clicker.com/ exam dumps to prepare for the certification, I am pleased to share my insights on their effectiveness.

    Нередност?
Нов коментар