🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (20 юни)

През очите на рекламата с кауза; All Channels Group с трима нови творчески директори; NEXT-DC спечели две отличия от The Drum Chip Shop Awards; Творческите организации ADCE и The One Club се сливат; Актьорът Идрис Елба основа собствена рекламна агенция

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

През очите на рекламата с кауза

Председателят на фондацията "Очи на четири лапи" Албена Алексиева е сляпа от 13-годишна и е категорична, че благодарение на кучето й животът й значително се е подобрил. Затова основава центъра за кучета водачи, като всички разходи по обучението им се поемат от фондацията. "Повече от 70% от годишната ни издръжка се набавя от дарения, спонсорства и целеви проекти", казва тя . Затова и популяризирането на дейността им е приоритет.

Миналата година с това се заемат от рекламната агенция guts&brainsDDB през кампанията им с кауза за "EVN България" и лансират тв и радиорекламата "Има приятелства, които дават светлина".

В тазгодишния рекламен фестивал ФАРА guts&brainsDDB спечели отличието "Агенция на годината" и голямата награда Grand prix. Срещнахме се с победителите в офиса на фондацията, които разказват за идеята зад кампанията и как се развиват агенцията и рекламният пазар през последната година.

Целия репортаж и интервюто може да прочетете тук

All Channels Group с трима нови творчески директори

Българската комуникационна група, която само преди седмица спечели отличието "Медийна агенция на годината" от рекламния фестивал ФАРА, обяви промени в структурата си на управление. All Channels Group вече има трима творчески директори. Това са Боян Петров, Мария Харизанова и Виктор Мачев, които от години са част от компанията.

Емилия Стефанова, която заемаше позицията управляващ директор на All Channels Advertising и под чието ръководство агенцията значително разви бизнеса си, вече няма да бъде част от компанията. Управлението на групата поемат тримата собственици Александър Дурчев, Николай Бойков и Мария Славова. От комуникационната група пишат до медиите, че целта им е с тези промени да бъдат не просто доставчик на услуги, а партньор на своите клиенти.

Noble Graphics се класира на второ място сред най-ефективните независими агенции в Европа

В традиционната годишна класация Effie Effectiveness Index българската Noble Graphics попада на второ място сред независимите агенции в Европа и на седмо място в света. Подреждането се изготвя на база на спечелените от конкурса Effie Awards награди, като точките от тях се сумират и извеждат крайната оценка. На 15-о място в класацията за Европа пък попада българската агенция proof. През 2022 г. Noble Graphics стана за трета поредна година най-ефективната рекламна агенция у нас и това дава резултат и в международната класация.

За първи път българска агенция е толкова високо класирана в Effie Effectiveness Index. На първо място в подреждането на независимите агенции попада румънската Jam Session Agency. След Noble Graphics пък се подреждат Robert/Boisen & Like-minded от Дания и Jung von Matt DONAU от Австрия.

NEXT-DC спечели две отличия от The Drum Chip Shop Awards

Българската агенция NEXT-DC спечели две награди от международния конкурс The Drum Chip Shop Awards, организиран от специализираната медия за маркетинг The Drum. Той отличава творческите постижения на агенции от цял свят без ограничение в локацията и идеите. И двете отличията на NEXT-DC са за кампанията им To Russia With Love и са присъдени в категориите Most woke и Most likely to get us in deep shit. Целта на кампанията, лансирана през април миналата година, е да се противопостави на руската пропаганда, особено засилила се след началото на войната в Украйна. В рамките на инициативата потребителите можеха да генерират фалшиви самолетни билети до Русия, предназначени за онлайн троловете, привърженици на Путин, в социалните мрежи. "Хиляди персонализирани самолетни билети се появиха под проруски постове и коментари във Facebook и Twitter, доказвайки за пореден път силата на иронията като оръжие срещу политическа пропаганда", коментират от агенцията за медиите.

Академичен "Капитал"

"Капитал" създаде програма, насочена към академичните среди в страната. Освен към студентите в България програмата е насочена още към техните преподаватели, както и служителите на университетите. Тя дава възможност за месечен или годишен абонамент срещу над 75% по-ниска цена от стандартната. Освен до актуалните статии и 30-годишния архив на "Капитал" абонатите получават и месечен имейл бюлетин с полезна информация за стажове, практики и стипендии, образователни текстове по актуални теми, анализи и вдъхновяващи бизнес истории.

Повече за програмата може да прочетете тук

Медийният регулатор: Нямаме лост да се борим с дезинформацията и пропагандата

Съветът за електронни медии (СЕМ) няма юридическия лост да реагира на дезинформацията и пропагандата. Този факт припомни членът на медийния регулатор Пролет Велкова по време на представянето на годишния отчет за дейността на съвета за 2022 г., пише "Дневник".

Повод за изказването й стана въпрос дали мониторингът на СЕМ е показал наличието на пропаганда и дезинформация в предаването "Политически НЕкоректно" на БНР с водещ Петър Волгин. "Нееднократно сме правили наблюдение върху това предаване, защото в него има смущаващо съдържание, което ръководството на радиото оценява. (...) В закона за радиото и телевизията обаче квалификации като дезинформация и пропаганда няма, т.е., дори да чуваме нещо като пропаганда, нямаме юридическия лост да реагираме на тези явления", заяви Велкова.

Повече за срещата със СЕМ може да прочетете тук

Мандатът на Емил Кошлуков като директор на БНТ се удължава

Мандатът на Емил Кошлуков като директор на Българската национална телевизия (БНТ) се удължава още, вероятно с над година. Причината е, че в последния момент Сашо Йовков - бивш конкурент на Кошлуков за поста и настоящ негов подчинен, е обжалвал решението на Административния съд - София-област, пише "Дневник".

Повече за цялата процедура може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Европарламентът гласува първото законодателство за изкуствен интелект

В края на 2021 г. Европейската комисия предложи Закон за изкуствения интелект, който цели установяване на обвързващи правила за забранени и "високорискови" приложения.

Миналата седмица Европейският парламент гласува проектопредложението, защитавайки позицията "да се забрани използването на лицево разпознаване в обществени пространства, полицейските инструменти на база на predicting policing и да наложи нови мерки за прозрачност на генеративни AI приложения като ChatGPT на OpenAI", коментира пред "Капитал" ръководителят на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент (ЕП) Петър Витанов.

Повече за проектопредложението може да прочетете тук

Брюксел постави Google пред избор - да продаде най-скъпия си бизнес или рекордна глоба

Технологичният гигант Google вероятно ще трябва да продаде част от доходоносния си бизнес с рекламни технологии, ако иска да избегне "най-суровата глоба" до момента, налагана от Европейската комисия, която има функции на регулатор, пише "Дневник".

Комисията изложи обвинения в сряда, две години след като започна разследване срещу Google за злоупотреба с господстващо положение на пазара, подозирайки компанията във фаворизиране на собствените й рекламни услуги. Евентуалната глоба може да засегне 10% от годишния глобален оборот на компанията.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Творческите организации ADCE и The One Club се сливат

Европейската асоциация за дизайн и реклама Art Directors Club of Europe (ADCE) става част от американската The One Club for Creativity, която организира редица международни творчески конкурси. Целта на сливането е инициативите на двете организации да станат достъпни за повече професионалисти и агенции и да се промотира работата им освен в Европа и в САЩ. Това ще има ефект и за агенциите на българския пазар. Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е член на ADCE, а с новата структура победителите от конкурса ADCE Awards вече ще имат достъп до глобалните креативни класации на The One Club. Миналата година шест български агенции спечелиха отличия в конкурса. Това бяха HUMAN, proof., Noble Graphics, guts&brainsDDB, NEXT-DC и All Channels.

Актьорът Идрис Елба основа собствена рекламна агенция

Популярните личности вече освен да бъдат лица на различни марки, влизат и директно в рекламния бизнес. Пример за това е британският актьор Идрис Елба, участвал в Luther и "Бързи и яростни", който основа собствена реклама агенция, наречена Silly Face. Негов бизнес партньор е Марк Боян, собственик на комуникационната група Miroma. Новият им съвместен бизнес ще бъде с фокус маркетинг през съдържание, а популярността на Елба със сигурност ще помогне за по-лесното изграждане на клиентско портфолио. По думите на Идрис Елба, цитиран от Financial Times, името на агенцията е отражение на необходимостта на брандовете да върнат обратно забавлението в бизнесите си. Партньорът в агенцията Марк Боян коментира още пред изданието, че компанията ще се стреми да произвежда собствено съдържание като късометражни документални филми и може да придобие и други бизнеси.

Свободни позиции:

"Дневник" търси журналисти.

Imp-Act Agency обяви вакантна позиция за младши комуникационен експерт.

The Smart организира лятна стажантска програма.

Все още няма коментари
Нов коментар