🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (8 август)

Отговорността на инфлуенсърите към обществото; Spotify увеличава цените в България; Meta подготвя имитиращи чатботове; Данните - висшият пилотаж в маркетинга; "Барбенхаймер" мания завладя киносалоните по света и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Да ти се падне Тити от Тото-то

Да си "инфлуенсър" не означава само да взимаш безплатни продукти, услуги, отстъпки и/или пари срещу реклама. В превод думата означава някой с влияние в обществото. На практика да бъдеш популярна личност означава да имаш и отговорност към обществото, да възпитаваш поведение, вкус и отношение в тези, които те следват.

В резултат от масовите протести след случая с бруталното насилие над момиче в Стара Загора, епизод на видеокаста "При ТоТо" изскочи като скелет от гардероба на изпълнителя четири месеца след излъчването му и предизвика възмущение от историята на Тити Папазов за остригването на негова бивша приятелка и последвалия смях на водещия. Това доведе до прекратяване на рекламни договори и събития на изпълнителя.

Целия коментар за отговорността на инфлуенсърите и рекламодателите може да прочетете тук

Spotify увеличава цените в България и още 50 пазара

От септември цената на платен абонамент на Spotify в България се увеличава и за трите налични плана. Увеличението важи и за още над 50 пазара, сред които САЩ, Великобритания, Испания, Франция и Италия. От компанията го обясняват в съобщение към клиентите си, "за да можем да продължим да инвестираме и обновяваме продуктите и функциите, които предлагаме, и да ви предоставяме най‑доброто изживяване".

От септември клиентите в България ще плащат 9.99 лв. за индивидуалния план, 13.49 лв. за двойния и 16.49 лв. за семейния план. За използващите я от стъпването на платформата в България през декември 2013 г., всъщност няма съществена промяна.

Повече за промяната може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Meta подготвя имитиращи чатботове в опит да задържи потребители

Мeta, компанията майка на Facebook, се готви да пусне редица чатботове, които се изявяват като различни персонажи и могат да водят сходни на човешките дискусии, още през следващия месец, в опит да увеличи ангажираността на потребителите на платформите си.

Според източниците на FT някои от чатботовете, които служителите на компанията са нарекли "персони", могат да влязат в ролята на различни персонажи, като компанията е проучвала възможността да пусне такъв, който да говори като Ейбрахам Линкълн, и друг, който да съветва за възможностите за пътуване в маниера на сърфист, твърди човек, запознат с плановете. Той добавя, че новата услуга може да бъде пусната още през септември.

Повече за чатботовете може да прочетете тук

Акциите на Meta поскъпват със 160% от началото на 2023

Финансовите резултати на компанията майка на Facebook, Meta, надминаха очакванията на анализаторите. Приходите за второто тримесечие са достигнали 32 млрд. долара, което е с 11% повече спрямо година по-рано. Печалбата се е увеличила до 7.8 млрд. долара - ръст от 16%.

"Това беше добро тримесечие за нас", каза пред акционерите Марк Зукърбърг, основател на Meta. Общо потребителите на социалните мрежи на компанията - Facebook, Instagram, Whatsapp и вече Threads, надвхърлят 3.8 млрд. души на месечна база, като броят продължава да расте. "За първи път надхвърлихме 3 млрд. активни потребители месечно във Facebook", похвали се Зукърбърг.

Повече за финансовите резултати на Meta може да прочетете тук

Meta започва да блокира достъпа на канадците до новини във Facebook и Instagram

Kомпанията Мета започна официално да блокира достъпа на канадците до медийното съдържание в социалните мрежи Facebook и Instagram заради нов закон, задължаващ интернет гигантите да плащат на издателите.

Линковете и съдържанието, афиширани от канадски, но и от чужди медии, вече няма да са видими за населението в Канада, посочва Meta и подчертава, че в идните седмици мярката ще влезе напълно в сила.

Повече за промените може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Рекламен бизнес

Данните - висшият пилотаж в маркетинга

В бизнеса данните започнаха да захранват софтуери, които решават кога да се поръчват продукти, намаляват цени или да предприемат други действия, които някога зависеха изцяло от човека. А през последните 12 месеца сме свидетели на безпрецедентно скоростното развитие на изкуствения интелект, който започна да програмира и да анализира данни почти без човешка намеса.

Истината е, че технологиите напредват, но някои уникално човешки умения винаги ще бъдат необходими. Безспорно е, обаче, че маркетинг дисциплината се промени драстично през последното десетилетие.

Примери за използването на данни в маркетинга може да прочетете в текста на София Коен тук

"Барбенхаймер" мания завладя киносалоните по света

"Барби" отчита рекордни приходи от билети за филм, който е режисиран от жена. По-мрачният "Опенхаймер" също надмина очакванията. След мащабна рекламна кампания двата филма допринесоха за най-големия уикенд в боксофиса от пандемията насам. Именно фактът, че двата филма са самостоятелни, а не са част от по-голяма история и поредица, прави тазгодишните лидери толкова изненадващи.

Освен добрите показатели от продажбата на билети "Барби" отчита и сериозни приходи от продаването на брандирани материали. Това не е изненада, защото промотирането на филма през различни партньорства започна още година преди премиерата му.

Повече за бизнес резултатите на филмите и маркетинг ефекта може да прочетете тук

"Арсенал" подписа втората най-голяма сделка за спонсорство на екипите

"Арсенал" обяви, че е подписал нов договор с авиокомпанията Emirates, която остава основен спонсор върху фланелките поне до 2028 г., пише "Дневник" Партньорството между двете страни започна през 2006 г., като в него се включва и името на стадион "Емирейтс".

Според непотвърдена информация до момента "Арсенал" получаваше по 40 милиона паунда от компанията, но с новия договор сумата е увеличена с 25%.

Така с 50 млн. паунда "Арсенал" вече има вторият най-голям договор от клубовете във Висшата лига. Същата сума от 50 млн. получава и "Ливърпул" от банката Standard Chartered.

Повече за спонсорството може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Adidas и Puma разчитат на завръщането на Terrace кецовете

Резкият скок в популярността на ниските кецове с гумена подметка (terrace), може да помогне на Puma и Adidas при продажбите спрямо Nike. И двете компании виждат това като добра новина на фона на по-малкия интерес, който се наблюдава в Северна Америка и Азия.

Търсенията за най-продавания модел на Adidas са се повишили в световен мащаб през последната година и са достигнали своя връх в средата на юни, показват данни на Google Trends. Освен това и двата германски производителя започнаха да предлагат модерни прочити на ретро класики.

Повече за стратегията на спортните брандове може да прочетете тук

Свободни позиции:

Винарна "Тиквеш" обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

Nexo обяви вакантни позиции за:

Product Marketing Specialist