Седмични новини за маркетинг и реклама (21 ноември)

Обявиха финалистите в конкурса "Effie България" 2023 г.; "Виваком" иска "Булсатком", А1 и "Йеттел" яростно против; Aleph започна да продава реклама в платформите на Microsoft; БАПРА прие принципи за използването на AI в PR практиката и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Известни са финалистите в конкурса "Effie България" 2023 г.

Обявиха финалистите в тазгодишното издание на конкурса "Effie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Той отличава рекламните кампании, постигнали впечатляващи бизнес резултати през последната година. Заявките бяха оценявани в общо 13 секторни и специални категории и подкатегории от жури, съставено от комуникационни специалисти от различни браншове. Победителите в "Effie България" ще бъдат обявени на официална церемония на 28 ноември.

Пълният списък с финалисти може да видите тук

Телеком раздор: "Виваком" иска "Булсатком", А1 и "Йеттел" яростно против

Следващите няколко месеца ще покажат дали българският телекомуникационен сектор ще бъде сериозно пренареден. От него скоро може да изчезне доскорошният лидер по пазарен дял при платената телевизия "Булсатком". United Group (UG), собственикът на новия номер едно в този сегмент "Виваком", обяви, че иска да придобие от Спас Русев оператора, с който и без това от над година е обвързан. Новината предизвика яростни реакции от страна на другите два големи телекома тук - "А1 България" и "Йеттел България", които ще оспорват сделката. От UG пък настояват, че придобиването отговаря на регулаторните изисквания и са убедени в одобрението. Войната между телекомите от студена става "гореща" и освен трите големи играча касае и малките регионални оператори, както и милиони потребители.

Повече по темата може да прочетете тук

Aleph започна да продава реклама в платформите на Microsoft

Агенция Aleph, позната преди това с името Httpool в България, започва партньорство с Microsoft за продажба на реклама в платформите на технологичната компания, сред които Microsoft Bing, Microsoft Advertising и Microsoft Edge. Достъп до тях ще имат агенции и рекламодатели от 23 държави в Централна и Източна Европа, сред които и България. От Aleph планират да разширят екипа си, който отговаря за работата с платформите на Microsoft в региона. Към момента агенцията е представител още на Facebook, Instagram, Spotify, TikTok, Snapchat, Twitter, Turbine Announces, Reddit и Pinterest. Aleph е част от Aleph Holding, глобален партньор на медийни платформи, който оперира на 85 пазара.

Светлана Василева оглавява програмното съдържание на "Нова броудкастинг груп"

Светлана Василева е новият главен директор "Съдържание" в медийната група "Нова броудкастинг груп". Тя ще заеме позицията от 2 януари 2024 г., като ще поеме управлението на програмното съдържание и ще го развива чрез телевизионните и дигитални платформи, пише "Дневник". Светлана Василева е първият изпълнителен директор на Би Ти Ви, а в периода 2010 - 2012 г. е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп". Била е и генерален директор на Fox International Channels в България и вицепрезидент за Североизточна Европа на Fox International Channels. През последните 8 години е била главен изпълнителен директор на Global Group. Досега на тази позиция в "Нова броудкастинг груп" беше Апостол Пенчев.

Христина Тотева оглави "Връзки с обществеността" в "Телерик академия"

Христина Тотева поема "Връзки с обществеността" в "Телерик академия" от началото на ноември 2023 г. Тя има повече от седем години в областта на публичните комуникации в Сибанк, ОББ и ДЗИ. Преди да се присъедини към екипа на "Телерик академия", Христина Тотева е маркетинг мениджър в "Делойт България". Новият ръководител на отдел "Връзки с обществеността" ще отговаря за комуникационните дейности и организирането на различни събития и ПР дейности. Ролята е нова за "Телерик академия".

Повече за назначението може да прочетете тук

БАПРА прие принципи за използването на AI в PR практиката

Миналата седмица Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) прие принципи за използването на изкуствен интелект в работата специалистите на пазара. Те са разписани в общо 10 точки, които наблягат на прозрачността при използването му, като се посочва какво в кампанията е направено с помощта на AI. Принципите стъпват и върху човешката намеса при работата с изкуствен интелект и необходимостта от допълнителна проверка, както и зачитане на авторските права. Приетият документ е адаптирана версия за българския пазар на Варшавските принципи за използването на изкуствен интелект в PR. Те бяха приети по време на годишния форум ICCO Global Summit от браншовите организации, членове на International Communications Consultancy Organization (ICCO), сред които е и БАПРА.

Принципите може да видите тук

Най-големият музикален концерт в България

В края на август 2024 г. за първи път в София ще дойде британската поп звезда Ед Шийрън. Очаква се това да бъде най-големият концерт, организиран някога в страната ни, като по данни на промотърите от Fest Team само за първите 24 часа са продадени над 50 хил. билета за националния стадион "Васил Левски". Целта е бюджетът на концерта да се покрие изцяло от продажбата на билети, без спонсорски договори. Включването на България като част от турнето на Ед Шийрън + - = ÷ x Mathematics и големият интерес, който концертът предизвика, вдъхна оптимизъм, че страната ни може отново да се върне на картата на големите музикални събития.

Повече по темата може да прочетете тук

bTV Lady сменя името си

"бТВ медиа груп" сменя името на канала в портфолиото си bTV Lady, който вече ще се казва bTV Story. Новият канал ще акцентира върху истории и сюжети на популярни сериали от целия свят и филмовата индустрия. Ребрандираният канал ще запази позицията на bTV Lady в мрежата на кабелните и сателитните оператори, като промяната на графичната идентичност ще бъде факт в края на годината.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Пазарът на стоки за фенове расте и в България

Малък, но с голям потенциал. Така определят пазара на фенски стоки участниците в него. Засега в България артикулите, които се търгуват, са предимно свързани с футбола въпреки, че той не е във формата, която очакват от отборите техните привърженици, пише "Дневник". Оценката на Пламен Петров, понастоящем маркетинг директор на Българския футболен съюз, е, че вероятно става дума за пазар за около 10-11 млн. лв. годишно и който е далеч от възможностите си. Според него той е във фаза на начално развитие и достига до около една трета от потенциалните потребители.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Meta забранява политическата реклама, създадена с нейния изкуствен интелект

Компанията на Марк Зукърбърг Meta забранява на политически кампании и рекламодатели в други регулирани индустрии да използват нейните нови инструменти за създаване на реклами с генеративен изкуствен интелект, пише "Дневник". Meta публикува новите правила в помощния си център в отговор на предупрежденията на законодателите, че с тях може да се злоупотребява и могат да бъдат използвани за разпространението на дезинформация за изборите.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Изкуственият интелект като драматург на предизборните кампании в Аржентина

"Серхио Маса президент - гласувайте за Хустисиалист". Това гласи лозунгът под плакат, на който перонистът Серхио Маса, облечен в небесносиня риза със значки, наподобяващи военни медали, и с ръка, протегната към небето, се е въздигнал насред многохилядното множество от хора с мрачни лица, гледащи към него с погледи, изпълнени с надежда. Плакати като този се осеяли улиците на Буенос Айрес, пишат Джак Никас и Лучия Херера - кореспонденти на New York Times в Буенос Айрес. Техният разказ е озаглавен "Изборите в Аржентина - първите избори на изкуствения интелект?". Заглавието е красноречиво - темата е създаването на публичен образ с помощта на изкуствен интелект, какъвто е описаният плакат на Маса - кандидатът на перонистите.

Повече може да прочетете в текста на "Дневник" тук