Седмични новини за маркетинг и реклама (28 ноември)

"Шоуто на Николаос Цитиридис" пада от ефира; Колко са похарчили партиите за предизборната реклама във Facebook; Интервю с изпълнителния директор на А1; Глобалната кампания на Coca-Cola, направена в България; Новото лого на Nitram; Хронология на кариерата на създателя на ChatGPT

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

"Шоуто на Николаос Цитиридис" пада от ефира

"бТВ медиа груп" е взела решение да свали от ефир "Шоуто на Николаос Цитиридис". Това обяви водещият в края на шоуто си в петък 24 ноември. Последното издание на предаването ще бъде на 1 декември. "След четири години на екран bTV взе решението от следващия телевизионен сезон "Шоуто на Николаос Цитиридис" да не бъде част от програмата на телевизията. Най-просто казано, дами и господа - край! Това беше. По принцип е нормално да бъда емоционален, обаче за тези години много емоция беше хвърлена, а и в момента смисъл да си късаме ризите повече няма. Има едно нещо, което аз изпитвам в този момент - това е благодарност", казва комикът.

В началото на годината от bTV направиха ключова промяна в предаването. То спря да се се излъчва ежедневно, а веднъж в седмицата (всеки петък) и водещият Николаос Цитиридис стана негов креативен продуцент.

Политическите сили са похарчили над 600 хил. евро за предизборна реклама във Facebook

Политическите сили са вложили общо 605 801 евро за реклама във Facebook, сочи доклад на Института за развитие на публичната среда (ИРПС). Анализът обхваща периода от 9.08.2023 г. до 6.11.2023 г., т.е. времето, в което протече организацията на изборите и същинската предизборна кампания за първия и за втория тур по места. В този период е имало общо 532 страници в България, инвестирали суми от 100 и повече евро, за реклама на съдържание, свързано с избори, политика или социални теми, пише "Дневник". Взети са под внимание организациите и физическите лица, които са извършвали заплащането и които за посочения период са изразходвали повече от 1000 евро.

Най-много за реклама на своите кандидати в социалната медия са отделили от "Продължаваме Промяната - Демократична България" - 271 783 евро. Следват представителите на ГЕРБ със 105 567 евро и партия СБОР, която е похарчила 65 126 евро.

Повече по темата може да прочетете тук

За юни е насрочено делото за конкурса за шеф на БНТ

За юни е насрочено делото във Върховния административен съд, което се води за конкурса на Съвета за електронни медии от 2022 г. за избор на нов генерален директор на държавната телевизия, пише "Дневник". Това означава, че настоящият директор Емил Кошлуков остава на поста две години след изтичането на мандата му.

През юни миналата година съветът не можа да избере нов директор и конкурсът беше прекратен, при което Кошлуков запази поста. Заканата на председателя на съвета още през юли да обяви конкурс не се състоя, защото се разбра, че приключилата процедура е обжалвана.

Повече по темата може да прочетете тук

Александър Димитров, А1: Намираме нови бизнеси, с които да растем

Александър Димитров има над 20-годишен опит в телекомуникационния сектор. Работил е и в трите големи оператора, като от 2015 г. е главен изпълнителен директор на "А1 България". В интервю пред "Капитал" той разказва за исканото придобиване на "Булсатком" от United Group и реакцията на регулаторите. Димитров говори още за конкуренцията между телекомите на българския пазар и планираните инвестиции на компанията.

Цялото интервю може да прочетете тук

Червен флаг за насилието над жени

На 25 ноември се отбелязва Международният ден срещу насилието над жени и в редица градове в България се проведоха протестни шествия. За да обърнат внимание на потенциалните сигнали на поведение, които могат да доведат до тормоз, от платформата Fashion Days и българския бранд Verychi лансираха съвместна колекция тениски с името The Red Flag Collection. На всяка от тях има послание към жените или т.нар. червен флаг, който сигнализира за проблем във взаимоотношенията с партньора им. Сред тях са "Няма право да те обижда", "Заслужаваш повече от манипулатор" и "Да те ревнува не е романтично". Кампанията е дело на рекламната агенция Human, като в каузата се включват и популярни дами в България, които разказват за червените флагове във връзките. Скоро колекцията ще бъде пусната за продажба, а приходите ще бъдат дарени на фондация "Будителките", която се бори с домашното насилие.

Агенцията Nitram е с ново лого

Рекламната агенция Nitram, част от групата на DDB, вече е с ново лого и идентичност. Те ще бъдат отразени както на сайта на агенцията, така и в социалните мрежи. "Новата визуална идентичност има за цел да постави едно ново начало, същевременно запазвайки същността си. Новият символ е разчупен и загатва за свободата на творчеството. Свобода, която като с лек, но уверен размах на ръката обрисува пътя към успешното развитие на своите клиенти", коментира пред "Капитал" Николай Малинов-Неке, арт директор в Nitram. Трансформацията на агенцията включва и позиционирането й като стратегически партньор за клиентите. "Все по-голям фокус за Nitram е развитието на стратегии за електронни магазини и присъствието на брандовете в тях, както и създаването на широкообхватни онлайн кампании", допълва още основателят Мартин Димитров. По думите му 2023 г. е най-успешната до момента за бизнеса на агенцията. Преди две години рекламната Nitram беше придобита от комуникационната група на DDB, като Димитров запази 30% дял от бизнеса.

Made in Bulgaria: Коледната кампания на Coca-Cola

Глобалната коледна кампания на Coca-Cola, която вече се излъчва в над 80 държави, е заснета изцяло в България. Клипът разгръща идеята, че всеки може да бъде Дядо Коледа с добри постъпки. Кампанията е разработена от агенцията Hogarth на централно ниво. Тя е заснета в Киноцентър "Бояна", а част от кадрите са и от Лъвов мост в София. От PR агенцията на Coca-Cola в България APRA BCG уточняват, че снимките са реализирани в рамките на пет снимачни вечери. "Сред причините да бъде избрана именно България са възможностите за подходящ декор в оптимално съотношение цена - качество, предвид мащаба на проекта и самата реклама, както и доказаният професионализъм на локалните екипи. Режисьор на рекламата е Pontus Lowenhielm и Pulse Films", допълват те пред "Капитал". На местно ниво Coca-Cola си партнира още с групата The Huts.

Събития:

28 ноември - Конференцията Digital Annual Summit с фокус върху дигиталните технологии, маркетинг и медии, организирана от списание Enterprise.

28 ноември - Награждаване на победителите в конкурса "Effie България", който отличава най-добрите кампании, постигнали значителни бизнес резултати през годината.

29 ноември - Събитието IAB Digital Day на тема Optimistic Intellect, което ще се фокусира върху технологиите, изкуството и човешкия потенциал, които трансформират света и бизнеса.

30 ноември - Награждаване на победители в конкурса за рекламодатели, комуникационни агенции и студенти BAAwards.

Дигитален бизнес

X може да загуби до 75 млн. долара приходи заради оттеглящи се рекламодатели

Социалната мрежа X може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината след преустановяването на маркетинговите кампании на десетки големи марки заради изразената от собственика на X Илън Мъск подкрепа за антисемитска конспиративна теория, пише "Дневник". Компании като IBM, Apple и Disney вече спряха рекламните си кампании в X миналата седмица, но документите, с които разполагат от New York Times, съдържат списък с повече от 200 рекламодатели като Airbnb, Amazon, Coca-Cola и Microsoft, много от които са спрели или обмислят да прекъснат временно рекламите си в социалната мрежа. IBM спря рекламите си в платформата за остатъка от годината, лишавайки X от приходи на стойност около 1 млн. долара.

Повече по темата може да прочетете тук

Сам(о) Олтман ще ни спаси

За няколко дни целият технологичен свят следеше със затаен дъх случващото се на върха на една от водещите компании в глобалната AI надпревара - OpenAI, създател на популярния чатбот ChatGPT. В крайна сметка Сам Олтман, сочен за баща на ChatGPT, се завърна като изпълнителен директор на компанията само дни след като беше уволнен при неясни обстоятелства от борда на директорите.

От една страна, елементите на трилър бяха налице: шокиращото премахване на фигура от мащаба на Олтман, забитият нож в гърба от доскорошни съратници, защитата му от известни фигури в индустрията до пълномащабното въстание на почти всички служители на OpenAI, които заплашиха да напуснат компанията, ако лидерът им не се завърне. Но пък има и немалко признаци за тотален фарс - в крайна сметка никой не може да каже защо беше нужен и до какво доведе целият хаос.

Цялата история около Сам Олтман и ChatGPT може да прочетете тук

Свободни позиции:

"Кауфланд" обяви вакантна позиция за графичен дизайнер в маркетинг отдела.